Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

evan

Kleine vorderingen...



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Je noem dit "kleine vorderingen" amaai mijne frak sjieke dingens...


vyncky

Citaat van: loebaske op 25 mei 2016, 18:12:12 PM
Je noem dit "kleine vorderingen" amaai mijne frak sjieke dingens...


Voor Evan zijn dit kleine vorderingen, voor ons grote stappen vooruit...

Nog een fabriekslogo en wat poortnummers er tegen hangen!

Knap gedaan Evan!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Ronald

Citaat van: SuSke op 22 mei 2016, 22:06:28 PM
Citaat van: Ronald op 22 mei 2016, 21:13:39 PM
Gezien de voorbeeldfoto lijkt jou gebouw toch vrij hoog, Evan.

Wel erg mooi tot zover :)

Lijkt me wel op schaal te zijn

Mij niet, vandaar mijn vraag :)

Steam.N

Heel mooi resultaat, Evan  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

#485
De onderste H0-vensters zitten wel erg laag en pal naast het spoor.   (onder  "BS-niveau" (bovenkant spoor...)) 
Is het slagvast H0-glas ?

( op uw voorbeeldfoto staat het gebouw merkelijk verder van het spoor  =  minder risico op glasbreuk... )

Metpetergaathetbeter

Neil Armstrong zou het zo verwoord hebben : "That's one small step for Evan , one giant leap for mankind"  ;D ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 mei 2016, 20:48:08 PM
Neil Armstrong zou het zo verwoord hebben : "That's one small step for Evan , one giant leap for mankind"  ;D ;)
Gij zijt toch ook niet op uw hoofd gevallen hé!  ;D

Ik ben fan Evan, schone ruitjes, dat gebouw komt sowieso in orde.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

GVL

Mooi achtergrondgebouw, goed gedimensioneerd tov de treinen.

Gerolf

Citaat van: GVL op 25 mei 2016, 21:14:49 PM
Mooi achtergrondgebouw, goed gedimensioneerd tov de treinen.

Helemaal mee eens  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Evan, weeral knap werk! Maar dat zijn we wel al een beetje gewoon/gewend van jou.

Maar dat wil niet zeggen dat het ons niet blijft verbazen. Ik volg het hier wat minder, maar gelukkig geef je op een andere media ook voldoende plaatjes waar ik graag "vind ik leuk" zet!

Het geheel ziet er prachtig uit en laat ook zien dat je met niet veel diepgang en te grote afmetingen, een mooi iets kan maken mét veel speelruimte en scenery!

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

#491
Bedankt voor de reacties :)

Het gebouw krijgt aardig vorm en vrijdag ga ik de ramen er in plaatsen en het beslag afwerken.  Dan komen de details zoals poort, daalleiding voor de bliksemafleiding, poortnummers zoals Vyncky aangaf, buitenverlichting etc.  Daarna ga ik in pluimkarton de betondal plaatsen thv de poort en dan met grond en ballast alles aanwerken.  Het baantje heeft nu nog een hele andere dimensie gekregen met het gebouw er op.

@Herwig,  van jouw reactie begrijp ik niets.  Persoonlijk vind ik het een belachelijke opmerking. 

M'n HO-glas moet er nog in geplaatst worden en is van plastic en zal dus niet barsten. 

Zo hebben je een antwoord van hetzelfde niveau  ???

Groetjes





Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


Herwig

#493
aan Evan,

"slagvast H0-glas"  .....

Volgens traditioneel forum-gebruik had 'k hier natuurlijk een    lachend icoontje = smiley    moeten achterplaatsen.
Ik ge- of MISbruik die gele gezichtjes echter zelden-of-nooit.

Omdat u steeds subliem & realistisch modelbouwt (dit is géén grapje uiteraard),
vroeg 'k me af of dat erg lage glas wel bouwtechnisch   "verantwoord"   zou zijn.
Vlak naast de   grint(d)/steenslag   van dat privé-spoortje ?
Ben géén architect-ingenieur, met verontschuldiging...

[   :) ;) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(  :'( :-* :-\ :-X :-[ :P ::) ??? 8) :o :( >:( ;D :D ;) :)
( dit zouden de smileys moeten zijn ....?? )  ]


SuSke

@Herwig
De kans dat een steen zou "wegspringen" tegen de onderste ramen is relatief klein.

In "Real life" zal die onderste glasplaat uitgevoerd worden in gelaagd veiligheidsglas. Dat is zo vastgelegd in de bouwcodex.
Feit is wel dat je dat niet ziet aan het glas als het gemonteerd staat in zijn sponning.
Een bijkomende maatregel zou kunnen zijn dat het glas inbraakwerend is, maar ook dat zie je van buitenaf niet.

In extremis kan de glasplaat vervangen worden door een "glasal" vol paneel wat enkel resulteerd in een donkerder effect. Dat wordt echter alleen gedaan als er geen doorkijk naar buiten nodig is.

@Evan
Mooi geveltje dat inderdaad je bakken mooi afsluit.
Ook de verwering is zeer subtiel.
TOP
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.