Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Bovenleidingswerken in Mol-Cargo

Gestart door ERVIN, 20 september 2014, 12:55:47 PM

ERVIN

Omdat het voor Evan en mijzelf moeilijk is om af te spreken , wegens onze drukke agenda's , heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en ben , na veel foto's genomen te hebben hier in het station van Mol , zelf begonnen aan de bovenleiding in Mol-Cargo.
Momenteel heb ik 10 masten zelf eigenhandig in mekaar geknutseld , uitgaande van de foto's die zijn genomen van het " echte " bedrijf.

Er komt heel wat bij kijken , en het is niet zo dat je even snel een mastje in mekaar steekt , maar ik ben , ondanks mijn angst , best tevreden over het huidige resultaat. Er moet nog veel soldeerwerk en schilderwerk aan de pas komen , maar ik heb er een goed gevoel bij. ;)

Omdat foto's meer zeggen dan woorden........








marc goovaerts



Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

chef garde

Waauw!  Dat is prachtig werk Erwin!  Zijn het bouwpakketten of volledig zelfbouw?? 

Kun je eventueel wat tips geven over hoe je de deeltjes aan mekaar soldeert tot een stevig geheel??

Chrisrail

#5
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Stedahult

En waarvan ga je de waslijn maken? Of word dat standaard Vleesmann.
Mvh. Steef

Koen

Knap werk, Erwin.
Het geeft een heel ander zicht op je baan  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

CiteerOf word dat standaard Vleesmann.
Viessmann is nou niet bepaald een rijdraad naar Belgisch voorbeeld.
Op de normale lijnen wordt hier bijna altijd compound rijdraad gebuikt.
Enkelop sporen waarop met trage snelheid wordt gereden zou je die Viessmann kunnen gebruiken.
Ook op de HST lijnen is het een ander type (en andere masten)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

heel mooie bovenleiding voor iemand die tot voorkort zei geen bovenleiding te zetten !  8) ;D

groeten Peter ;)

Sattrickske

Amai nie, als dat volledig zelfbouw is, hoedje af zenne!!

mivc057


Stedahult

Ik doel ook meer op zelfbouw Peter.
Ikzelf gebruik 0.3 en 0.1 draad vanuit de servo meetapparatuur industrie.
Mvh. Steef

PeterC

Erwin, inderdaad prachtig werk!

Citaat van: Stedahult op 20 september 2014, 22:05:24 PM
Ik doel ook meer op zelfbouw Peter.
Ikzelf gebruik 0.3 en 0.1 draad vanuit de servo meetapparatuur industrie.

DAT is heel dun!  Zelf eens een experimentje uitgevoerd met 0.6mm lasdraad en ik denk iets dunner is toch een pak minder stevig...


En...  ...Een Kuifjes Thalis heeft een volledige bovenleiding nodig voor een foto-shoot  ;)


Groetjes, Peter


doomslu

Ik gebruik ook heel dunne draad, maar dat houdt in dat je niet met de panto's tegen de draad mag drukken.
Het trucje is dan om de panto met een draadje op de juiste hoogte te houden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *