LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Michael

Michiel, de aanhouder wint, een doorzetter ben je in ieder geval, je geeft niet snel op en dat siert je. Mooi resultaat vandaag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Bedankt, Michael.  ;)

13u15: treinen rijden nu 3 uur onafgebroken zonder problemen. Trein 6 en 7 zijn nu mee in roulatie gezet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knap, Michiel.
Nu duimen dat je probleemloos tot 10 locs geraakt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

13u55: 7 treinen, Jean, maar net de eerste spookmelding gekregen! Geen 10 treinen dus. Ik kan nu deze specifieke melding gaan onderzoeken. Is er een logisch verband met iets?

En voor de volgers, een intermezzo met een kort filmpje van mijn laatste aanwinst.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Ik blijk ongeluk te brengen ...
en had beter gezwegen, daarnet  :-\ :-[
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

In't tegendeel, Jean. Ik was op zoek naar een spookmelding, maar dan proberen te controleren wanneer het zich voordoet. Jouw timing zit goed.  ;D

Ik heb nu duidelijk kunnen nagaan dat één van de Littfinski terugmelders was vastgelopen. Ze gaf geen statusveranderingen updates meer door. Hierdoor dacht Koploper dat de trein nog in een blok vertoefde, maar even later meldde een andere terugmelder een onverwacht bezet spoor door de rijdende trein.

Met het los halen van de voedingsspanning van de betreffende Littfinski module en het terug aanleggen, werkte de module plots wel weer, met een correcte update van de bezetmeldingen.

Waarom loopt Littfinski vast?  :-\ Dat is nu de vraag.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

apenkop

Michiel had je al kunnen vaststellen dat het steeds dezelfde terugmelder is die vastloopt? met andere woorden is het een random verschijnsel over alle Littfinski's of juist ieder maal dezelfde? Zal wel een verhaal van lange adem worden om dat vast te (kunnen) stellen maar het levert wellicht wel de oplossing van de spookmelding story.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Michiel

Het is steeds een andere module, jammer genoeg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

... dan zou ik toch nog eens de voeding bekijken. Dit lijkt op een reset / opstart terwijl er iets gevraagd wordt ...
Ontkoppel-condensatoren zullen er wel op de printjes zitten, maar misschien toch een of meer grotere elco's op de lijn zetten
(nu ga ik er van uit dat die aparte voeding een gelijkspanning is)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De voeding is 16V wisselspanning, met op het board een eigen gelijkrichter/afvlakker. Ik zit eerder te denken dat de RS-lijn niet helemaal proper is. Maar ik heb hier geen osciloscoop, en zou ook niet weten hoe een "normaal" signaal op RS eruit ziet. Blokvormig veronderstel ik, maar voor de rest, geen idee.

Voor het moment is het even gezellig samen tafelen, en hopelijk daarna weet tijd voor modelbaandebugging.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Citaat van: Michiel op 24 december 2017, 17:40:13 PM
De voeding is 16V wisselspanning, met op het board een eigen gelijkrichter/afvlakker.

Michiel, is dat een afzonderlijke voeding voor de melders of zitten er andere nog verbruikers (en eventueel vervuilers) bij?
Groetjes, Peter


Michiel

De 2 OC32 modules en de 2 Xtreme keerlusmodules hangen aan dezelfde lijn, maar voor de rest niets.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Ik dacht aan je (voedingsvervuilende) servo's.  Maar dat kan dus niet.
Sorry, was even aan het meedenken.
Groetjes, Peter


Michiel

Had gekund, maar de servos hangen aan een aparte lijn, met een eigen transformator. Het kerstmaal is in gezelligheid verlopen, iedereen voldaan, ik kan weer debuggen. De 7 treinen zijn weer gestart.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Citaat van: Michiel op 24 december 2017, 20:23:40 PM
Het kerstmaal is in gezelligheid verlopen, iedereen voldaan.

[Off Topic Mode ON]

Het kerstmaal samen met mijn zoon en jou naamgenoot, eenvoudig maar lekker  :)

[Off Topic Mode OFF]

Michiel, succes met je zoektocht. 
Als je de rit tot Deinze ziet zitten, wil ik je wel een Marconi 2955 lenen.  Die is ook als scoop inzetbaar.  Mijn Fluke 123 is niet leenbaar wegens zelf-teveel-gebruik-van-makend ;)
Groetjes, Peter