Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

Kris

Hallo,
Prachtig werk
Kris

railman56

ja, inderdaad, tegen dat laserwerk kan een "gewone" modelbouwer niet op. binnenkort allemaal achter de laser?
maar het moet gezegd worden dat het knap gemaakt is.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

PeterC

Kris,
Knap stuk werk!  Materiaal:  Hout?  Karton?
Groetjes, Peter


MARKLINRIJDER

Kris,

Idd. mooi ontwerp.  Niks op af te keuren.  Het brugdek nog voorzien van graveringen??

En uiteraard zal de lasercut techniek meer en meer zijn intrede gaan maken in de modelbouw, zeker als je weet dat een klein lasertoestel amper nog 1500? kost.  Daardoor zullen meer en meer modelbouwers de lasercut thuis kunnen gaan uitvoeren daar de prijzen dus serieus naar beneden duikelen.  Let wel op, en dat is met veel zo.  Verwacht niet de kwaliteit van een profi toestel op een hobby toestel.
Er is heel wat verschil in lasers.

Natuurlijk zijn er die, en terecht het bij hun handsnijwerk houden, ieder zijn ding. [;)]  Wat velen doen met hun cutter kunnen wij hier weer niet.

Grtjs,

David

sn00zerman

Bedankt allemaal voor de lovende woorden :-)
Het brugdek zelf, zal bekleed worden met grijs/oranje schuurpappier met een fijne korrel. Op foto's van de brug is te zien dat dit in't echt ook zo is :-)

Verder is de gehele brug dus gebouwd in 1mm dik ordinair karton dat ik van bij "Lucas Creativ" vandaan heb.
Zo ??n karton kost 2.34 euro, en hieruit kan je een 6-tal A4's knippen.
In totaal heb ik bijna 2 van die kartons gebruikt, wat de "materiaal-kost" voor de brug op bijna 5 euro brengt.
(uiteraard electriciteit en investering/slijtage van de machine niet meegerekend)



groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Steam.N

Heel mooi gemaakt, Kris.
Benieuwd hoe het er geschilderd en verouderd zal uitzien, ingepast tegen de brugpijlers.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Alain

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Een nieuw dak ter voorbereiding:

En toch is het in relief:



Grtjs,

David



David, begrijp me niet verkeerd, maar stelt dit een leien dak voor?
Ik zou eerder opteren voor de benaming tegelpannen ipv leien. Dat is de ideale structuur en rel??f van tegelpannen.

Groetjes
Alain

MARKLINRIJDER

Beste,

Leien blijkt niet zo eenvoudig als aanvankelijk gedacht wordt.
Volgende foto geeft een beeld van de werkelijke situatie:



Over dimensionering van het relief brengt ons bij tegelpannen, weinig relief brengt ons bij baksteen.

Iets tussenin??  Ik waag een poging.

Grtjs,

David

Alain

David

De vorige met diepte kan perfect doorgaan voor tegelpannen, moet niets aan verandert worden.

De foto die je toont van de leien kan je inderdaad heel moeilijk weergeven in schaal. Is maar enkele mm's dik in het echt. Maar op je foto staat de oude leien ook afgebeeld. Is dat misschien geen optie, zal het effect van leien beter doen uitkomen. En zo staan er nog meerdere huizen in Vlaanderen met oudere leien dan nieuwe.[;)]

Groeten
Alain

MARKLINRIJDER

Alain,

Dan komt het er zo uit te zien.


Grtjs,

David

sn00zerman

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.

Schingels van slechts enkele millimeters dik, ik schaal H0, geeft een dikte van 0.05 mm, zo goed als niet zichtbaar dus.
Ik heb bij wijze van proef, m'n schingles gewoon gelaserd op vlak karton.



Het rechter-prototype heeft veel te grote schingles, het linker daarintegen lijkt me goed.
Ook de details die gewoon "gegraveerd" worden, blijven na schilderen van het model, wonderbaarlijk goed zichtbaar !
Verbazingwekkend goed resultaat met dit 1 mm "goedkoop" karton van bij Lucas Creativ.

Nu nog de vloerplaten, binneninrichting, verlichting, achterwand en schouw & ornament op het dak, en m'n eerste gebouwtje is klaar. (jaja, zelfs de huisnummer is gelaserd, lol)


groeten,
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


railman56

heel goed bezig snOOzerman. de ene na de andere mooie creatie.[8D]
ik haal soms ook mijn materiaal bij lucas creativ (bv styrene van raboesch). ze hebben misschien niet alles voor onze hobby maar toch. en voor ons is het niet ver uit de buurt.[:)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

MARKLINRIJDER

Vrienden,

een voor mij gelukte poging voor nieuwe leien[:p]:

Rechtstreeks vanaf de machine.


Verweerd met enkel poedertjes.


Geplaats op het model

Grtjs,

David

Alain

Zien er uit als echte leien, proficiat.[;)]
Rechtstreeks van de machine zien ze er realistischer uit vind ik.

railman56

hier en daar zitten "dubbele" leien tussen, normaal zijn leien allemaal even groot tenzij het een aanpassing is (bv aan de zijkant). als deze kleine foutjes eruit zijn is het voor 100% geslaagd.[;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn