Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Micro-baantje voor expo 40 jaar MTD

Gestart door Gerolf, 25 juni 2015, 08:54:26 AM

Gerolf

Citaat van: ceuleer op 27 augustus 2015, 18:08:29 PM
Citaat van: Gerolf op 27 augustus 2015, 18:00:33 PM

1 ledje van de luster doet het niet - hardware (gebroken emaildraadje - waarschijnlijk niet op te lossen)

Ik heb een ventilator met 4 lamphouders tegen het plafond hangen waar maar 3 lampen inzitten, anders teveel licht, dus het is nog steeds realistisch.  :)

Wel jammer dat het net het lampje vooraan is, maar ik ga er ook niet van wakker liggen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gledina

Dat doen ze onder de dekens zeker ook niet ;D
Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

froelants

Bedankt,
Dit verduidelijkt veel. Ik heb op mijn baan ook een bewegend koppel op een bureau maar die kwam uit een e-motion set van Viessmann waar ik het koppen van het bed haalde en de metalen staaf van de aandrijving verlengde, onder in het gebouw zat die staaf verborgen in een kachelbuis. Ondertussen is door een verhuis het Viessmann motortje dat voor de versnellende en schokkende beweging zorgde afgebroken en ga ik het vervangen door een gewone motor.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be

Metpetergaathetbeter

Citaat van: gledina op 27 augustus 2015, 18:14:35 PM
Dat doen ze onder de dekens zeker ook niet ;D
Dieter
Toch wel Dieter want anders is er geen opwaartse schuivende beweging !  :o :-\ ;D ;)

Gerolf

Gisteravond - na transport en een uitgebreide duurtest bij MTD - bleek een tweede ledje in de luchter het te hebben opgegeven.
Ik heb geen zin om te wachten tot er nog meer mee ophouden, en bouw dadelijk een nieuwe.
Met een betere bouwvolgorde, zodat ik de ragfijne led-lakdraadjes minder moet manipuleren ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Gerolf misschien hoeft je kroonluchter niet, 2 nachtkastlichtjes maken het misschien veel gezelliger of met misschien met een verkeerd woord intiemer !  :-\ ;)

Gerolf

Het is de bedoeling dat de lampjes in de kamers in een volgorde aan en uit gaan: Alleen nachtkastjes, luchter volop of luchter half, ...
De nieuwe luchter maak ik in elk geval, en als hij goed lukt vervang ik de huidige.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SirGresley

Gerolf, ik denk dat er seffens klanten zijn voor die luster!! 8)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Gerolf

Voor de oude ? Ik zal hem voorzichtig verwijderen ...  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

De nieuwe kroonluchter is in elk geval klaar:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Met krullen en al  8)
Sjiekjes gedaan, Gerolf !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Het moet tot in de perfectie goed zijn bij Gerolf  ;)


En ik zit hier met het gras dat veel te hoog gegroeid is  8)

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Afmaaien hé Frans  met de bosmaaier  ;)

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 28 augustus 2015, 16:57:50 PM
Met krullen en al  8)

Tja, van de nood een deugd gemaakt. De draadjes waren te lang, dus er maar wat "siersmeedwerk" van gemaakt  ;)

De luster is intussen geplaatst. Toch nog een led gesneuveld - gelukkig aan de raamkant. Ik laat hem zo.
De oorzaak lag niet aan een gesneuveld fijn draadje, maar aan een kortgesloten serieweerstand.

@ Suske: Jouw start van een "making of" ?  ;)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash

Weeral een staaltje modelbouw van Gerolf: een kroonluster !
Prachtig gemaakt !!!

Geert