Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Märklin M2

Gestart door Jurgen, 06 december 2014, 13:16:24 PM

amibo

Het is de enige fatsoenlijk M2 die nog verkrijgbaar is, dus we zullen het er mee moeten doen.
Waarom ze niet bij Trix worden uitgebracht zegt ook wel iets, toch blijkbaar ander publiek.

Mijn bestelde set wordt omgebouwd, ik vind ze voldoende goed om toch aan te schaffen.

OlivierV

Citaat van: amibo op 12 maart 2015, 09:58:45 AM
Het is de enige fatsoenlijk M2 die nog verkrijgbaar is, dus we zullen het er mee moeten doen.
Waarom ze niet bij Trix worden uitgebracht zegt ook wel iets, toch blijkbaar ander publiek.

Mijn bestelde set wordt omgebouwd, ik vind ze voldoende goed om toch aan te schaffen.
Gelijkstroomwielen onder steken en het is ook een trix, dus in principe is het een beetje onnozel om die sets in Trix uitvoering uit te brengen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

amibo

Noem je mij nou onnozel??

Er zit een stuurstand bij en die heeft voeding nodig voor de seinen....
Met een sleper op een gelijkstroombaan gaat dat niet lukken!
Er komt dus meer bij kijken dan het wisselen van de wielen!

OlivierV

Citaat van: amibo op 12 maart 2015, 10:27:14 AM
Noem je mij nou onnozel??

Er zit een stuurstand bij en die heeft voeding nodig voor de seinen....
Met een sleper op een gelijkstroombaan gaat dat niet lukken!
Er komt dus meer bij kijken dan het wisselen van de wielen!
Nee dat helemaal niet, mijn excuses moest dat zo overkomen.

Wisselen van wielen is een eitje en de sleper er van onder halen lijkt mij nu toch ook niet zo moeilijk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

amibo

Ik dacht al  :D :)

Je moet toch voor spanning zorgen naar de seinen.
Voor mij en vele andere is het wel te doen maar er komt toch weer kosten en moeite bij kijken.
Van Marklin zou het netter zijn om juiste deze sets met stuurstand kant en klaar voor gelijkstroom uit te brengen.
Dat wil ik er mee zeggen.
Met de NS DDM hebben ze het wel gedaan om die reden.

Rangeerduivel

Wat is moeite?
Kosten zijn er niet,gewoon het draadje van de sleper om een as wikkelen en klaar!
Kosten zijn er dus niet,tenzij je met een funktiedecoder wil werken,maar dan is de 'moeite' ook weer groter....

;)

amibo

#21
O.K. weg met het merk Trix dan maar  ::)

Je zult toch 16 assen moeten vervangen, niet iedere winkelier dot dat gratis of heeft daar tijd voor.
Ik weet ook wel wat er wel en niet kan, maar waarom ze het niet wat makkelijker gaat.

SuSke

Volgens de verkoopsvoorwaarden van Märklin moet de winkelier de wisselstroomassen (niet geïsoleerde) gratis vervangen door de desbetreffende gelijkstroomassen (eenzijdig geïsoleerd).

Voor sommige winkeliers is dat een te grote moeite en vinden dat we dat zelf maar moeten doen, anderen nemen dat graag mee als service naar hun klanten.
Het is aan ons om te beslissen waar we ons materiaal kopen.  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Ine Olaerts heeft ze wel kosteloos en zonder mopperen voor mij vervangen,de sleper verwijderen moet je uiteraard zelf doen,alhoewel,moest je het vragen...?

;)

Metpetergaathetbeter

#24
Citaat van: amibo op 12 maart 2015, 13:00:39 PM
O.K. weg met het merk Trix dan maar  ::)

Je zult toch 16 assen moeten vervangen, niet iedere winkelier dot dat gratis of heeft daar tijd voor.

die ga je gewoon bij een ander die het wel doet ! Trouwens in de catalogus vertelt men dat assen gratis omgeruild worden ! Dat verwisselen kun je ook zelf tijdens de aankoop !

Groeten Peter ;)

amibo

Jullie begrijpen mijn punt niet, waarom staat de DDM wel in de catalogus van Trix, en de M2 niet?

Ook bij mijn dealer worden de assen gratis omgewisseld, ze verzorgen het aanpassen van de stroomtoevoer ook (i.v.m. garantie!)

Daar wil ik het verder bij laten.

Metpetergaathetbeter

mogelijks is Marklin's redenering een wagon met sleper is een echt Marklin, de goederenwagon heeft die sleper niet en mits het veranderen/meteen instoppen van  DC assen kan hij ook doorgaan voor een Trix :-\
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: amibo op 13 maart 2015, 09:01:15 AM
Jullie begrijpen mijn punt niet, waarom staat de DDM wel in de catalogus van Trix, en de M2 niet?

Ook bij mijn dealer worden de assen gratis omgewisseld, ze verzorgen het aanpassen van de stroomtoevoer ook (i.v.m. garantie!)

Daar wil ik het verder bij laten.
Ik snap je punt wel hoor, maar dat zullen de ondoorgrondelijke gedachtengangen zijn van MaTrix ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

mijn winkelier vervangt ze ook met veel plezier.Zou hij dat niet doen dan schaf ik het materiaal via internet aan want dan is de prijs goedkoper.Dat beetje meer betaal ik daarom graag voor de service.Ook bij B models produkten doet hij het indien de AC versie niet meer voorrradig is.

amibo

Op een ander forum is gebleken dat Märklin maar 1 ingetrokken vouwbalg bijgesloten heeft bij de NS versie (Zwolle-Roosendaal).
Ik heb nog een set M2 rijtuigen (een groene stam), daar zaten voldoende vouwbalgen bij, hoe is dat gesteld bij de Belgische sets die nu uitgeleverd zijn? (dankzij de stuurstand heb je er maar 1 ingetrokken exemplaar nodig).