Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Havoc

Citaat van: patatje70 op 18 november 2014, 21:01:56 PM
Citaat van: Havoc op 18 november 2014, 20:47:44 PM
Enfin, PostNL België heeft het weer gepresteerd om een pak verkeerd te leveren. Dat zijn er nu al 3 van de 4 op minder dan 6 weken tijd. Conrad heeft geen enkel voorstel hoe dit vermeden kan worden. Zal maar beginnen mijn componenten bij Farnell te bestellen. Hopelijk werken die met professionele pakjesbedrijven.
ik denk dat het aan je post nl koerier ligt en niet aan postnl zelf... van de vele tientallen zendingen die ik reeds ontving met postNl(eveneens pakketjes van conrad) is er nog nooit iets misgelopen... en ze leveren zelfs op zaterdag of s avonds na 17 uur, en de pakketten steeds in onberispelijke staat..
ik versta wel niet hoe zo een koerier in dienst kan blijven..als hij bij jou mist dan zal hij het ook wel bij andere klanten doen(misschien eens een klacht neerleggen rechtstreeks bij post nl?)

alvast succes gewenst met je volgende bestellingen

Ik twijfel er niet aan dat het aan de centrale of besteller ligt. Maar bij PostNL (nederland dus) zijn er verschillende mmogelijkheden om contact te nemen (email, tel, fax, chat) en zelfs een formulier om problemen met je pakje te melden. Bij PostNL België? Niks... Net zoals je bij Bpost ook geen klachtenformulier hebt. Ze weten wel waarom denk ik.

Citaat van: Sattrickske op 18 november 2014, 21:46:40 PM
Ook nooit problemen met Conrad gehad.  Hier in 't Brusselse wordt heel dikwijls beroep gedaan op een lokaal, kleiner pakjesbedrijf.  In mijn geval is dat steeds een zwarte, met een wit camionetje ;D.  Sympathieke kerel, levert steeds keurig en op tijd zijn pakketjes af; passeert zelfs 3x alvorens een briefje na te laten heeft ie me verteld.  Dat bedrijfje werkt voor verschillende grotere bedrijven; enkel UPS levert nog zelf, alle anderen gaan bijna altijd via dat kleinere bedrijfje (ken de naam niet).

Zo'n besteller hebben we ook een tijd gehad en net zoals bij jou was dat prima. Die kwam soms op rare uren langs (soms om 22h) maar nooit een verdwenen pak of eentje dat ergens anders in de bus zat en anders een volledig ingevuld briefje.

Maar zoals al geschreven, het probleem ligt niet echt bij Conrad. Alhoewel Conad veel meer mogelijkheden heeft om bij de koerrier aan te dringen om correcte service. Van daar komen nl de centen. En ze zouden verschillende opties kunnen bieden. Ik zou liever enkele euro's meer betalen en mijn spullen direct goed ter plekke hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

Op de site van Bpost kan je toch contact opnemen als part. of als prof.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janieburton

Bpost wil pakjes op zondag leveren maar met privé personen
 

SuSke

Deze week 2 pakjes uit Nederland met Post.nl, perfect en vriendelijk afgeleverd, zelfs voor ik de Track&Trace code van de leverancier had gekregen via mail.
2 pakketjes uit Brussel verstuurd met BPost, en we vinden 2 briefjes in de bus en er is niet aangebeld, alleen "hoe bewijs je dat".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

vingerafdrukken op knopke is een oplossing
hier ook het zelfde met Bpost
als je dan naar het postkantoor gaat dan krijg je steevast dat er niemand thuis was of je hebt het niet gehoord
wij hebben 10 honden en als daar iets stopt dan hoor je da dus wel mijn gedacht
eens die 10 rakkers mee het postkantoor binnen nemen en kijken wat ze dan zeggen


