Nieuws:

Nu in MSM 256 PRAKTIJK: Bouwen met gevels Rascall Miniatures * Een Roco BR38 omgevormd tot NMBS 64.149 * Industriële veiligheidshekken van Busch

Hoofdmenu

Trammuseum

Gestart door Huugooke, 19 november 2014, 09:59:32 AM

Huugooke

Wanneer gaat het trammuseum in Antwerpen terug open?
Is het ook niet toegankelijk voor groepen?

Steam.N

Elke keer dat ik daar naar informeer, wordt de openingsdatum achteruitgeschoven, wegens geen budgetten voor dringende herstellingen.
Spijtig ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Kunnen we niet eens zoiets organiseren via het web, zoals voor die auto? ;D

marc goovaerts

Van de conservator, mijneer Keutgens, heb ik geleerd dat momenteel alles op één hoop staat op de helft van de oppervlakte. Zodat ze op de andere helft aan het dak zouden kunnen werken. Daarna draait het systeem om.

Huugooke

..kunnen werken.. dat is hoopgevend natuurlijk.

Roderik

T is echt triestig. Het trammuseum in Schepdaal is ook zo'n dooie affaire...
Always be modelling!

rgp

Hallo,

Als ge trams wilt zien rijden:

Brussel: Woluwelaan
Thuin: ASVi

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

itchy

Als ik me niet vergis staat er ook nog rijvaardig historisch trammaterieel in de stelplaats te Knokke
maar ik weet niet of dit te bezoeken is...
Citaat van: rgp op 20 november 2014, 21:34:19 PM
Hallo,

Roland
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Havoc

Knokke weet ik niet. De Panne is soms op speciale dagen open. Maar rijden is zeldzaam. Staat een oa stoomtram in redelijke staat (mooi geschilderd alvast).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Roderik

De vereniging die op de kustlijn rijdt is TTO. Tijdens de zomermaanden is er elk jaar trammelant en dan komen ze met heel mooi materiaal buiten.
Always be modelling!

Huugooke

Wat ik zoek is eigenlijk meer documentatie over de Antwerpse tram type 101. Ik heb uiteraard de boeken van de heer Keutgens, en de tekeningen van P.Roovers, maar details kan je best op het originele onderwerp zien natuurlijk.
Moest iemand meer weten... graag info.

marc goovaerts

Misschien meneer Keutgens eens rechtstreeks contacteren ? Hij is de vriendelijkheid en hulpvaardigheid zelve hoor.

vanmiegroet

De tramvereniging is inderdaad TTO Noordzee, ik ben er ook lid van.
In de zomermaanden reden we iedere zaterdag en zondag tussen De Panne Esplanade en Adinkerke station met verscheidene trams oa. de poldertram en een Gente tram van het type S.

Onze stelplaatsen zijn De Panne en Knokke. De stelplaats van de Panne is voornamelijk om materieel te stallen en kleien reparatie werken maar we zijn ook bezig met de restauratie van een bijwagen type Destelbergen. In Knokke staat het merendeel van ons materieel en worden er de grote reparatiewerken/restauratiewerken gedaan en we zijn er ook bezig een historische motorwagen type Standaard van de kust (bredere kast) te restaureren en af te werken.

De stoomtram is niet van ons maar van de overkoepelende vereniging genaamd META. Deze stoomtram staat nu elders maar waar weet ik niet.

janieburton

Citaat van: rgp op 20 november 2014, 21:34:19 PM
Hallo,

Roland

Ik denk dat ik 30 à 35jaar geleden in Schepdaal ben geweest, was toen veelbelovend maar weet niet hoe de situatie nu is.