Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Snijplotter

Gestart door MARKLINRIJDER, 29 mei 2006, 17:12:38 PM

MARKLINRIJDER

Heren,

Iedereen maakt zo zijn fouten he.

Als ontwerper en preproductie analyst, mooi woord, ik meer dan anderen.

Het eindresultaat is dat je iets speciaals op je baan heb wat geen ander heeft.  Ook al hang je een slagvenster onderste boven, dat is nu net wat je geheel zo uniek maakt.[:D]

Vandaag begonnen aan iets geheel nieuws, later meer daarover.[:p]

Dezer dagen zullen er vele oude maar ook geheel nieuwe creaties volgen.  (Station Diest, Station Athus, .........)

We zijn immers op dreef.

Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

m.a.w. we zijn in blijde verwachting ![:D]
Groeten Peter[;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

m.a.w. we zijn in blijde verwachting ![:D]
Groeten Peter[;)]

Inderdaad! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

[|)]..........[B)]

Gerolf

Knap gebouw, David. Ik ben benieuwd naar je volgende projecten [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gizzmo

Ik heb het al eens gevraagd David ...
Maar in dit laatste model frees je dan het stenen patroon mee uit? of start je met platen die reeds een steen patroon hebben?

Indien je al die steentjes er op freest/snijd, hoe lang is je cnc dan bezig aan zo een muurje?

Anyway ... heel knap!! [:0]

@Ervin: Een andere optie is Kitbashing ... kijk zeker eens naar deze link: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=804510

MARKLINRIJDER

Hallo Gizzmo,

Ik frees deze niet, deze worden gelaserd.

In deze versie heb ik alles uit steenplaten opgelijmd.

In de uiteindelijke versie, zal het steen structuur ingelaserd worden, en dat gaat verdraait snel hoor.[:p]

Sneller zelfs dan het oplijmen en snijden van de platen.

Grtjs,

David


MARKLINRIJDER

Dit is de eerste nieuweling:



Gevolgd door de deze:



Het rijtje sluiten we af met deze:




Grtjs,

ERVIN

Na een langere stille periode hier op het forum , is hij terug ( eindelijk) , bijzonder knap hoor David , vooral je appartementsblok.

@Gizzmo ; dat is het helemaal h? , verbluffend hoe ik die man dat allemaal kan maken , en dan nog in schaal N.
Zoiets zoek ik dus ook h?, maar dan in HO , maar aangezien er geen enkele fabrikant zich bezighoud met zulke gebouwen , wat ik nog steeds niet begrijp ( we leven toch in 2011 h?) , zal het op zelfbouw aankomen , en daar heb ik voorlopig nog geen tijd voor.[:(]

Peter

Ja, David is er terug ingevlogen. En de gebouwen zijn nog niet van de minste, dus dat beloofd voor de toekomst.
Wel frustrerend is het feit, dat hiermee zelfbouw veel minder aan bod zal komen. Ik ben bv al een paar weken met mijn station bezig, en als ik eerlijk moet zijn, gelaserd zal dit veel sneller, mooier en akurater zijn, zeker wat de kleine details betreft. Maar desondanks geloof ik nog altijd dat er ook nog modelspoorders zijn die aan zelfbouw doen (ook hier op het forum) Dus beide zullen wel kunnen samen leven zeker.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Peter, ik denk dat zelfbouw in al haar facetten zal blijven bestaan. Of je nu alles zelf met mes en krasnaald maakt, of afgiesels maakt, of lasert of plot? Uiteindelijk maakt het niets uit. Het is de aandacht en de affectie dat we erin staken, dat een model "echt" en af maakt. Het is niet de techniek dat we gebruiken dat een model mooi maakt. We hebben hier op het forum vele begeesterde modelbouwers, en allemaal met hun eigen techniek en methodes. En dan merk ik toch dat het niet de techniek is, maar het mannetje erachter dat het verschil maakt.

Peter, wees trots op wat je maakt, want het wordt zeker een model waar we allen met respect naar opkijken. Dat heb je ons in het verleden al bevestigd. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Hoi Michiel,

Ja, natuurlijk ga ik er mee door, al was het alleen al omdat mijn echtgenote, kinderen en kleinzoon trots om me zijn (ik op hun trouwens ook) en ja, ook een beetje omdat ik trots ben om iets helemaal zelf te maken. Het enige gebouw dat ik heel graag had willen bouwen (niet voor op mijn baan) is het station Hoboken-polder waarvan ik dank zij de eigenares (een advocate) alvast het grondplan heb van kunnen bemachtigen. Aan andere plannen ben ik helaas (nog) niet geraakt, en zelf tekenen is net iets te moeilijk voor mij.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Het volgende project ligt onder de laser.

Ik wil toch hier en daar nog wat aanpassen, het eerste probeersel:



Maar er is een begin. [:p]

Grtjs,

David

ERVIN

WOW David , je bent daar weer mooie dingen aan het maken.[:p]

MARKLINRIJDER

Erwin,

Eigenlijk ziet hij er morgen zo uit, een dikke 65 cm hoog.

Volledig opgebouwd in units, zodat hij mooi aangekleed kan worden[:p]



Grtjs,

David