Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

janieburton

Citaat van: stefanic op 17 november 2014, 06:39:34 AM
Via de reclame boven een objectfoto op 2dehands bots ik ineens op een totaal nieuwe pakjesformule van BPost!
https://parcel.bpost.be/nl/home
Hunnen euro lijkt dan eindelijk gevallen zijn bij de post. Ze bieden (sinds recent?) Kiala-gemak aan maar dan goedkoper dan Kiala!
Dat zal werken worden om mijn online verkopers te wijzen op deze nieuwe methode (nadat ik nu regelmatig op het bestaan van Kiala moest wijzen). Pakjes laten aankomen in m'n BPack-station kan vanaf nu voor 4.00EUR ipv 6.50EUR.

In een postpunt of pakjes automaat.

Ik vraag steeds, als men iets naar mij moet sturen vanuit Belgie Bpost secur 7,20€ met track en trace en als k iets verzend doe ik hetzelfde

raf

een bestelling van veren gedaan bij roveron in nederland
kreeg een mail dat ze 10 veren voor 75 euro konden maken
dus ik mail terug dat ik voor die prijs akkoord ging
krijg ik nu de factuur en die is 105.88 euro voor 11 veren ???
tellen ze daar nog eens btw bovenop die 82 euro en dan ook nog eens btw op de portkosten
terwijl daar geen btw moet op betaald worden

daar bestel ik dus nooit nog iets
nu wilde ik eens in europa bestellen en dan krijg je dit
volgende keer terug in china of verwegistan
stelletje dieven ook al

gr raf die een beetje pissig is 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Citaat van: raf op 17 november 2014, 12:12:16 PM
een bestelling van veren gedaan bij roveron in nederland
dus ik mail terug dat ik voor die prijs akkoord ging
tellen ze daar nog eens btw bovenop die 82 euro en dan ook nog eens btw op de portkosten
terwijl daar geen btw moet op betaald worden

daar bestel ik dus nooit nog iets
nu wilde ik eens in europa bestellen en dan krijg je dit
volgende keer terug in china of verwegistan
stelletje dieven ook al

gr raf die een beetje pissig is

Waarom contesteer je de BTW op de portokosten niet?

bollen neus

Citaat van: janieburton op 17 november 2014, 09:19:29 AM

Ik vraag steeds, als men iets naar mij moet sturen vanuit Belgie Bpost secur 7,20€ met track en trace en als k iets verzend doe ik hetzelfde

7,20 euro voor Bpost secur? Das verleden tijd reeds. Zoals ze zeggen de warme bakker altijd wakker.
Den Eric.

raf

mailtje terug gehad en ik ga geld terug krijgen

een 15 euro dus dan valt het nog mee
ja die dat het verstuurd had heeft een fout gemaakt

dus bij deze toch iets terug gekregen

gr raf 

dani

Citaat van: raf op 17 november 2014, 12:12:16 PM
....
tellen ze daar nog eens btw bovenop die 82 euro

Dat is nu het verschil tussen handelaars en particulieren , zie...  (vooral BUITENLANDSE handelaars).

De eerste rekenen in NETTO prijzen, de andere in  BRUTO prijzen.

Dus altijd checken of hun offerte netto (excl) dan wel Bruto (incl) BTW is.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 18 november 2014, 11:49:17 AM
Dat is nu het verschil tussen handelaars en particulieren , zie...  (vooral NL handelaars).

En LAP,hier gaan we weer! :D :D :D

Bij ons bestaat het gezegde"als je met een Nederlander handelt ben je gejost"

Vraag maar aan Gert Verhulst! ;D

;)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: bollen neus op 17 november 2014, 15:34:10 PM
Citaat van: janieburton op 17 november 2014, 09:19:29 AM

7,20 euro voor Bpost secur? Das verleden tijd reeds. Zoals ze zeggen de warme bakker altijd wakker.
Den Eric.

Sorry, het is 7,70€

http://www.bpost.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipostsecur.html

Havoc

Enfin, PostNL België heeft het weer gepresteerd om een pak verkeerd te leveren. Dat zijn er nu al 3 van de 4 op minder dan 6 weken tijd. Conrad heeft geen enkel voorstel hoe dit vermeden kan worden. Zal maar beginnen mijn componenten bij Farnell te bestellen. Hopelijk werken die met professionele pakjesbedrijven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

MickeyMouse

patatje70

Citaat van: Havoc op 18 november 2014, 20:47:44 PM
Enfin, PostNL België heeft het weer gepresteerd om een pak verkeerd te leveren. Dat zijn er nu al 3 van de 4 op minder dan 6 weken tijd. Conrad heeft geen enkel voorstel hoe dit vermeden kan worden. Zal maar beginnen mijn componenten bij Farnell te bestellen. Hopelijk werken die met professionele pakjesbedrijven.
ik denk dat het aan je post nl koerier ligt en niet aan postnl zelf... van de vele tientallen zendingen die ik reeds ontving met postNl(eveneens pakketjes van conrad) is er nog nooit iets misgelopen... en ze leveren zelfs op zaterdag of s avonds na 17 uur, en de pakketten steeds in onberispelijke staat..
ik versta wel niet hoe zo een koerier in dienst kan blijven..als hij bij jou mist dan zal hij het ook wel bij andere klanten doen(misschien eens een klacht neerleggen rechtstreeks bij post nl?)

alvast succes gewenst met je volgende bestellingen

raf

juist rails besteld
als die naar BE moesten komen kwamen ze 57 euro
nu ze naar eindhoven gaan kosten ze 42 euro
maak zelf maar de berekening en we moeten binnenkort toch naar daar dus das geen probleem

begrijpen wie kan maar das wel veul verschil hé

gr raf

Sattrickske

Citaat van: Havoc op 18 november 2014, 20:47:44 PM
Ook nooit problemen met Conrad gehad.  Hier in 't Brusselse wordt heel dikwijls beroep gedaan op een lokaal, kleiner pakjesbedrijf.  In mijn geval is dat steeds een zwarte, met een wit camionetje ;D.  Sympathieke kerel, levert steeds keurig en op tijd zijn pakketjes af; passeert zelfs 3x alvorens een briefje na te laten heeft ie me verteld.  Dat bedrijfje werkt voor verschillende grotere bedrijven; enkel UPS levert nog zelf, alle anderen gaan bijna altijd via dat kleinere bedrijfje (ken de naam niet).

raf

nadat alles betaald was kreeg ik deze morgen dit mailtje terug
plezant hé dus ik ga geld terug krijgen ???maar dat staat er niet expliciet bij
dus zoals reeds geschreven "gejost"

Beste Raf,

Je hebt groot gelijk voor wat betreft die 11de veer. Wij mogen 10% minder of extra leveren, maar voor particulieren moet dat niet in rekening gebracht worden. Ik heb de kosten voor nr 11 gecrediteerd.

Ik wilde sowieso al contact opnemen, want wij hebben een rekening van TNT gehad omdat de zending onvoldoende gefrankeerd was.

De verzendkosten zijn niet voor de portokosten, maar ook voor verpakking en overige kosten.

Als de resterende EUR 96,80 zou willen voldoen, onder vermelding van */*******, klopt alles.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, Klaas ******