Allez how, ik en terug uit het ICC, na het eten wacht mijn cursus Microcontrollers op mij, ik denk dat hij mij na een voormiddag al begon te missen.
Hier wat prentjes en een fillumpje.
Aankomen om 7u 's ochtends, uitpakken en beginnen opzetten. Tegen 8u was de modulebaan opgezet en een kwartiertje later mocht een 62 de eerste rondjes op deze baan rijden met aan de haak de lange keteltrein, wonder boven wonder ging alles vanaf de eerste keer goed!
Rondom werd onze "stand" afgebakend met tafels, hierop kwam een groot ovaal te liggen waar met spoor 1 locomotieven op gereden werd.
Treinen plaatsen by
AMSAC Ghent, on Flickr
Zoals de titel het zegt, voor deze beurs had Marc, de bouwer van de steunmuur de definitieve muur weer bij. Op dit moment al iets verder gevorderd dan enkele maanden geleden op de opendeurdag. Maar er blijft nog heel wat werk aan de winkel omdat nog veel delen los staan om makkelijker aan de boogjes te kunnen verder werken.
Dit keer is het een diesel van de reeks 51 die de lange Esso keteltrein over de baan trekt. Hier een passage aan een 7/87 kopie van de Tillf steunmuur. Deze is echter nog in aanbouw, net zoals zovele delen van deze module (gras werd er tijdelijk opgegooid om het geheel wat kleur te geven).
5102 passeert Tillf steunmuur by
AMSAC Ghent, on Flickr

5102 heeft hier bak 1 bereikt, deze is nog in complete ruwbouw en de isolatieplaat ligt er maar losjes in.
Op de achtergrond onze voorzitter die nogal tevreden toekijkt.
5102 by
AMSAC Ghent, on Flickr
De opzet van de modulebaan komt hier goed tot zijn recht, zachtjes slingeren door het landschap en dat is hier wat de trein ook doet.
Hier sleurt een vlottende cabine van de reeks 52 een 26 of 27 wagens tellende trein over de rails. Dit komt neer op een dikke 4,5 meter modeltrein. De trein is hier op de foto gelegd net voor hij de tunnel richting schaduwstation zal induiken.
5205 met lange Esso Keteltrein by
AMSAC Ghent, on Flickr
Groetjes uit mijn studeergrot!