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

hier idem met de post :wordt zelden aangebeld en dan nog arrogant aan het loket.Koop enkel nog als de verzender via kiala werkt.Laat de post maar bankroet gaan.Is toch een bende arrogante opgeleiden waar zij altijd gelijk hebben en de klant nooit.Is trouwens belachelijk duur om iets via hun te verzenden tov andere verzendservices.

conducteur

Ik krijg regelmatig pakketjes via POSTNL (zéér vriendelijke man die hier de regio doet, hij weet waar hij mijn dozen mag afleveren als niemand thuis is en elke keer in orde) of via Reichelt (UPS) met beide prima service!Een keer gehad dat een relais gebogen pootjes had (slecht verpakt bij Conrad, daar kunnen ze bij postNL niet veel aan doen). Voor de rest geen problemen!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

stefanic

@ Frans, Johnny, Raf

Van dat BPost-geklooi ben je al een tijdje af (toch voor binnenlandse zendingen), omdat je pakjes naar de BPack-kasten kan laten zenden. Bovendien kan dat nu voor 4EUR ipv 6.50EUR, dus goedkoper dan Kiala zelfs.
De grote moeite zit in het overtuigen van de verkopers om dat systeem te gebruiken. Als ik tegenwoordig iets koop bv. op 2dehands, kruipt er meer tijd in de uitleg voor verzending, dan in de rest van de afhandeling. Ik verwacht m'n eerste zending BPost 'nieuwe stijl', weliswaar in een postkantoor. Eens kijken hoe vlot dat gaat gaan, en of ze in het postkantoor van bestemming uberhaupt zelf al weten dat dit systeem bestaat.

Enkel voor internationale zendingen blijf je natuurlijk met de shit zitten, hoewel uit NL nu ook al via Kiala kan verzonden worden (maar ook dat moet je dan telkens met hand en tand uitleggen aan de verkoper...)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Johnnytrein

Wel voornaam genoot de mensen van Bpost die hier komen zijn steeds heel vriendelijk en ik kreeg onlangs een hele uitleg over de pakjes kasten bij de Carrefour hier te Mortsel. Zelfs de mensen die achter het loket zitten zijn hier zeer vriendelijk. Als het goed is mag het ook gezegd worden he.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janieburton

Citaat van: Johnnytrein op 20 november 2014, 09:58:15 AM
Wel voornaam genoot de mensen van Bpost die hier komen zijn steeds heel vriendelijk en ik kreeg onlangs een hele uitleg over de pakjes kasten bij de Carrefour hier te Mortsel. Zelfs de mensen die achter het loket zitten zijn hier zeer vriendelijk. Als het goed is mag het ook gezegd worden he.

Persoonlijk ben ik ook tevreden van het lokaal postkantoor van Bpost,

Als iemand mij iets moet zenden dat ik heb aangekocht op het internet in België dan vraag ik steevast Bpack Secur van Bpost.
 

stefanic

Ik wil toch even zeggen dat ik met de mensen van de post op zich geen probleem heb, maar de service op zich...
Ik ben maar een sukkel die 9to5 werkt, dus kan ik sowiezo niet naar de post gaan (want meestal missen we pakjes aan de deur... ALS ze al bellen inderdaad), tenzij dat natuurlijk open is 's avonds of in 't weekend.
Ik ben bovendien sukkel die in Antwerpen woont, postcode 2018, op 20m van postcode 2600, helaas een wereld van verschil.
Ik kan dus een pakje niet ophalen in een postkantoor op wandelafstand, neen ik moet naar de Belgiëlei, want dat heeft tante pos zo voor ons beslist (parking?: zero komma zero, zelfs voor fietsers) en 1x per week open tot 18u (dan moet ik enkel vragen of ik vroeger dan toegelaten door mag gaan op m'n werk). Op zaterdag?: gesloten! Reden is blijkbaar de ligging op een lokatie waar een grote meerderheid van de bewoners heeft beslist dat zaterdag de rustdag is, en niet zondag. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet met zoveel woorden...

