Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Een vullende primer

Gestart door Binco, 28 december 2013, 22:58:56 PM

Binco

Ik ben op zoek naar een vullende primer voor messing!
Het is om naden die niet meer voelbaar zijn ook optisch 'volledig' weg te werken.
Ik ben vertrouwd met de surface primer van Vallejo, maar ik weet eigenlijk niet of deze een goed vullende werking heeft.

Als er betere suggesties zijn hoor ik ze graag!  ;)

dani

hi Stephen,

Misschien kan je even je licht opsteken bij de authoandel, en vragen naar een busje  heel fijne spuitplamuur.  Dat wordt gebruikt om de allerlaatste details en oneffenheden weg te werken bij carrosseriewerk.   Of is dat nog te grof voor je messing onderdelen ?

Anders kan je eens informeren naar "zink primer", die is denk ik ook nog eens chemisch inert.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Opvullen met soldeertin is geen optie?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

Citaat van: Gerolf op 29 december 2013, 10:25:15 AM
Opvullen met soldeertin is geen optie?

Nee, het is een verbinding tussen styreen en messing!  ;)


Citaat van: dani op 28 december 2013, 23:36:40 PM
hi Stephen,

Misschien kan je even je licht opsteken bij de authoandel, en vragen naar een busje  heel fijne spuitplamuur.  Dat wordt gebruikt om de allerlaatste details en oneffenheden weg te werken bij carrosseriewerk.   Of is dat nog te grof voor je messing onderdelen ?

Anders kan je eens informeren naar "zink primer", die is denk ik ook nog eens chemisch inert.

Spuitplamuur, ik wist zelfs niet dat dat bestond!
Misschien dat Vallejo Putty, 70.400 (met zwarte dop) dan ook door de airbrush kan?
Ik dacht toch dat de zwarte doppen 'spuitbaar' waren ...

Steam.N

Citaat van: Binco op 29 december 2013, 10:42:24 AM
... Ik dacht toch dat de zwarte doppen 'spuitbaar' waren ...

Klopt voor verf, maar of dat óók zo is voor putty, is me niet bekend.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Je moet dus "putty" hebben die zowel op messing als op styreen goed hecht.
Miliput?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

Citaat van: Gerolf op 29 december 2013, 11:02:54 AM
Je moet dus "putty" hebben die zowel op messing als op styreen goed hecht.
Miliput?

Geplamuurd en geschuurd (en nog eens geplamuurd en geschuurd en nog eens ...) heb ik reeds gedaan, je voelt ook helemaal geen naad meer als je over het oppervlak gaat.
Als ik dan een laagje verf er op zet, dan zie je de naad nog, en dat wil ik weg hebben!
Daarom dat ik dacht aan een vullende primer, want echt diep zal de naad niet meer zijn!
Misschien volstaat dikkere verf ook al.
Ik ga zeker Dani zijn voorstel eens bekijken!