Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

C'era un treno in Cervia ...

Gestart door Steam.N, 24 juli 2015, 23:09:55 PM

Steam.N

Claudio, ter illustratie:

basisplaat is uitgesneden.



Morgen komt er relief op, deels in baksteen, deels in styreen.
Keuze ifv waar ik verwering (afgebrokkelde plaaster) wil zien.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Zo veel afgebrokkelde plaaster is er op de foto's toch niet te zien...

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Slecht geslapen, deze nacht, dus maar vroeg opgestaan ...
Direct aan de slag:



Benieuwd hoe ver ik geraak vandaag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: Steam.N op 30 juli 2015, 00:18:24 AM
Citaat van: marc goovaerts op 30 juli 2015, 00:01:07 AM
Met dat 'tempelkarakter' lijkt het wel een omgebouwde kerk of klooster ?
Geen idee.   ... Ik zal me nog wat informeren. ...

Heb ik dus gedaan:  het is wel degelijk een graanschuur !
Geen tempel of oud kerkje.
Alweer opgeklaard  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Ofwel zijn ze daar dan eeuwen stijlvol blijven bouwen, ofwel hebben ze geprofiteerd van een oude Romeinse graanschuur.

Steam.N

Wie zal het zeggen  ;)
Grote kans op herbruik, denk ik.

Ondertussen vorderen de werken :



Het is nu de beurt aan de voorgevel van het nevengebouw.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

Ze hebben wel iets, uw vakantiefoto's... .

Een originele graanschuur, die zou je toch verwachten met een bredere poort om met paard & kar binnen/buiten te kunnen ?
En zo'n chique driehoekige  (neo-)klassieke bovenfronton is zelfs in Italië toch enigszins  "overdone",  voor een schuur op 't platteland ?
Lijkt toch eerder op een   "gedeclasseerd"   kapelletje ?  Extra historische info is wellicht toch wel ergens te bekomen.

Als het toch een originele, banale dorpsgraanschuur zou zijn, dan hebben ze er ooit wel budget tegenaan gegooid.

Steam.N

Ondanks de uitleg van deze morgen, dat het een graanschuur was, blijf ik ook denken dat het een verder verleden heeft.
Maar voorlopig niemand die me hier meer informatie kan bezorgen ...

Het gebouw groeit, ondertussen :



Nu even eerst van het goeie weer gaan genieten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts



Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

C.B.

Hartelijk bedankt voor de uitleg Jean , een vraagje , heb je soms niet voor dat je uitschuift bij het snijden van een recht stuk ?
Groetjes.
Claudio.


Steam.N

Citaat van: C.B. op 30 juli 2015, 19:13:59 PM
Hartelijk bedankt voor de uitleg Jean , een vraagje , heb je soms niet voor dat je uitschuift bij het snijden van een recht stuk ?

Natuurlijk wel ... soms ... .  Meestal gevolgd door een stevige vloek.
Als het twee keer achtereen gebeurt, komt best niet te veel volk rond mij staan.
Gebeurt het drie keren, dan is het modelbouwen voor de dag afgelopen  ;D ;D ;D

Maar dat uitschuiven is uiterst zeldzaam.  Lat goed aandrukken !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }