De blauw-beige type 600

Gestart door Huugooke, 17 maart 2015, 10:08:00 AM

loebaske

Ziet er verdomme goed uit...amaai

Rangeerduivel

Even half off-topic,
Bachmann-Liliput heeft de (Belgische)V600.003 nu ook uitgebracht.
Beschikbaar vanaf gisteren.
Ik heb het 2kleuren groene gelijkstroommodel gisteravond in handen gehad,
zeer mooi,beter op schaal dan de vroegere Ma/Trix en filigrane onderdeeltjes zoals relingen,ladder enz.
Heb echter niet de mogelijkheid gehad hem te laten rijden daar het om een nieuw,te verkopen,ongebruikt model ging.
De prijs zou rond de 250€ liggen...(bij de handelaar die het model voorstelde 240€)

;)

sdz1976

Die handelaar was waarschijnlijk een kleine man met veel haar:)
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Rangeerduivel

Citaat van: sdz1976 op 17 maart 2015, 10:36:53 AM
Die handelaar was waarschijnlijk een kleine man met veel haar:)

Toevallig net omgekeerd! ;D
(Het lijkt mij hier nu ongepast namen te noemen,via PM kan dit wel)

;)

Huugooke

Ik vond 'm toch schoner in twee tinten groen:
de onderste is de Trix

Ik ben wel content van mijn eigen qua kleur. Voor zover die Trix correct is naturellement.

Huugooke

Hier zijn ze alle twee dan.
Nu de wielen nog  ;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 17 maart 2015, 10:30:18 AM
Even half off-topic,
Bachmann-Liliput heeft de (Belgische)V600.003 nu ook uitgebracht.
Beschikbaar vanaf gisteren.
Ik heb het 2kleuren groene gelijkstroommodel gisteravond in handen gehad,
zeer mooi,beter op schaal dan de vroegere Ma/Trix en filigrane onderdeeltjes zoals relingen,ladder enz.
Heb echter niet de mogelijkheid gehad hem te laten rijden daar het om een nieuw,te verkopen,ongebruikt model ging.
De prijs zou rond de 250€ liggen...(bij de handelaar die het model voorstelde 240€)

;)
Ik geloof je op je woord Rudy! Maar als die foto die op de site van HetSpoor waarheidsgetrouw is, dan zie ik niet veel verschil met de Trix.
Eigenschappen zoals kortkoppelingen zijn ook overbodig daar het ding steeds alleen reed. Ook die wisselende rood-witte lichten: deuh..
En nog steeds staat die bel er op, en zijn de ventilatoren fout.

Rangeerduivel

De foto van het spoor is idd waarheidsgetrouw,(en het is mij meteen opgevallen dat de prijs die ik opgaf [door die handelaar]nogal ruim bemeten is!!!
Maar je merkt de verschillen pas als je het model in handen hebt.
Zoals ik al schreef,alles is veel filigraner uitgevoerd en niet zo robuust als de Trix(die ikzelf ook heb)
Als je al een min-puntje zou vinden,bij MaTrix is de bel mooi blinkend (geschilderd?) en bij de Liliput is ze gewoon in dezelfde kunststofkleur als het dak.
De wielen/spaken zijn ook veel fijner uitgevoerd...
En wat de kortkoppeling betreft,heeft de (nieuwe) Trix ook,en werd er aan dat ding niet al eens een post/pak wagentje gehangen?

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 18 maart 2015, 09:53:00 AM
De foto van het spoor is idd waarheidsgetrouw,(en het is mij meteen opgevallen dat de prijs die ik opgaf [door die handelaar]nogal ruim bemeten is!!!
Maar je merkt de verschillen pas als je het model in handen hebt.
Zoals ik al schreef,alles is veel filigraner uitgevoerd en niet zo robuust als de Trix(die ikzelf ook heb)
Als je al een min-puntje zou vinden,bij MaTrix is de bel mooi blinkend (geschilderd?) en bij de Liliput is ze gewoon in dezelfde kunststofkleur als het dak.
De wielen/spaken zijn ook veel fijner uitgevoerd...
En wat de kortkoppeling betreft,heeft de (nieuwe) Trix ook,en werd er aan dat ding niet al eens een post/pak wagentje gehangen?

;)
Het is een echte metalen bel Rudy  ;)
maar zoals ik al zei, eigenlijk hoort ze er niet. Toch niet volgens de twee foto's die ik al gezien heb van het echte geval.
Op de kabine zouden ook nog "torpedo's" moeten staan.
Als er iemand nog een bron weet van afbeeldingen....?
En die prijs: toch niet van de poes hé?

dgrr57

Zoals de Märklin/Trix is blijkbaar de Liliput een herspotten Duitse versie zonder verbelgisching  :(
Met een een beetje filigraner uitvoering van de Liliput.

Huugooke

Ik heb de Liliput ook in handen gehad. Wat is er beter aan dan de MaTrix:
de handgrepen zijn "echt", de ladder is fijner, rond de ramen zijn aluminium kaders.
Waarschijnlijk rijdt hij met minder lawaai  ;D
De claxon staat er wel op.
Nogmaals voortgaande op de twee (!) gekende foto's:
De ladder is niet af,  bovenaan ontbreekt de reling en ook een opstapje op het dak. De bel!
Ook weegt hij zo te voelen minder dan de helft van de TrixMa ;D
De prijs: die mogen ze wel flink laten zakken ,maar het is natuurlijk weer een uniek aanbod voor degenen die in die periode werken, en de Trix gemist hebben.

evan

Strak spuitwerk Hugo!

Ik vindt die beige-blauwe kleurstelling best mooi!  Er staan in het museum ook verschillende 2 stellen in die kleurstelling...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Citaat van: evan op 19 maart 2015, 22:16:36 PM
Strak spuitwerk Hugo!

Ik vindt die beige-blauwe kleurstelling best mooi!  Er staan in het museum ook verschillende 2 stellen in die kleurstelling...
Ahah! Kan je zo tussen de soep en de patatoes eens wat fotookes van de becijfering doorsturen?

Huugooke

nieuwe handvaatjes gemaakt.
koper geplooid en door een dun stukje plasticard gestoken; minidrupje lijm er op

plastic bijsnijden

spuitbus zwarte verf

montage; de koperen handvatten aan de deuren zijn met onderdelen van PB gemaakt.

met zijn zuster, ook met nieuwe handvatten