De blauw-beige type 600

Gestart door Huugooke, 17 maart 2015, 10:08:00 AM

Huugooke

Citaat van: Peter op 13 juli 2015, 09:59:10 AM
Mooi gedaan Hugo.
Spijtig, vind ik, dat ze in 3-rail versie moeten blijven
Overal nagevraagd naar Trix wielen; ergens moeten er nog zijn... en anders ooit die draaibank.  ;D
Voor de bogiewielen zijn alternatieven, de aandrijfwielen echter niet.
De wielen hebben elk netjes een sleepcontact, dus stroomafname zou geen probleem zijn.

Voor die koersborden zoek ik ook nog de goede tekst; ik heb de losse borden van PB-messing.
Die stellen reden van Gent ook nog naar Antwerpen LO

Met die Marklindecoder heb ik ook nog vragen: ik kan die met mijn Ecos wel laten rijden, maar moeten die lichtfuncties niet werken?

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Peter

Heb alvast een aanbieding gekregen voor het Trix model te kopen (rood/wit) voor 125 euro
Dus als je er nog een wil  ;D ;D ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 13 juli 2015, 13:52:49 PM
Heb alvast een aanbieding gekregen voor het Trix model te kopen (rood/wit) voor 125 euro
Dus als je er nog een wil  ;D ;D ;D ;D ;D
Dat is niet zo duur,  en ik was aan het denken om een écht Belgisch model te maken; dat heeft een andere raamindeling en andere deuren.
Maar nee, laat maar!  :D

Herwig

aan Huugooke,                               TTM-motorwagen,

Zie nu kleurenfoto in bericht    # 5134     in forumrubriek    "waar zijn we mee bezig?"  :   dit is  (toevallig) éne messing TTM, me dunkt.

( TTM =  Trein & Tram Modellen (of idem in 't Engels) was    +/-   de opvolger van Dacker, met de zelfde Antwerpse initiatiefnemer, als 'k me zo herinner uit het hoofd...)

Johnnytrein

Herwig, wat bedoel je met " de opvolger van Dacker, met de zelfde Antwerpse initiatiefnemer, "?

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Peter

Als ik me goed herinner was Mr. Dirken de figuur achter TTM, maar ik kan me niet herinneren dat hij uitstaans had met Dacker

Waar is de tijd
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Ik heb zo'n vaag fladderend idee dat    TTM    enkele jaren terug nog een, niet erg wereldschokkende, poging verrichte om een messing dieselrangeerder type 270 uit te brengen.
( Zie foto's en verslag in de toenmalige MSM ).

( of De Heer Dirken écht  iets te maken had met Dacker-zaliger kan 'k niet zo meteen hardmaken, dus hierbij menig vraagteken... )

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Ik zeg het nogmaals, Hugo is een fijn man!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Niet zo maar een Delta decoder!
Hier is duidelijk vertrokken van een Trix model, de motor is trouwens DC.
Bij Trix zijn de beide stellen aangedreven, daar was hier dus geen plaats voor vanwege de elektronica!