trein dienstregeling industriespoorlijn 207 Wolfstee (Herentals)-zittaart

Gestart door factageklerk, 30 mei 2015, 21:25:02 PM

factageklerk

Heeft hier iemand een idee wanneer hier precies er goederenverkeer plaats heeft op deze lijn en welk materieel daarvoor ingezet word? Ik zou er graag eens een foto van nemen of een filmpje maken als deze treinen passeren aan het sluizencomplex van het Albertkanaal te olen.
 

Jurgen

En wordt nog steeds het gedeelte van lijn 29 gebruikt om toegang te krijgen tot lijn 207?

Ik weet dat men dit wou aanpassen, maar of dat ondertussen al gebeurde weet ik niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thor


Tijdstippen variëren nogal eens, meestal in de loop van de namiddag (14.30 à 16.00 u) en vroege avond (18.00 à 18.30 u).
Een 77 of 78, of een ex DLC in groene kleurstelling, meestal ketelwagons.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

factageklerk

Citaat van: thor op 31 mei 2015, 12:20:16 PM

Tijdstippen variëren nogal eens, meestal in de loop van de namiddag (14.30 à 16.00 u) en vroege avond (18.00 à 18.30 u).
Een 77 of 78, of een ex DLC in groene kleurstelling, meestal ketelwagons.

En is dat elke dag?
 

factageklerk

Citaat van: Jurgen op 31 mei 2015, 11:07:06 AM
En wordt nog steeds het gedeelte van lijn 29 gebruikt om toegang te krijgen tot lijn 207?

Ik weet dat men dit wou aanpassen, maar of dat ondertussen al gebeurde weet ik niet.

Het is aangepast , maar men kan nog gebruik maken van lijn 29
 

thor

Iedere dag? Daar kan ik niet op antwoorden, ik hoor die trein toch zeer regelmatig.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Dirkh

Ik zie die treinen ook regelmatig passeren maar of die een vaste dienstregeling hebben weet ik niet, ik denk dat die eerder maar rijden als het nodig  is. En ik heb daar al van alles zien passeren van materieel, alhoewel het de laatste tijd altijd dezelfde type locomotieven zijn. Maar vraag nu niet welke want daar ken ik niets van.

factageklerk

Ik zal vrijdag eens een poging ondernemen ik ben er dan toch in de buurt. Aan de rails zie je wel dat er nog frequent verkeer is op de lijn. De overweg ter hoogte van het sluizencomplex te Olen is trouwens blijkbaar al voorzien van het nieuwe belsignaal
 

thor

Een tip die mogelijk kan helpen : neem eens contact op met het station te Herentals, leg uw bedoeling uit en mogelijk kunnen ze u tijdstippen opgeven?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Geert

Ik passeer soms is voor het werk langs de trekweg Albertkanaal tussen Herentals en Geel (en terug). Ik hoop altijd is een trein te zien rijden, maar nog nooit eentje gezien. Ik heb dan ook wel interesse in tijdstippen.

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

ERVIN

Ik denk dat je de PET-trein bedoeld , meestal getrokken door een Class 66 van Crossrail.

De dagen weet ik zelf niet zo goed , tijdstippen , vanuit herentals =>Geel , omstreeks 14.00u , kan iets vroeger of later zijn , vanuit Geel naar Herentals meestal rond 18.30u , maar ook hier kan dat wat verschillen.

thor

Ter info : vandaag passeerde die het sluizencomplex te Olen, om 14;20 u.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

factageklerk

Citaat van: thor op 01 juni 2015, 15:28:16 PM
Ter info : vandaag passeerde die het sluizencomplex te Olen, om 14;20 u.

Keert die dezelfde avond nog terug? Het kan zijn dat ik nu eens ga kijken.
 

thor

Sorry voor de late reactie: omstreeks 17.00 u is ie terug richting Herentals gereden.
Heb trouwens eerder al opgemerkt dat deze trein 's avonds station Herentals verlaat, richting Mol.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

factageklerk

Citaat van: thor op 01 juni 2015, 17:38:19 PM
Sorry voor de late reactie: omstreeks 17.00 u is ie terug richting Herentals gereden.
Heb trouwens eerder al opgemerkt dat deze trein 's avonds station Herentals verlaat, richting Mol.

Dan heb ik hem inderdaad juist gemist want rond 17u30 was ik daar. Volgende keer beter