Vrijdag is het weer werkavond geweest, alsook was er zaterdag een proefopstelling van de baan, 'k was er wel niet bij, dus kon even niet in de weg gaan lopen/helpen, maar ik heb wel reeds prentjes doorgestuurd gekregen, dus die kan ik lekker met jullie delen.
Elke modulebak krijgt een stekker, deze stekker wordt aan de achterkant ingebouwd, net zoals dat bij de schaduwbakken het geval is. Deze stekker verbind de module met een centraal kastje waar de verbinding met een digitale centrale en bezetmelders zal plaatsvinden.
Werkavond 22 mei 2015 - Plaatsen van de stekkers by
AMSAC Ghent, on Flickr
Blijkbaar moesten de batterijen opgeladen worden voor men aan de slag wou gaan.
De bar is precies ook een beetje geëvolueerd van bar naar werkplaats.
Werkavond 22 mei 2015 by
AMSAC Ghent, on Flickr
Op 23 mei werd de baan nog eens opgesteld om zeker te zijn dat alles goed op mekaar aansluit wanneer de baan volgende week op 31 mei zal tentoongesteld worden in het ICC te Gent.
De baan moet het voorlopig nog zonder achtergrond doen.
Voorbereidingen treffen voor het aanleggen van de linkerbocht.
Proefopstelling modulebaan - beginnen leggen van de laatste bocht by
AMSAC Ghent, on Flickr
Er moest blijkbaar ook gestofzuigd worden, waarom geen idee, want ik was er die dag eens niet bij.
Proefopstelling modulebaan - stofzuigen by
AMSAC Ghent, on Flickr
Het laatste stukje spoor wordt gepast, gezaagd en vastgelegd.
Proefopstelling modulebaan - laatste hand linkerbocht by
AMSAC Ghent, on Flickr
Hier worden enkele laatste handen gelegd aan de linkerbocht die het spiegelbeeld van de rechterbocht vormt en op een gelijke manier is aangelegd opdat rijtuigen mekaar niet zouden raken.
Proefopstelling modulebaan by
AMSAC Ghent, on Flickr
Er wordt ook nog de laatste hand gelegd aan het leggen van de linkerbocht.
Het geheel toont zo'n 7,2 meter zichtbaar spoor, maar neemt wel een kleine 20m² in beslag wanneer het in z'n gehele opgesteld staat.
Proefopstelling modulebaan - geheel by
AMSAC Ghent, on Flickr
Enkele maanden geleden verscheen er een gelijkaardige foto, ondertussen zijn we een beetje meer gevorderd, maar er blijft nog veel werk aan de winkel.
Proefopstelling modulebaan - bak 3 & 4 by
AMSAC Ghent, on Flickr
Hier de bocht aan de rechterkant, links ligt er een gelijk exemplaar. Het ligt een beetje in een ei, dit omdat de sporen van het zichtbare gedeelte op realistische hart-op-hart afstand liggen. Hierdoor moet er voldoende afstand gewonnen worden zodat rijtuigen mekaar niet raken in de bocht.

Proefopstelling modulebaan - bocht rechterkant by
AMSAC Ghent, on Flickr
Groetjes,
Olivier