zelf wissels maken; printplaat en afsandhouders gezocht

Gestart door krisds, 27 november 2014, 12:40:49 PM

Gerolf

Dat wissel oogt mooi, Kris. Succes met de volgende exemplaren !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jean-luc

Ziet er heel goed uit Kris.
Dit doet me echt plezier  :) :) :)

philippe_007

ziet er inderdaad goed uit.
Is dit nu volledige zelfbouw?
Voor een nieuw project ben ik nl ook aan het kijken om zelfbouw wissels te maken, mijn oog was gevallen op wissels van Schumacher  (staat trouwens ook in MSM 52 p52)

krisds

Dit volledige zelfbouw, maar het gaat eigenlijk makkelijker dan verwacht. Al zou ik nog iets verder willen gaan in de detaillering. Railschoenen of zo, maar of dat economisch zo voordelig gaat uitvallen? Voor de contrarails zoek ik nog steeds een oplossing die de realiteit iets beter benaderd. Al heb ik ook al foto's gevonden uit de jaren 50 waar een gewone rail werd gebruikt als contrarail.

3rail

Zelf heb ik ook al een aantal wissels liggen van Schumacher in code 100.
Het bouwen er van is wel even een opgave, maar het resultaat mag er zijn. :) :)



Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Dirky

#21
't Wordt pas echt leuk bij PROTO87  :)





Na een wisseltje of 80 ging het wel vlotjes. Eerst de puntstukken gemaakt en dan alles aan elkaar gezet.

Maar je bent super goe bezig Kris!

b.t.w. Je kan een zee van informatie vinden over de echte sporen zoals ze vroeger gelegd werden op de website van Patrick Tassignon.

edit: foto verbetert...

just4fun

#22
Heu, wat laat je hier zien, Dirk?

Citaat van: Dirky op 24 maart 2016, 21:38:45 PM



Iets te vroeg gepost.
'k Heb het hier al gelezen: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,24314.0.html.
Paul

Dirky

Ooops... was al laat. Verkeerde foto  :) inmiddels aangepast!

Dirky

@ Kris, Als je sporen optisch wilt verbeteren...
Bij de sets van Schumachers zitten er nageltjes op de rails op de bils te nagelen. Haal die niet in huis want die zijn alles behalve OK. Als je dat 87 keer vergroot sla je met één nagel de boer van zijn paard. Zulke zaken moeten "klein en fijn" zijn. Anders koop je gewoon beter sporen.

3rail

Je moet dan ook de rail zadels aan de bielzen vast plakken.
Dan heb je dat probleem niet van die spijkers. ;) ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

krisds

Dirky, die proto 87, was is er juist speciaal aan? Ik zie niet direct een verschil met mijn constructies. Ikzelf gebruik peco code 75.

Klaas Zondervan

Proto 87 is een poging om met de afmetingen van de flenzen veel dichter bij de juiste schaalverhouding te komen. Dientengevolge zijn de groeven bij de strijkregels en de vleugelrails ook veel smaller.
http://www.proto87.org/d/

jean-luc

Zonder afbreuk te doen aan Proto 87 blijf ik bij  code 75 sporen waar RP25 wielen over rijden.
Velen voelden zich tot Proto 87 geroepen maar weinigen werden uitverkoren.
Heel wat goede modelspoorders zijn er reeds van teruggekeerd. Als je kijkt naar de laatste datum van een bericht in het draadje 'Proto87' op dit forum, dan weet je genoeg.
De hobby moet tenslotte nog plezant blijven ook; zowel tijdens het bouwen als in de geldbeugel.  :)

Dirky

Ook liever RP25 met P87 waardige scenery dan het omgekeerde.
Maar moest ik de tijd hebben ga ik zeker weer over naar P87... Of misschien wel PUR1. :)