Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

De blauw-beige type 600

Gestart door Huugooke, 17 maart 2015, 10:08:00 AM

Stedahult

Dat geklooi met handvatten en andere kleine details blijft toch het leukste werk.
Mvh. Steef

Huugooke

en nu de ladder. Weer van de onvolprezen PB.


Plooiwerk, schilderwerk...



Bijna klaar voor hermontage.
Alleen zit ik nog altijd met een wisselstroommodel. Ik zou die wielen moeten geïsoleerd krijgen, maar hoe? Toch maar een draaibank kopen?

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Huugooke

De ladder toch nog bewerkt: door de zijkanten te plooien is de ladder wat "eleganter" en ook steviger.


zwarte verf erop en klaar voor montage:


755philippe


Mooi werk. Even een vraagje : waar heb je die witte B en cijfers gehaald ? Misschien dat ik later mijn Mä-model omspuit want die Lilliput lijkt mij wat te duur en veel verschillen zij er nu ook niet. Ik heb wel jaren geleden in mijn model een kleine ombouw gedaan nl: esu-decoder V3- binnenverlichting van Mâ eruit gesloopt en vervangen en wisselende verlichting rood/wit aangebracht (of zat die er al in ?). Lok rijdt goed.
Mvg

755philippe

Huugooke

Ik ben dan ook al dertig jaar aan en af bezig met dit hobby, en dan krijg je wel wat bij elkaar! Die (B) is Jocadis, die cijfers zijn afvrijfletters van Decadry (een stilaan verdwijnende soort).
Als je zo ver bent geef maar een seintje, dan stuur ik je wel zo'n (B) 's op.
De modellen die ik heb zijn voorzien van een Delta decoder, dus kunnen die zo op de digitale baan; alleen moeten de wielen geïsoleerd worden. Ik had ook een Trix, die heb ik voorzien van een LoPi4 en led verlichting. (Staat hier in een ander draadje... ergens)

Huugooke

Ik heb nu gemerkt dat de handvatten niet kloppen. Op de foto zijn ze even lang.
Ook dat trapeziumvormig totske bovenop het dak hoort er niet op.
Blijkbaar heeft het nieuwe commerciële model echter dezelfde fouten. ;D
Bij nadere inspectie (met loupe) gaat het in het boek van Max Delie over dezelfde wagen. De "1" achteraan is wel degelijk een "3".


Huugooke

Dat artikel in MSM maakt één en ander verklaarbaar natuurlijk.
Dus de eerste 600 was een originele Duitser. Uiteraard klopt het model van Märklin-Trix - Liliput dan wel. Alleen kan je dan alleen het eerste nummer in model hebben. De foto's die ik heb zijn dus van het aangepaste model, en als je die wil maken valt er wel wat te knippen en plakken!
De bel er terug op dus!

Huugooke

Finaal (denk ik toch) gedaan.
Mierenantennekes erop (lantaarnhouders), handgrepen gemaakt, de ladder is ook eigen constructie (met dank aan PB), de bel maar laten staan.
Qua rij-eigenschappen heb ik bij gebrek aan geïsoleerde wielen maar terug een 3-rail model van gemaakt. Jammer want hij is gemakkelijk om te bouwen.
Als ik nu een snijplotter had zou ik de aluminium kaders rond de ramen ook gemaakt hebben, maar ja, als ons kat een koe was....
(en ik heb ook geen kat)
En ik zie nu dat hij niet goed op het spoor staat, maar dat is dan ook twee-rail  ;D

Huugooke

Heb zijn groene broer ook afgewerkt; zelfde verhaal, dus ook drie rail met decoder.
Nog wel andere ventilatoren bestellen.


jean-luc


Herwig

Erg fraai en charmant, uw koppeltje motorrijtuigjes.
M'n oude groene TTM (messing) 603-"autorail"  zou er mooi naast staan ... .

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Herwig op 12 juli 2015, 23:36:49 PM
Erg fraai en charmant, uw koppeltje motorrijtuigjes.
M'n oude groene TTM (messing) 603-"autorail"  zou er mooi naast staan ... .
Foto!

Peter

Mooi gedaan Hugo.
Spijtig, vind ik, dat ze in 3-rail versie moeten blijven
Met vriendelijke groeten
Peter