Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Märklin M2

Gestart door Jurgen, 06 december 2014, 13:16:24 PM

Jurgen

Blijkbaar is de set 43544 met 4 groene M2-rijtuigen uitgeleverd.

Märklin vermeld dat het de purperrode basiskleur in de toestand van begin jaren 90 zou zijn, maar tegelijkertijd laten ze wel overal een groene TPIII versie zien.

Iemand die de set al gekocht heeft en kan zeggen welke kleur ze hebben? En zijn het rijtuigen met oude of nieuwe nummering?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Ik dacht dat die set als TPIII set is aangekondigd daar ze ook een Belgische bolle neus in dat tijdperk opnieuw met een nieuwe mal hebben uitgebracht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Jurgen

De set van 2015 is blijkbaar ook al uitgeleverd. Ik denk dat ze bij Märklin nog nooit zo snel geweest zijn om een Belgisch model uit te leveren.  ;D

Heeft iemand de set al? Is alles correct? Geen verkeerde nummertjes? Geen omgekeerde draaistellen?

Ik vraag het maar omdat ik ze wil kopen, maar bij de vorige groene set was er een heel deel met de draaistellen achterstevoren. Heeft me heel wat geloop meegebracht dat ik deze keer wil vermijden.
Dus, info iemand?
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 07 maart 2015, 11:52:46 AM
De set van 2015 is blijkbaar ook al uitgeleverd. Ik denk dat ze bij Märklin nog nooit zo snel geweest zijn om een Belgisch model uit te leveren.  ;D

Heeft iemand de set al? Is alles correct? Geen verkeerde nummertjes? Geen omgekeerde draaistellen?

Ik vraag het maar omdat ik ze wil kopen, maar bij de vorige groene set was er een heel deel met de draaistellen achterstevoren. Heeft me heel wat geloop meegebracht dat ik deze keer wil vermijden.
Dus, info iemand?
is niet correct heeft niet ce verstevigingsbanden onderaan!(net als die voorgaande uitgaven !)
Groeten Peter ;)

Jurgen

Ja, ok, maar dat wisten we al en daar heb ik al mee leren leven.
Dat gaat men ook niet aanpassen, dus daar ga'k niet over zagen.

Ik denk trouwens dat als je dit in model zou weergeven, volledig op schaal, dat de verdikking nog nauwelijks zichtbaar is. Als ze toch zou weergegeven worden zou die verdikking te dik zijn op het model en dan gaat men daar weer over mierenneuken. 't Zal nooit goed zijn voor de mensen die iets tegen Märklin hebben, dus daar heb ik het niet over.
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat je een vraag stelde, heb die eerlijk beantwoord en U noemt dat nu mierenneuken , trouwens voor mij zou je dat wel zien, ik dacht eens gelezen te hebben (MSM? SJ?) de veranderingen van Lima's maar bijkomend probleem de beschriftting dient dan opnieuw aangebracht te worden wegens geplaatst op die Mierendikke verbreeding ! :)  enkel tijdperk IV V

Groeten Peter ;)

dieselfreak

Citaat van: Jurgen op 07 maart 2015, 12:46:24 PM

Ik denk trouwens dat als je dit in model zou weergeven, volledig op schaal, dat de verdikking nog nauwelijks zichtbaar is. Als ze toch zou weergegeven worden zou die verdikking te dik zijn op het model en dan gaat men daar weer over mierenneuken. 't Zal nooit goed zijn voor de mensen die iets tegen Märklin hebben, dus daar heb ik het niet over.

De reden dat sommige mensen iets tegen Marklin hebben is misschien wel dat dit merk erin slaagt om totaal geen rekening te houden met de wensen en verzuchtingen van zijn klanten en dat er in zowat alle modellen fouten zitten die men met een beetje goede wil had kunnen vermijden. Maar waarom zou men dat ook doen, voor sommigen is het voldoende dat de naam Marklin op het model staat en dan zijn alle fouten al bij voorbaat vergeven.
MC

Metpetergaathetbeter

zit veel waarheid in Marc, een banaan op wielen met Marklin op.......en die geraakt verkocht zelfs als het een blauwe zou zijn !  :-\ :)

centauri167

Citaat van: dieselfreak op 07 maart 2015, 14:01:08 PM
Citaat van: Jurgen op 07 maart 2015, 12:46:24 PM

De reden dat sommige mensen iets tegen Marklin hebben is misschien wel dat dit merk erin slaagt om totaal geen rekening te houden met de wensen en verzuchtingen van zijn klanten en dat er in zowat alle modellen fouten zitten die men met een beetje goede wil had kunnen vermijden. Maar waarom zou men dat ook doen, voor sommigen is het voldoende dat de naam Marklin op het model staat en dan zijn alle fouten al bij voorbaat vergeven.

je hebt helemaal gelijk, perfect verwoord

Bolje

Het omgekeerde is ook waar.
Ik heb geen belangen hoor, maar...
Van het moment  er Märklin op staat worden de fouten door sommigen desnoods met een vergrootglas gezocht.
Terwijl dezelfde fout van andere fabrikanten met de mantel der liefde wordt bedekt
Het is blijkbaar niet meer mogelijk om merken zonder vooroordeel of objectief te bekijken.  ;)
Vele groeten,
Ronald

centauri167

Citaat van: Bolje op 07 maart 2015, 19:20:17 PM
Het omgekeerde is ook waar.
Ik heb geen belangen hoor, maar...
Van het moment  er Märklin op staat worden de fouten door sommigen desnoods met een vergrootglas gezocht.
Terwijl dezelfde fout van andere fabrikanten met de mantel der liefde wordt bedekt
Het is blijkbaar niet meer mogelijk om merken zonder vooroordeel of objectief te bekijken.  ;)

Verschil is dat Marklin vaak dezelfde mallen blijft gebruiken hoewel ze maar al te goed weten dat er fouten inzitten, men zou toch verwachten van een duur "kwaliteitsmerk" dat ze daar iets aan zouden veranderen, maar nee, de consumenten gewoon keer na keer uitpersen, daar zijn ze goed in ...

Jurgen

Peter, het was ook niet op jou persoonlijk bedoelt, maar algemeen.
We weten al van bij het eerste model uit 2001 dat die verdikking er niet op staat, dus waarom daar nog over zagen hé?  ;)

Maar ondertussen is de rest van mijn vragen nog niet beantwoord hé!  ;D
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 07 maart 2015, 20:16:04 PM
dus waarom daar nog over zagen hé?  ;)
ik haalde dat aan, jij bent net als mijn vrouw die zegt ook dat ik zaag als ik gelijk heb, heb dat dan ook heel veel ! ;D

reeves

Zal eens een pallet houten latten brengen dan ;D

Groet Tom