Mooiste graffito ooit ?

Gestart door rixke rail, 08 december 2014, 16:22:24 PM

Huugooke

Zoals ik al zei, dat heeft tijd en moeite gekost, en een ladder of stelling. Dat is niet vlug-vlug gedaan

centauri167

Citaat van: Havoc op 08 december 2014, 22:51:08 PM
Stel me toch de vraag of dit wel graffiti is. Die witte band, de gele strepen vooraan netjes gelaten, de "2" overschilderd in wit, de vensterlijsten afgedekt...

;D

Doornroosje

Citaat van: Michiel op 08 december 2014, 18:19:11 PM
Het leukst zou zijn als ze dit soort criminelen eindelijk eens klissen, laten betalen voor alle schade, opkuizen wat ze onderkliederd hebben en een intensieve cursus verantwoordelijkszin aansmeren. Daarna ze aan't werk zetten ipv hele nachten te laten ronddwalen en uit verveling niets beters weten te doen dan dit.

Wel straf hoe mooi dekkend het rood is, hoe strak belijning en aflijning is. Deze pubers hebben alle tijd van de wereld gehad en een kapitaal aan verf ingestoken. Of stelen ze die ook?

Sorry het moest even uit, want hier op en rond de lijn 124 naar Charerloi is het werkelijk wansmakelijk, afgrijselijk en ziekelijk die tagging en grafitti op alles, werkelijk alles.

(@Eric, niets tegen jou bedoeld. Ik snap dat je dit even aanbrengt, want dit is toch wel een bijzondere "back-to-bordeaux")  ;)

Heel af en toe kunnen we er een paar op heterdaad betrappen. Diegene die we kunnen betrappen zijn ofwel minderjarig, ofwel van vreemde origine. Beide hebben geen geld om het rijtuig te herstellen in oorspronkelijke staat. De verf is zoals bijna steeds gestolen uit een lokale doe-het-zelver. In het eerste geval draaien de ouders op voor de kosten. In het tweede geval vangen we totaal bot en betaald de staat, lees u en ik via belastingen.

nmbssncb

Ik zou aan de graffiti kunstenaars, en vooral de "onkunstenaars" (de taggers), willen voorstellen auto's onder te spuiten... en dan kijken hoelang ze dat kunnen volhouden.
Vooral publiek eigendom is geliefd bij graffiti lui omdat alle kosten voor schoonmaak afgewenteld worden op de belastingbetaler.  Dus luitjes, ga nu eens voor privé eigendom.  En kies dan vooral auto's van andere graffiti (on)kunstenaars.


Willy
Willy

Rangeerduivel

Citaat van: nmbssncb op 09 december 2014, 12:48:38 PM
Ik zou aan de graffiti kunstenaars, en vooral de "onkunstenaars" (de taggers), willen voorstellen auto's onder te spuiten... en dan kijken hoelang ze dat kunnen volhouden.
Vooral publiek eigendom is geliefd bij graffiti lui omdat alle kosten voor schoonmaak afgewenteld worden op de belastingbetaler.  Dus luitjes, ga nu eens voor privé eigendom.  En kies dan vooral auto's van andere graffiti (on)kunstenaars.


Willy
Tot ze die van jou onder handen nemen! :(

;)

bollen neus

En "Cherie" das nen song van onzen Eddy der Wallys.
Den Eric.

ward

Het zijn niet alleen pubers.. Maar meestal zijn ze wel sneller als de pubers..  ???
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

nmbssncb

Citaat van: Rangeerduivel op 09 december 2014, 13:29:28 PM
Citaat van: nmbssncb op 09 december 2014, 12:48:38 PM
Ik zou aan de graffiti kunstenaars, en vooral de "onkunstenaars" (de taggers), willen voorstellen auto's onder te spuiten... en dan kijken hoelang ze dat kunnen volhouden.
Vooral publiek eigendom is geliefd bij graffiti lui omdat alle kosten voor schoonmaak afgewenteld worden op de belastingbetaler.  Dus luitjes, ga nu eens voor privé eigendom.  En kies dan vooral auto's van andere graffiti (on)kunstenaars.


Willy
Tot ze die van jou onder handen nemen! :(

;)

Heb ik niet (reizen doe ik vooral met de trein...).

Willy
Willy

conducteur

Ik ken landen waar je géén graffiti ziet. Iedereen wordt er gepakt en er staan x maanden gevangenisstraf & lijfstraf op... Die het probeert weet waar hij hem aan mag verwachten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ward

Ik ben tegen graffiti, maar dit is wel knap en tof gedaan. Mag ook gezegd worden.
Zolang het een kunst is stoort het me niet heel hard en vind ik het niet erg om er mee rond te rijden,
liever dit dan onnozele, gewone tags..
Lijkt me wel zeer pro gedaan zoals al eerder gezegd..
Hierbij trouwens nog een leuk filmpje.. https://vimeo.com/114011390

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Wat me opvalt telkens hier iets over graffiti geplaatst wordt, is dat het veel commotie teweeg brengt. Tegen domme tags ben ik ook, maar iets met inhoud, een boodschap etc, of iets geniaal zoals deze Eddy Wally of de varkensneus in Fyraschildering van een jaar of 2 geleden vind ik zeker kunnen...

Misschien moet de nmbs eens een paar rijtuigen of goederenwagens ter beschikking stellen om wat kunstwerken op te laten spuiten, waar dan wel de nummering etc van de wagen goed zichtbaar blijft. Het zou alleszins het Belgische treinlandschap minder eentonig maken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Vandalisme is NOOIT goed te praten. Ook niet als het mooi is.


Gezien de 'kwaliteit' van de schildering is dit misschien geen graffiti, maar was het voor één of andere fotoshoot of filmopname? Ik weet het niet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

Zoals ik in dit topic al stelde, men kan deze personen beter bepaalde uitgelijnde stukken ter beschikking stellen ( zoals voor Antwerpen Centraal ) zodat men die kan bekladden met meestal een mooi eindresultaat. Natuurlijk gaat dit de echte vandalen zeker niet tegen houden en daar moet men gewoon hard tegen optreden, maar met de huidige justitie die helemaal is uitgekleed gaat dit gewoon onmogelijk zijn.
Indien men minderjarig is krijgt men gewoon niks en als men meerderjarig is een voorwaardelijke werkstraf ...

Michiel

Lijkt me toch erg duidelijk waarom er commotie is. Ik heb niets tegen een mooie tekening, schilderij of wat dan ook. Maar wel dat die lafaards het aanbrengt op het verkeerde voorwerp. Dit is pure vernieling van eigendom, zware schade die jij ook niet graag zou willen betalen. Jammer genoeg moeten we daar nu toevallig wél voor opdraaien, via onze belastingen en de prijs van een ticketje enkel.

Geen probleem indien ze dat doen op voor hun beschikbaar gestelde plaatsen, of bij hun thuis, op de garagedeur van hun ouders, of hun eigen kinderkamermuur.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Citeermen kan deze personen beter bepaalde uitgelijnde stukken ter beschikking stellen

De ironie van het verhaal is dat zelfs deze muren door vandalen beklad worden.
Voor mijn part mogen ze de wet aanpassen en die vandalen  "echt"  laten opdraaien voor de kosten, dus geen werkstraf maar als ze geen geld hebben pak ze dan hun GSM, hun auto, TV enz. af  Of geef ze een werkstraf (zoals in sommige landen)  maar dan als dwangarbeid.
Met vriendelijke groeten
Peter