Mooiste graffito ooit ?

Gestart door rixke rail, 08 december 2014, 16:22:24 PM

rixke rail

Op lijn 53a reden vandaag de treinen volgens losse uurregeling.
Dit stel pendelde de hele tijd tussen St-Niklaas en Leuven.
Gelukkig zag ik het vertrekken te Leuven, zodat ik het een paar uur later op de pixels kon vastleggen.
Deze tagger heeft gewoon voorliefde voor de oude livrei, en is ook nog eens fan van Eddy W.


gra 001 by rixkezrail, on Flickr

gra 003 by rixkezrail, on Flickr

gra 004 by rixkezrail, on Flickr

gra 005 by rixkezrail, on Flickr

gra 006 by rixkezrail, on Flickr

De andere kant van de 687

Met dank aan de lieve treinbegeleidster, die mij nog even de tijd gaf om de trein ook in het station van Haacht te fotograferen.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Houdini


dieselfreak

Ik zou het nog leuker vinden moest er een graffity artiest? een stelletje helemaal groen verven in de Tijdperk 3 versie met alle opschriften van toen.
MC

bellejt

heel leuk maar wij betalen wel zijn kuren.  ;)

Huugooke

Maar daar moet ge potdorie toch heel wat verf en tijd voor nodig hebben!?

Michiel

#5
Het leukst zou zijn als ze dit soort criminelen eindelijk eens klissen, laten betalen voor alle schade, opkuizen wat ze onderkliederd hebben en een intensieve cursus verantwoordelijkszin aansmeren. Daarna ze aan't werk zetten ipv hele nachten te laten ronddwalen en uit verveling niets beters weten te doen dan dit.

Wel straf hoe mooi dekkend het rood is, hoe strak belijning en aflijning is. Deze pubers hebben alle tijd van de wereld gehad en een kapitaal aan verf ingestoken. Of stelen ze die ook?

Sorry het moest even uit, want hier op en rond de lijn 124 naar Charerloi is het werkelijk wansmakelijk, afgrijselijk en ziekelijk die tagging en grafitti op alles, werkelijk alles.

(@Eric, niets tegen jou bedoeld. Ik snap dat je dit even aanbrengt, want dit is toch wel een bijzondere "back-to-bordeaux")  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 08 december 2014, 18:00:20 PM
Ik zou het nog leuker vinden moest er een graffity artiest? een stelletje helemaal groen verven in de Tijdperk 3 versie met alle opschriften van toen.

MC, ga je nie tegenhouden hoor om dat te doen, heb hier nog een paar versleten tandenburstels liggen, gratis af te halen.
Den Eric.

doomslu

Citaat van: Michiel op 08 december 2014, 18:19:11 PM
Het leukst zou zijn als ze dit soort criminelen eindelijk eens klissen, laten betalen voor alle schade, opkuizen wat ze onderkliederd hebben en een intensieve cursus verantwoordelijkszin aansmeren. Daarna ze aan't werk zetten ipv hele nachten te laten ronddwalen en uit verveling niets beters weten te doen dan dit.

Wel straf hoe mooi dekkend het rood is, hoe strak belijning en aflijning is. Deze pubers hebben alle tijd van de wereld gehad en een kapitaal aan verf ingestoken. Of stelen ze die ook?

Sorry het moest even uit, want hier op en rond de lijn 124 naar Charerloi is het werkelijk wansmakelijk, afgrijselijk en ziekelijk die tagging en grafitti op alles, werkelijk alles.
Volmondig akkoord.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

daarom dat ik zij : wij betalen alles mee want de herschildering wordt door ons gefinancieerd.NMBS is nog steeds een staatsbedrijf.

centauri167

Citaat van: Michiel op 08 december 2014, 18:19:11 PM
Het leukst zou zijn als ze dit soort criminelen eindelijk eens klissen, laten betalen voor alle schade, opkuizen wat ze onderkliederd hebben en een intensieve cursus verantwoordelijkszin aansmeren. Daarna ze aan't werk zetten ipv hele nachten te laten ronddwalen en uit verveling niets beters weten te doen dan dit.

Wel straf hoe mooi dekkend het rood is, hoe strak belijning en aflijning is. Deze pubers hebben alle tijd van de wereld gehad en een kapitaal aan verf ingestoken. Of stelen ze die ook?

Sorry het moest even uit, want hier op en rond de lijn 124 naar Charerloi is het werkelijk wansmakelijk, afgrijselijk en ziekelijk die tagging en grafitti op alles, werkelijk alles.

+1

Moesten ze al de inzet en creativiteit die ze in taggen stoppen ook in een job steken, ze zouden niet lang werkloos zijn ...

bollen neus

Tja ge edde nu eenmaal pro en contra maar daar zijn hier al ellenlange draadjes van zonder einde ............... Wordt hopeloos vervolgd heb ik als donker bruin voorgevoel.
Den Eric.

bruureke

Wel straf dat werkloosheid bijna altijd gelijk staat aan graffitispuiters, die verf is niet goedkoop. Ok, ik betaal ook mee voor den opkuis, maar anders verbrasse ze dat in Brussel wel ergens anders aan   >:(
Keur het niet goed, en nee op mijn huisgevel moete ze het ook niet komen doen, maar de dag dat het nergens meer gebeurt zal nooit komen.

centauri167

Citaat van: bruureke op 08 december 2014, 19:54:55 PM
Wel straf dat werkloosheid bijna altijd gelijk staat aan graffitispuiters, die verf is niet goedkoop. Ok, ik betaal ook mee voor den opkuis, maar anders verbrasse ze dat in Brussel wel ergens anders aan   >:(
Keur het niet goed, en nee op mijn huisgevel moete ze het ook niet komen doen, maar de dag dat het nergens meer gebeurt zal nooit komen.

Er zijn wel alternatieven hoor. Voor je Antwerpen centraal binnenkomt zie je toch panelen of muren waar taggers hun werk op konden maken. Heeft als voordeel dat het er mooi uitziet en dat het niet overschilderd wordt, want dat is not done in die wereld.
Misschien zouden ze op oudere treinen die ooit toch eens moeten herspoten worden ruimte ter beschikking stellen voor zo'n mannen. Is het deftiger gedaan, stoort het niet ( bv. op ramen, nummers, ... ) en kunnen ze ondertussen geen andere vandaliseren.

bruureke


Havoc

Stel me toch de vraag of dit wel graffiti is. Die witte band, de gele strepen vooraan netjes gelaten, de "2" overschilderd in wit, de vensterlijsten afgedekt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.