Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Huis met muurschildering

Gestart door Michiel, 07 mei 2014, 19:33:42 PM

Michiel

Ik onderzoek of het mogelijk is om een muurschildering aan te brengen op het grote blinde zijvlak van mijn huis. Een snelle schets van een eerste idee:


Het is nog niet 100% waauw, maar het lijkt me wel machtig om zo'n tekening van deze memorabele stoomlocomotief op de zijgevel te hebben. Ook deze zal nooit écht rijden...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Misschien is het de opname, maar op deze foto scheelt er 'iets' aan het perspectief...
Is madam Michiel daar wel zo gelukkig mee ?

Michiel

#2
Perspectief is een probleem wanneer men scheef op de muur kijkt. Ook is de opname niet op dezelfde manier van onderen uit genomen, waardoor de loc lijkt te kantelen. Maar dat is ook onder studie.
De madam zal geconsulteerd worden wanneer de studie afgerond is. Want anders krijg ik meteen een "njet" en is het meteen vechten tegen de bierkaai.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Citaat van: Michiel op 07 mei 2014, 19:53:45 PM
De madam zal geconsulteerd worden wanneer de studie afgerond is. Want anders krijg ik meteen een "njet" en is het meteen vechten tegen de bierkaai.  ;)
Dus maar hopen dat madam niet stiekem dit forum volgt om te zien waar haar ventje mee bezig is  ;)

Michiel

Neen, heeft ze geen interesse voor, en het Nederlands is haar totaal vreemd. Zeker weten dat ze niet op dit forum komt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Alhoewel ik het idee leuk vind zou ik het zeker niet avonturen:

Nu is alles proper wit, kan je een tekening projecteren en vanop een stelling de figuur schilderen. En dan kan je binnen 5 jaar nog eens de stelling op om het weer te verfrissen. En 5 jaar later... en 5 jaar later... en dan is het wit vervuild... :( en mag je opnieuw beginnen...

'k Hou je niet tegen Michiel maar ik geef je mijn mening en die is "niet doen" als je er geen slaaf wilt van worden!

PS De bovenkant van onze gevel hier is gekleurd cedarhout. Ik ben nu 56 en durf de stelling amper nog op om te herschilderen  :( :( :(

Steam.N

Ik zat nét hetzelfde te denken.
Mooi idee, origineel, maar niet te onderhouden ...
Als jij je vrouwtje kunt overtuigen: chapeau !   Hier lukt het zeker niet  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

niet te onderhouden en helaas niet te overtuigen, misschien kan je beter struiken of heesters laten groeien en ze in locomotiefvorm snoeien !
Groeten Peter ;)

bellejt

makkelijk te doen via een spandoek.Hadden zo een voorbeeld bij OVMV.Op de gevel gaat het ook maar dan zal je extra moeten vernissen en beschermen tegen de zonnestralen.Met de juiste bescherming is alles mogelijk.Speciaal spandoek kan je trouwens simpel verwijderen bij gevaar door storm.Zit gewoon vast op een aluminium kader met spanrekkers.

janieburton

Misschien met een speciale fole die men op de muur kleeft.

Maar het idee met een spandoek in een kader is het mest realistische.
 

Peter

#10
In zuid Duitsland (Bayern, Allgäu en het Schwarzwald) zijn muurschilderingen, Lüftmalerei of wandmalerei, genoemd overal te zien. Gaande van eenvoudige tot prachtige schilderingen, die meestal zeer goed onderhouden zijn.
Een mooi voorbeeld dat goed bij onze hobby past is de gevelbeschildering op de Toeristische dienst in Triberg (Schwarzwald) Deze beschildering bevind zich NIET langs de drukke winkel en hoofdstraat, maar aan de zijkant van het gebouw in een smal straatje (daarom kreeg ik het niet helemaal op de foto.
Heb zelf al geprobeerd hiervan een decal te maken voor op de gevel van een van de huizen op mijn baan, maar helaas... Denk dat ik zal wachten om nog te proberen tot ik binnen een paar weken een foto kan proberen te maken van heel de schildering.

Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

In Duitsland, in Bullingen in de Eifelstreek, is er een modelspoorwinkel ArsTECNICA, deze winkel heeft al jaren een muurschildering van een stoomtrein, maar elk jaar zie je de qualiteit van de Muurschildering achteruit gaan. Ik weet niet hoelang deze schildering er al op staat.



Grz,
Gunter

krisds

Ik heb ook al eens met het idee gespeeld (al zou het geen type 10 zijn), maar mijn vriendin ziet het niet echt zitten. De kinderen daartegen wel :) . Ik zou mijn licht eens opsteken bij schilders die buiten schilderen, om een beetje idee te krijgen van de slijtvastheid.
Als ik in Brussel rondloop herken ik toch redelijk wat Grafitti van bijvoorbeeld "Bonom" (bv de spin bij Kapellekerk) die er al jaren piekfijn uitziet. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze dat onderhouden.