Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Thommy

Citaat van: evan op 26 juni 2016, 11:27:44 AM
Merci Jurgen,   Ik heb in alle geval aan die kant het gordijn meer dicht gedaan (er blijft meer dan genoeg licht over :) )

Ondertussen is de achterste basis plaat los ter hoogte van de schade.  Dat ging vlot...



Nu dat deze plaat er uit is staat alles vanzelf terug recht.  Ik ga nu een stevige achtergrond plaatsen en dan kan ik verder :)

ook al gehad. Voornamelijk als je wat "overdrijft" met lijm tussen 2 vlakke platen wat bij u het geval lijkt.
Vrij klote en bij mij zijn het meestal de "basisplaten" die plooiden nadat ik vloeren ed kleefde  >:(
Greetz

Thommy

TBCédric

Jammer van de verloren reparatietijd maar je haalt dat wel snel in, jou kennende.  ;)
Het blijft mooi en word mooier met de dag!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Goede middag,

Deze voormiddag heb ik de grondbedekking en ballast aangebracht nadat de wegenis was aangelegd eerder deze week.

De rechterkant van Oeversijde geraakt ook aangekleed en dan kan de afwerking van het baantje aanvangen.

Het doodspoor is voorzien van een stootbok van het type Anzin met de typische ballast op het spoor als extra rem.



Weathering volgt nog natuurlijk  :)

Het gebouw komt beter uit nu er wat rommel er rond is aangebracht.



Nu moet de ballast wat drogen en dan kan ik de sporen weatheren, details en groen aanbrengen.


In augustus ga ik het schaduwstation maken zodat de opstelling compleet is voor de expo.  Het schaduwstation zal eveneens dienen voor alle latere projecten.  Ik ga daar veel aandacht aan besteden zodat het echt betrouwbaar en modulair is. 

Tot later :)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

stookblok zelf gebouwd ? Vreemd ik zocht rommel volgens mij heb alles alweer netjes opgeruimd ! ;D ;)

evan

Bedankt Mark.

Peter,  De stootblok is gebouwd met een onderdeel geprint bij Shapeways. De houten balk is een lindehouten latje dat wat behandeld is met een nagelvijltje. 

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Een eerste laagje gras is een feit...





De bomen kunnen er eenvoudig terug af zodat ze de werken niet hinderen, maar zo kleedt het al wat aan.



De sporen hebben ook reeds een patine gekregen.

Op naar de volgende update :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

t'Ja , wat moet je daar dan nog op zeggen , weeral subliem hé!!  ;)

loebaske

subtiel, niet overdreven, just zoals het moet..


Stedahult

Citaat van: ERVIN op 02 juli 2016, 18:40:28 PM
t'Ja , wat moet je daar dan nog op zeggen....

Kan je ook eens iets tonen wat (op z'n Hollands) bagger is..? Dit word eentonig
Mvh. Steef

evan

Merci Mannen!

Hier wat Bagger, Steef:



De prive-overweg aan de kop van het inhaalspoor.



De stoeprand is van pluimkarton gemaakt alsook het wegdek.

Groetjes...

Ik ga nu langs het stoomfestival te Puurs met m'n petekind  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Niet weer een dansje maken  :P

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach


evan

#584
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.