Ja: je kan vragen voor een 2e aanbieding, Ja: je kan vragen naar een ander postkantoor te zenden (allemaal nog meer kansen om het helemaal te laten foutlopen) Ja: je kan iemand anders met de last opzadelen om op een onbereikbare plaats iets te gaan ophalen, tenzij met tram of bus (remember, geen aangetekend schrijven of, zo, maar soms een stevig pak, waar je niet zomaar mee op de tram stapt, pak onder de arm).
Dus beste tante pos: ik ben erg blij met die kasten in station Berchem.
.. vroeger hadden we een postkantoor in de wijk, toen vervangen door een postpunt bij Delhaize, en toen vervangen door... niets. maar toen was er Kiala! Maar tante pos begint dus in te zien dat ze al haar klanten wegjoeg.
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

raf

kem me door al dat gestoef over postNL me weer eens laten overhalen om iets in nederland te bestellen
de vijverpomp is hemelen en dus ik heb een nieuwe nodig
hier in belgistan kost die eheim pomp haast 146 euro en in NL voor dezelfde 89.99 port kosten en dergelijke allemaal inbegrepen
da zal zeker de BTW zijn dat kleine verschil hé
108.90 voor de pomp de rest is het opsturen ????
dus ik ben benieuwd wanneer postNL me deze pomp gaat leveren mijn gedacht
vooruit betaald en al dus we zien wel en jullie horen het wel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Die kasten lijken me inderdaad handig. En er komt er eentje op nog geen 5 minuten van de deur. Maar als ik de website goed begrijp gaat dat dus enkel met die paar winkels die "partner" zijn (en waar ik amper van gehoord heb en nog minder bestel) of pakjes die binnenlands met bpost verstuurd worden. Niet te gebruiken met bvb Conrad. Of al de andere shops uit het buitenland. Of ebay. Komt misschien nog, maar nu voor mij geen oplossing.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stefanic

Citaat van: Havoc op 20 november 2014, 19:49:40 PM
Die kasten lijken me inderdaad handig. En er komt er eentje op nog geen 5 minuten van de deur. Maar als ik de website goed begrijp gaat dat dus enkel met die paar winkels die "partner" zijn (en waar ik amper van gehoord heb en nog minder bestel) of pakjes die binnenlands met bpost verstuurd worden. Niet te gebruiken met bvb Conrad. Of al de andere shops uit het buitenland. Of ebay. Komt misschien nog, maar nu voor mij geen oplossing.
Neen! Ook particulieren kunnen verzenden naar die kasten. Enige verschil: Op het BPacklabel zet je naast de naam van de bestemmeling het adres van de kast, en niet het adres van de bestemmeling, en in een veldje rechtsboven moet de de gebruikerscode van de bestemmeling zetten (die moet immers een -gratis- kaart/account met pincode hebben om pakjes op te halen uit die kasten) zodat de bestemmeling een sms krijgt (in mij geval toch) om de aankomst van het pakje te bevestigen). Met het nieuwe 'kiala-systeem' van de Post, waarbij je thuis je BPacklabel al klaarmaakt en afprint via de site, kost dit zelfs maar 4EUR (minder dan kiala dus) als je naar een kast of naar een postpunt wil versturen. Met dit afprintsysteem kost verzenden tot 2kg naar een particulier thuis 5EUR (ipv 6.5EUR)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Havoc

CiteerNeen! Ook particulieren kunnen verzenden naar die kasten. Enige verschil: Op het BPacklabel zet je naast de naam van de bestemmeling het adres van de kast

Ja, als het met een Bpack label gaat. Maar dat helpt niet als Conrad vanuit zuid-Duitsland verstuurt via Post NL België. Dat is een fijne oplossing als ze naar België met Bpost zouden werken maar ze willen niet. (ja ik heb het gevraagd, meer dan eenmaal). Ook niet voor mijn film die van Frankrijk komt. Of de camera vanuit de UK.

Heel mooi binnen België. Maar daar stopt het.

Ik denk dat dit binnen enkele jaren wel gaat werken vanuit het buitenland maar we zijn er nog niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.