C'era un treno in Cervia ...

Gestart door Steam.N, 24 juli 2015, 23:09:55 PM

Steam.N

Modelbouw zit al enkele weken wat op waakvlam ...
Tijd dus om terug in gang te schieten:
Klein (vakantie)projectje, dat al een tijdje in mijn hoofd hangt ...

Dichtbij mijn verlof-stek is een verwaarloosde overweg.
Die straalt wat nostalgie uit, en dat wil ik in een mini-dioramaatje vangen.

Eerste werken: bakstenen ...


... en ... boogjes ...
Het is weer even wennen, maar modelbouwen is net als fietsen  ;)

Vandaag heb ik bovendien het adres doorgekregen van een knutselwinkel op een uurtje rijden.
Hopelijk vind ik er wat verfpotjes ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Kan je ook een fotootje van het origineel plaatsen ? Dan weten we waar het naartoe gaat...

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 25 juli 2015, 00:32:12 AM
Kan je ook een fotootje van het origineel plaatsen ? Dan weten we waar het naartoe gaat... 

Natuurlijk.  Domweg vergeten ...



Spoor gaat links naar Rimini/Ancona, rechts naar Bologna/Ravenna.
Toestand is dit jaar wat "opgekuist".  Vorige jaren was het huis deels overgroeid, en zó ga ik het bouwen.
Ook de weg wordt naar het verleden teruggebracht: kasseien ...

Door alles in het verleden te plaatsen valt de bovenleiding weg, hihi  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Fors huizeke 
Veel bouwplezier  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 25 juli 2015, 09:57:58 AM
Fors huizeke ...

Standaard constructie, om de enkele kilometers.
Sommige zijn verkocht en zijn nu bewoond, andere zijn aan hun lot overgelaten, soms met dichtgemetselde ramen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Molto bene.
Wacht al met spanning op het vervolg, en je kennende wordt dit weer een super projekt
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

ma, che bel progetto. Forza Gianni (Giovanni)8)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Steam.N

Daarnet tot Cesena geraakt, en "Eureka" gevonden (speelgoed-modelbouwwinkel).
Verdomme, vorige zomer ben ik daar tientallen keren langsgereden, toen ik blindelings op zoek was naar dergelijke winkels ...
Gelukkig gisteren op een Italiaans forum het adres gevonden.  :)

Modelbouw is er echter beperkt: auto- en vliegtuig-kitjes, wat gereedschap voor houten schepen, lego, speelgoed, ... en een beetje verf ...
Geen Vallejo, geen LifeColor, dan maar een beperkt aantal Tamiya potjes meegebracht.
Dus nu moet ik wat kleuren gaan mixen, om een geloofwaardige Italiaanse-steen-kleur te verkrijgen.
Muren worden best geschilderd, alvorens de ramen en deuren geplaats worden.

Eerste boogje is gelijmd.  nog elf te gaan ...
Sh@#$t, ben in Cesena een tubeke putty vergeten, zeker ...
Dus moet ik wat meer aandacht houden bij het lijmen ... Benieuwd hoe groot de spleten worden aan die boogjes ...
(toch wel leuk dat ik hier op 't forum tijdens de NEEB-Grand-Monarque periode zo gepusht werd om die te leren maken   ::) )

Vrouwtjes zijn gaan shoppen, dus kan ik hier gelukzalig rustig knutselen ...
Vakantie ...  :) :) :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

is het daar nog steeds zo warm dat men erbij .... valt ? Alvast leuke vakantievoorzetting ! ;D

Metpetergaathetbeter


Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 juli 2015, 21:31:09 PM
is het daar nog steeds zo warm dat men erbij .... valt ? Alvast leuke vakantievoorzetting ! ;D

Constant tussen de 32 en 38 graden ...
Behalve deze namiddag: een 10-tal seconden hier en daar een druppeltje, en in de verte een donderslag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 25 juli 2015, 20:44:15 PMSh@#$t, ben in Cesena een tubeke putty vergeten, zeker ...
Dus moet ik wat meer aandacht houden bij het lijmen ... Benieuwd hoe groot de spleten worden aan die boogjes ...
(toch wel leuk dat ik hier op 't forum tijdens de NEEB-Grand-Monarque periode zo gepusht werd om die te leren maken   ::) )

ik vind vooral leuk: de "goesting" die uit dit bericht straalt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DIORAMABOUWER

Die rails lijken wel in het wit te zijn geschilderd!!!!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942