Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

Een andere gevel ziet er zo uit.



Grtjs en beste wensen,

David

bollen neus

"bezig noemt hij dat" tussen oud en nieuw een volledige nieuwe bouw plaatsen. Zeer goed gedaan David. Het is niet direct mijn stijl van gebouw maar als je deze kunt zal het "eenvoudiger" worden voor andere modellen te printen? [:)]

sn00zerman

David,


Altijd een streling voor het oog, om jou kunstwerken te zien :-)
Welke goeie raad heb je voor een beginnend CNC-er ?
Nu ja, beginnend, ik heb al geruime tijd een CNC frees staan, de befaamde Profiler van Colinbus in samenwerking met Elektor, maar nu
komt er hier in April nog een CO2 laser CNC bij :-)
Ik heb toch wel een h??l lieve vrouw h?, dat ik zo'n machien krijg voor m'n verjaardag :-)
Ze is al 2 jaar bezig met een afzonderlijk spaarpotje aan te leggen om die machine te kunnen aanschaffen ...

Ik zoek af en toe zelf eens wat te "laseren" voor op m'n modelbaan en voor de modelspoorclub waar ik in zit, maar daar blijft het heus bij.
Welke software gebruik jij zoal ? Vermoedelijk Autocad ?
En welk materiaal is het makkelijkst te bewerken ?
Ik wil enerzijds in 6 MM MDF gaan laseren, voor m'n zelfgemaakte straat-elementen, anderzijds wat in plasticard, en verder ook nog in plexi. (af en toe eens een naambordje enzo)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


MARKLINRIJDER

Tijdens het zoeken naar een schuilhokje kwam ik deze ook  nog tegen.




AVG:


Grtjs,

David

sn00zerman

whaaaa !

En wat vind je hier van dan ? :-)
Toen ik vanochtend "fris en monter" (all?e, voor zover dat momenteel mogelijk is voor mij) opstond, had ik meteen door dat de schaal die m'n goeie vriend Filips (ja, die kerel noemt echt zo) had gebruikt om z'n sein in Visio te tekenen, langs geen (milli)meter juist was, heb ik z'n files maar aangepast.

Zodoende het nieuwe resultaat:

Links de nieuwe versie, rechts de oude:




Voor ??n keer ben ik er trots op dat ik ne kleinere heb dan m'n vriend Filips :-)

P.S. Voor diegene die het nog niet zouden doorhebben, ja inderdaad, ik heb ook ondertussen een laser-machientje.
Uiteraard kan ik niet tippen aan de pracht-creaties van David, en heb ik een heleboel "beperkingen" op mijn machine, maar mijn ambities liggen dan ook niet zo hoog :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Gerolf

Amai Kris, Ferm machien precies [8D] Proficiat met de aanwinst [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sn00zerman

thanks :-)

't leven gaat terug stilaan bergopwaarts :-)
- deze week m'n laatste behandeling se (donderdag)
- dan nog een paar weken "bekomen"
- eerste week van april verlof, om terug "vollen bak" aan m'n baan
 te werken se, en dankzij die machine (en die 26 spoerle mallen die ik voor m'n valentijn heb gekregen), kan ik er wel wat moois van maken :-)
- en met kerst komt er nog een stevige draaibank bij :-)

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


ERVIN

Mooi werk van beide heren.
@Marklinrijder ,komen er ook seinen bij GooverModels??

sn00zerman

Ondertussen naderen mijn Belgische seinen stilaan een realistischer uitzicht:

Links de paal, met het rooster erover geschoven,
rechts uiteraard het sein zelf. De LEDs die ik nu gebruik zijn 1.8 mm i.p.v. 3 mm (want da's echt wel te groot)
Ik had alleen nog rode & gele LEDs op voorraad, dus voor groen & wit is het nog even wachten op een Ebay levering :-)
Ook zit de beugel in't midden op het sein. (hiervoor gebruik ik een "nietje")



Verder had ik ook enorm veel zin om eindelijk eens aan een brug te beginnen, deze staat model:


Van het onderstel moet ik dus 5 linkse en 5 rechtse laseren, ik heb al ??n linkse en ??n rechtse klaar. (nu ja, ik laser ze allemaal hetzelfde, en draai ze gewoon om, lol)



En dan nog even een detail-opname:


De laser-machine stond tot daarnet opgesteld hier in de living (lol), maar is nu "veilig" opgeborgen in de hobby-ruimte.
Ik ga namelijk m'n laatste week chemo in, en voel nu al dat ik de voorbije dagen tot het uiterste ben gegaan. Maar weldra ben ik aan de betere hand, en begin april heb ik zelfs een weekje vakantie. Dan wordt de machine definitief aangesloten op een vaste (reeds voorziene) plaats, voorzien van rook-afvoer enz ...
Dan kan de fun pas echt beginnen :-)

Maar in tussentijd, mezelf kennende, als ik me ergens eens een dagje beter voel, start ik die machine toch nog wel eens op :-)

Tot binnenkort,
groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


doomslu

Nog even doorbijten, Kris. En doe het rustig aan! [;)]
We wachten geduldig op de brug.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Die brug wordt ongetwijfeld een pareltje [:p]
Succes met je laatste sessie [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Graag had ik even jullie mening gevraagd omtrent volgend gelaserd leiendakje:



Grtjs,

David

marc goovaerts

Euh... Op een foto is de dieptewerking moeilijk te zien.

Leien schuiven onder elkaar. Dit lijkt (op de foto dus) eerder een grijs geschilderde en schuin geplaatste baksteenmuur.

Niet kwaad bedoeld, maar je vroeg nu eenmaal naar meningen h

MARKLINRIJDER

Marc,

Ik deel je mening.

Echter de leien liggen lichtjes in relief.  Maar verschaald naar 1/87 zie je dat nauwelijks nog.

De dikte van lei varieert van 3 tot 8mm.  dat is op schaal 1/87 amper nog 0,1mm.

Maar we kunnen wat overdijven indien gewenst.  Het oog wil ook wat zeker??  [;)]

Wat vinden anderen?

Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

persoonlijk vind ik de lengte van de leien tekort ten opzichte van de breedte;

Groeten Peter[;)]