Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

niko

Het zijn weer foto's om van te genieten  8)
mvg Niko

Grote stomer

 

evan

#362
Merci voor de complimenten  ;)

Ondertussen kleine vorderingen.  Andere prioriteiten en een griepje hebben wat "roet in het eten gegooid"

Ik ben een tijdje terug begonnen aan het gebouw dat rechts op de baan komt te staan.  Het gebouw zal deel uitmaken van een bedrijf dat EDACHEM zal heten.  Het gebouw zorgt ervoor dat de overgang naar het schaduwstation gecamoufleerd wordt.

Het gebouw zal bestaan uit een ouder deel uit betonskelet en baksteen en een nieuwer gedeelte uit beton en "steeldeck".  Dat nieuwe gedeelte staat over de weg en het spoor.  Een soortgelijk gebouw staat bijvoorbeeld in Vilvoorde aan de oude renault-site.

https://www.google.be/maps/place/Vilvoorde/@50.9148054,4.4226348,3a,75y,286.37h,94.12t/data=!3m7!1e1!3m5!1svleN4b7wVsinJt0SljA8Og!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DvleN4b7wVsinJt0SljA8Og%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D43.816025%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x47c3dd550b05345f:0x77b6c91fcc7a3932!6m1!1e1

Het steeldeck gedeelte krijgt ondertussen vorm en het betonskelet/ bakstenen gedeelte moet nog gestart worden.

Hier een overzichtje van het reeds gefrabriceerde pand:



Het gbouw staat nog los op de baan natuurlijk om verder te kunnen werken.  Daardoor is er nog een spleet te zien aan de voeten van de pijlers.  De steeldeck is van een Evergreen plaat, de ramen zijn gemaakt uit strips styreen en de pijlers zijn gemaakt uit pluimkarton.

Nog een doorkijkje:



De bedoeling is dat de groene leidngen er allemaal toekomen en hun weg vinden.

Als extra detail komt aan de waterkant in de oever nog een overversteviging met damplanken en daarop een kespbalk. 

Ik zie het helemaal zitten, maar er nog wat werk aan de winkel  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Mooi stukje werk Evan  ;) en ook eentje met een practisch nut  8)

Ik weet niet hoever dit al "definitief" is, anders zou ik de oplegconsoles nog een beetje "herwerken"  :-\
Die eindigen nooit zo in een punt maar met een verticaal vlak. Hoogte van de console is normaal 3/2 van de uitkraging ten opzichte van de kolom. Opleg van een prefabbalk minimum 15cm, maar niet kleiner dan 1/3 van de hoogte van de balk.
Ik denk dat een klein stukje van die punt wegsnijden het geheel zal verbeteren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Je hebt gelijk Suske.  Op de echte foto is het ook nog ns te zien zoals je aangeeft.  Ik pas de consoles nog aan.  Er is nog niets definitief  ;). Merci
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Alweer een sfeervol gebouw!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Suske,  op de fotos moet je nog even wachten, maar de consoles zijn aangepast 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Ziet er niet slecht uit hoor Evan! Ideaal om je schaduwstation ingang mee weg te moffelen zoals je zelf schrijft. ;)

Trouwens, misschien is het een idee om jouw baan op de MSM-expo aan het Vaerwegh Dok van MTD te koppelen? Dat zou pas dikke pret zijn!  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Als de digitale systemen en de hoogte compatibel zijn...  8)

Op Vaerwegh Dok is een wissel voorzien die van de baan afrijdt  ???

En dat impliceert dat onze treinen ook allemaal een beetje vies moeten worden om ....  :-X

Citaat van: evan op 29 februari 2016, 21:56:37 PM
Suske,  op de fotos moet je nog even wachten, maar de consoles zijn aangepast 8)

We wachten rustig af Evan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Prachtige vorderingen, ik blijf volgen !

grove den

Zowel je plaatjes als het gemaakte/bedacht/ontworpen vind ik weer  schit-te-rend! :)

Jos

evan

#372
Merci voor de complimenten.

De aansluiting naar Vaerwegh dok lijkt me wel leuk, maar ik denk dat we van beide kanten het al druk genoeg gaan hebben klaar te raken tegen Leuven  ::)

Ondertussen heb ik wat aan m'n gebouw kunnen verder werken.

Het steeldeck gedeelte is nog niet klaar qua kleur.  Ben er zelf niet tevreden over.

Het bakstenen en betonen gedeelte vind ik wel in de goede richting gaan.

Er is ook een oeverversteviging aangebracht:  Damplanken gemaakt uit styreenstrips, een betonnen kespbalk uit forex en een gording met trekankers uit seen styreenstrip en details van Grandtline.



Het zand enz is nog nat van de lijm.



Een zicht op de poort.  Hierover gaan de leidingen lopen.  Ik wil er nog een TL-lamp boven plaatsen.

Het hoekje tot nu toe...



Morgen doe ik nog wat verder :)

groetjes,

Evan


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

S C H I T T E R E N D ! !  !  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

reeves

Dammmm top man!

Groet Tom