Nürnberger spielwarenmesse

Gestart door Peter, 09 januari 2014, 11:05:38 AM

Sicco

De 2363 werd geel 20-6-79 en blauw 18-12-87, maar er dient wel bijgezegd te worden dat de uitvoering waarin VBV deze loc brengt de uitvoering is zonder de multiplekabels in welke uitvoering alleen deze en een tweede loc in het geel gereden hebben. Die kabels werden hoogstwaarschijnlijk eerder alsnog aangebracht dan het moment dat de loc blauw werd.

In de toekomst zal ongetwijfeld ook wel een gele 23 komen mét de kabels

De laatste gele was de 2367 nog ver in 1995....

oebr

Bedankt voor de verheldering Sicco !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

marimon

Bedankt Luc voor dit uitgebreid verslag  :)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Catje

Luc,

Bedankt voor dit uitvoerig verslag, maar als marklin fan zal ik dan toch lang moeten gaan wachten.
En nu maar hopen dat het snel oktober zal zijn .


gr.Willy

doomslu

Citaat van: Catje op 02 februari 2014, 11:25:44 AM
Luc,

Bedankt voor dit uitvoerig verslag, maar als marklin fan zal ik dan toch lang moeten gaan wachten.
En nu maar hopen dat het snel oktober zal zijn .


gr.Willy
Het hangt er van af waarop je wacht. De Belgische dingen zijn voor eind van het jaar. Nederlands materieel weet ik niet, maar ik kan het Gerard vragen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Catje

Luc,

Ik verzamel geen Nederlands materiaal.
Wacht geduldig dat marklin art.no. 37669 Diesellocomotief serie 1600 van de  Luxemburgse spoorwegen uitbrengt.
Deze loc had ik nog heel graag in mijn bezit gehad.

gr.Willy

Tom

#96
@ Luc, wat had men eigenlijk te vertellen bij Roco / Fleischmann?
Ik denk niet dat we als modelspoorders zullen te klagen hebben in 2014, maar van hun kant vindt ik nogal "mager" voor dit jaar.
Tom

doomslu

Citaat van: Catje op 02 februari 2014, 11:52:02 AM
Luc,

Ik verzamel geen Nederlands materiaal.
Wacht geduldig dat marklin art.no. 37669 Diesellocomotief serie 1600 van de  Luxemburgse spoorwegen uitbrengt.
Deze loc had ik nog heel graag in mijn bezit gehad.

gr.Willy
Ik ga me er niet over uitspreken, want ik heb enkel ongeschilderde kasten gezien bij Van Biervliet en een handmonster bij Märklin. Bij NMJ was er wel al een geschilderde locomotief te aanschouwen.
Ik kan enkel meegeven dat er bij VB en NMJ een zevental verschillende kasten te zien waren. Bij Märklin/Trix ééntje.
Conclusies pas als we alles kunnen vergelijken.

Als ik eerlijk ben twijfel ik als hobbyist erg tussen twee van de drie merken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Tom op 02 februari 2014, 11:55:50 AM
@ Luc, wat had mijn eigenlijk te vertellen bij Roco / Fleischmann?
Ik denk niet dat we als modelspoorders zullen te klagen hebben in 2014, maar van hun kant vindt ik nogal "mager" voor dit jaar.
Bij Roco / Fleischmann is het inderdaad niets. Enkel opgewarmde kost. Bovendien kregen we geen foldertje te pakken, want die waren er niet meer. De pdf wordt ons gestuurd...
Eén loc: heruitgave van een 64 bij Fleischmann. Verder enkele goederenwagens die al X keer zijn uitgebracht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Ralf Wittkamp

#100
Hello.
Thank you for the information and pictures.

I was asked to place a link to my report of the toyfair 2014 here in the forum. Perhaps you can find some interesting information there, too? The text is in German, but I added a lot of pictures. The links to my scans of the flyer of the B-models NOHAB are placed there, too.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6745531


greetings
Ralf Wittkamp
 

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 februari 2014, 12:33:41 PM
http://www.youtube.com/watch?v=fdRWptEsZBs&feature=c4-overview-vl&list=PLcAzWtkyH6HYH_JvrINGWVjYxa0r61in3

nog wat filmpjes!

Groeten Peter ;)
Haha, dat filmpje met het interview met Paul Vandersteen is leuk.
Ik stond er vlak naast te praten met Jacques Van Biervliet, toen dat opgenomen werd. Die mannen werken professioneel. En snel, als dat nu al gemonteerd is!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Ik zal vanavond wel een paar plaatsje plaatsen van de messe. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 02 februari 2014, 16:16:41 PM
Ik zal vanavond wel een paar plaatsje plaatsen van de messe. 8)
Liever niet!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *