Mooiste graffito ooit ?

Gestart door rixke rail, 08 december 2014, 16:22:24 PM

centauri167

Een tagger zal normaal nooit iets zetten over een werk van een andere tagger, dat is not done in die wereld en zo verlies je al je krediet. Vandalen, daarentegen dat is weeral een andere soort.
Maar zelf voor diefstal komt de politie niet meer buiten, dus voor graffiti zullen ze zeker geen moeite doen.  :-[


dieselfreak

De maker van dit 'kunstwerk' heeft blijkbaar ook al kennis gemaakt met het rijcomfort van de Misero. Ik keur de actie zeker niet goed maar in dit geval is de boodschap wel volkomen terecht.
MC

SuSke

mooi getrukeerd maar net niet goed genoeg  ;) kijk maar eens goed naar de raamomlijsting, die verdwijnt op de plekken waar de graffiti staat  8) Raamkaders kunnen heel vlak ingebouwd worden, maar schilderen (of kliederen in dit geval) gaat de naden wel accentueren en dat is niet het geval.

Ik vond de randen van de figuur ook veel te scherp in vergelijking met deze van de kast.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Idd. Frans, nu je er de aandacht op vestigt zie je goed dat het getrukeerd is....

OlivierV

Ik denk niet dat het getrukeerd is hoor, want als je kijk naar andere willekeurige graffiti op misero's waar de graffiti ook over de raamomlijsting gaat ...



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

jb

Ook zichtbaar bij de deuren...
Daar kruipt toch heel wat tijd en verf in(€€€), zo iets zet je toch niet in 1 nacht, of wanneer gaan deze vandalen aan het werk? Wat heb je er aan behalve dat je kan zeggen ik heb dat gedaan?

Rangeerduivel

Hier zie je wel degelijk de raamomlijsting in de groene muts van Homer,
ik denk dat Suske wel eens gelijk zou kunnen hebben

;)

chef garde

Citaat van: loebaske op 27 december 2014, 07:16:07 AM
Idd. Frans, nu je er de aandacht op vestigt zie je goed dat het getrukeerd is....
En toch is het echt, gisteren een foto op FB gezien die een collega nam in Aarschot vanuit zijn stuurpost ...

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 27 december 2014, 12:19:30 PM
Hier zie je wel degelijk de raamomlijsting in de groene muts van Homer,
ik denk dat Suske wel eens gelijk zou kunnen hebben

;)

Bij een AM75 is de raamomlijsting veel duidelijker dan bij een Misero, waarbij die nagenoeg zo goed als in de kast van een rijtuig zit ingewerkt. 'k Zie er genoeg rijden als ik in Gent Sint-Pieters de trein neem naar huis en bij die Misero's valt de raamomlijsting nauwelijks op.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Als die graffiti echt is, stel ik mij ernstige vragen bij de beveiliging van ons nationaal patrimonium  >:( :-[.
Die schildering zet je niet op 1,2,3 neer, daar is tijd, materieel, materiaal en plaats voor nodig.
Een normale afsluiting houdt dat gespuis niet tegen, proeve de laatste slachtoffers in Schaarbeek.
Dus misschien overstappen op een elektrische afsluiting, zoals er momenteel al gebruikt wordt bij verschillende private bedrijven ??

En dan mogen het "strontbakken" zijn, niemand heeft het recht om ze te gebruiken als canvas voor hun boodschap (ook al is het mooi werk).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

en dat ze een ferme shock krijgen dat hun ballen op hun rug hangen....en een mini banaan aan over houden....

Huugooke

nochtans is onmiddellijk verwijderen de enige straf die helpt. De grootste teleurstelling voor de "artiest" dat zijn werk niet "tentoongesteld" wordt. Alleen is dat technisch niet altijd mogelijk natuurlijk.
Net als Suske stel ik me ook de vraag in welk tempo, met hoeveel kosten, mankracht en materieel dat is gerealiseerd.


SuSke

Je zou bijna gaan vermoeden dat er verantwoordelijken van op de stelplaatsen in het complot zitten.

Zelfs een van de nieuwe HST bruggen over het Albertkanaal heeft bezoek gehad van een graffiti-spuiter die zonodig een boodschap moest nalaten aan de bovenkant van de boog.
Is dat om te zeggen: "Zie eens wat ik durf en kan!" ? Trieste boel en "klein manneke" met een dik "ego"-probleem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

nmbssncb

Citaat van: Huugooke op 27 december 2014, 19:52:38 PM
nochtans is onmiddellijk verwijderen de enige straf die helpt. De grootste teleurstelling voor de "artiest" dat zijn werk niet "tentoongesteld" wordt. Alleen is dat technisch niet altijd mogelijk natuurlijk.
Net als Suske stel ik me ook de vraag in welk tempo, met hoeveel kosten, mankracht en materieel dat is gerealiseerd.

En ook Fakebook enz. verwijderen, en beschouwen als de "aandachtspagina's" van terreurgroepen...


Willy
Willy