Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Old School Mining

Gestart door Durango, 16 juni 2015, 10:06:38 AM

Durango

Daar gaan we weer. Iets afmaken lijkt niet vaak te gebeuren maar gebeurt natuurlijk best wel. Tussen alle huishoudelijke zaken door ben ik met een aantal HoN3 modules opnieuw begonnen. Met Saratoga Mining wilde ik kijken of op een minimale ruimte iets gerealiseerd kon worden. Dat ging maar uiteindelijk ging het meer lijken op een diorama waarin wat bewoog dan iets dat deed denken aan een kleine een modelbaan. Zeker ook gezien de twee HoN3 presentaties op de laatste Ontraxs begon het wel heel veel op elkaar te lijken. Dat moest anders. Nu twee bakken in mekaar geflanst van 80 x 50 cm. Zo lijk je heel veel ruimte meer te hebben als
70 x 30 cm. Een derde bak is ook nog in de maak waarop iets spectaculairs zou moeten komen. Daarover later als het idee helemaal is uit gekristaliseerd. Dit project kan los worden gepresenteerd maar ook in een combi met een mede smalspoorder in deze schaal. Wij wonen ook nog eens vlak bij elkaar, dus lekker gemakkelijk. Deze persoon is overigens niet actief op dit forum.  Daar ik geen trekhaak heb moet alles ook nog in mijn voiturtje passen. OT2017 is het doel en dat lijkt toch wel haalbaar.
De eerste foto's:

en


Zoals je ziet ligt er alweer een eerste spoortje op aangelegd. Inmiddels ben ik alweer een stuk verder en nu bezig met een dual gauge wissel waarbij het smalspoor aan de verkeerde kant de wissel uitloopt. Beetje complex om te fabrieken. Meer foto's volgen vanzelf weer.

Laters
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Stedahult

De poging is in eerste instantie al aardig aan het slagen.
Mvh. Steef

Durango

Ondanks het feit dat bij de wederhelft de galblaas is verwijderd en de huishoudelijke taken bij mij terecht komen was het toch mogelijk om iets te doen.
Gisteren bezig geweest met een dual gauge wissel waarbij het smalspoor aan de "verkeerde" kant de wissel uitloopt.
Aardig tijdrovend karweitje. De foto's zijn direct na de werkzaamheden gemaakt dus alles nog niet af en bijgewerkt. Dat komt vanzelf wel.



De hele module is nu van zelf gelegde rails voorzien.



Op naar de volgende bak en het aansluiten.
Overigens is de titel aangepast. Twee mannen die vroeger pionierde in HoN3 hebben voorbeelden van mijntjes in oa de railroader geplaatst. Deze bevielen me wel en  komen dus in een of andere vorm op deze modules. De mannen die ik bedoel zijn John Olson en Malcolm Furlow.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Die wissel ziet er interessant uit, Leon. Is een grotere foto mogelijk ?
800 pixels breed is voor de meesten geen probleem  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Close up vanaf de tongen gezien.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

Wow, mooi stukje vijl- en soldeerwerk !  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Dank je wel heren. Er moet nog best wat aan gebeuren. Nog meer voorzichtig vijlen en dremelen.
Daarna met de 2 puntstukken de uitdaging om alles goed aangesloten en gepolariseerd te krijgen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

sdz1976

Mooi project. 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Durango

En ook dit weekend uiteindelijk niet stil gezeten en wat kunnen doen. Module 2 van rails voorzien. Dit keer de narrow gauge over laten steken.
Dat levert dan een redelijk normale wissel op.
Overzicht


Oversteekje met op de achtergrond wat wazig (krijg je als je met de mobiel foto's maakt) het wisseltje


Nu op naar het rijklaar krijgen. Dat bedraden is niet het favoriete werkje.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

sdz1976

Prachtig in mekaar geknutseld allemaal, neem ik mijn hoed voor af.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Citaat van: Durango op 13 juli 2015, 07:34:57 AMDat bedraden is niet het favoriete werkje.

Ik denk niet dat er veel modelbouwers zijn die dat echt graag doen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 14 juli 2015, 08:52:45 AM
Citaat van: Durango op 13 juli 2015, 07:34:57 AMDat bedraden is niet het favoriete werkje.

Ik denk niet dat er veel modelbouwers zijn die dat echt graag doen  ;)
Op zich is het nog wel leuk om te doen, alleen kruipt er zo veel tijd in iets waar je niet veel van ziet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 14 juli 2015, 09:58:00 AMOp zich is het nog wel leuk om te doen

Let op Olivier, want dan mag je het voor een prikje overal doen Idioot op een skateboard  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Ik maak er geen probleem van om te bedraden, eerst alles op papier en dan nummeren volgens men logisch blad, vind je altijd alles terug wat naar waar gaat en waarom...