Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Michiel

Misschien dat die BR64 gewoon eens goed lang moet inrijden? Een uurtje in beide richtingen rustig laten rondjes rijden, en dan eens zien. Mogelijk dat het dan een stuk beter gaat.

Of, kijk eens of het loopvlak van de wielen, of het sleepoppervlak van de contacten geen verf of lak heeft op bepaalde plaatsen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Nog wat bezig geweest met de locs, bij de BR84 zit het probleem in het voorste loopwiel Alhoewel die ook nog op 2 andere assen stroom afneemt. Ik heb het voorste en achterste loopwiel al verzwaard met twee kleine stukjes lood maar dat helpt niet echt. Morgen nog eens een nieuwe poging.

Gerolf

Ipv gewicht zou ik een veertje (stripje fosforbrons of zo) plaatsen om de loopwielen tegen de rails te drukken.
Die paar (milli-)grammen lood doen nooit genoeg ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Wat is het probleem met de voorste loopwielen eigenlijk? Zweven ze boven de rails? Misschien is er net niet genoeg mechanische speling om voldoende te kunnen zakken? Een braampje? Iets verbogen? ... ik denk maar mee.  ;) Of mogelijk dat het elektrisch contact tussen loopwiel en chassis niet in orde is. Meestal heeft dit contactlipje ook een veerwerking om de wielen tegen de rails te drukken. Gaat het om de BR64 van Fleischmann?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Michiel het is een BR64 van fleischmann. Maar ik heb nu de min spanning iets verhoogd en nu rijd hij wel iets sneller op de min snelheid maar blokkeerde niet meer. Ik ga eerst verder werken aan de baan en later nog wel eens verder zoeken naar de oorzaak. Ik heb ondertussen wel een vermoeden wat de oorzaak is zijn maar om dat recht te zetten vraagt wel wat werk.
Wordt vervolgd.

Hopelijk kan ik eindelijk deze namiddag beginnen met de servo aandrijvingen voor de wissels en ook module 3 voorzien van stroom en bezetmelders.

Dirkh

Het probleem van de piko loc is opgelost, stomme fout van mij vergeten van in de multimaus het aantal stappen op 128 te zetten. Nu rijden beide locs even snel  :)

De BR 84 rijd nog niet perfect maar met de min snelheid iets te vergroten is het al veel beter. Als er een paar wagons achter hangen is er helemaal geen probleem meer. Ik heb gemerkt dat de loop wielen een vrij grote speling hebben en na het nemen van een bocht blijft het stukje met de loop wielen schuin staan , door een wagon te koppelen wordt dit automatisch recht getrokken en rijd de loc zonder problemen. Ik ga nog wel proberen van een klein stukje styreen op die geleiders te monteren om de speling van de wielen te beperken, misschien is dat een oplossing.

Nu verder met de servo's , de printjes voor de aftakkingen zijn klaar dus nu kan de OC32 nog een upgrade naar de laatste firmware krijgen. En dan het volgende avontuur servo's monteren (met de houders van Jean) en alles afregelen.

Dirkh

Ik kon het weer niet laten en nog maar wat aankopen gedaan op station n spoor

vyncky

leuke aankopen Dirk!

Een vraagje, heb je de tidy track al eens geprobeerd?
Heb je er ervaring mee? Mij begint dit ook te interesseren ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirkh

Die tidy track zit nog steeds in de verpakking. Ik ben voorlopig nog aan het worstelen met het aansluiten van nog een 15 tal servo's op mijn baan. Als dat in orde is ga ik wel eens die tidy track testen en zal  wel ergens op het forum een verslagje plaatsen.

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 03 juni 2016, 11:20:37 AM
... nog aan het worstelen met het aansluiten van nog een 15 tal servo's op mijn baan ...

Problemen met de bevestigingsstukjes?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Nee Jean, eerder de rug die wat tegen werkt. Verder is het telkens rond die module lopen om het schakelaartje juist te positioneren zodat het schakelt op het moment dat de wissel in de middenstand staat.
Het is nog wat experimenteren maar eens ik de goede manier heb gevonden zal het wel vlotter gaan.
Straks eens een camera meenemen naar boven en proberen of ik via de camera de positie kan zien, dan hoef ik niet meer telkens rond te lopen.

Dirkh

Met een camera gaat dat beter. Afregelen gaat vlotter nu ik niet steeds naar de andere kant moet gaan zien.
Enkel nog de camera verplaatsen bij een nieuwe wissel. Hopelijk gaat het nu iets vlotter.

vyncky

Citaat van: Dirkh op 03 juni 2016, 22:00:41 PM
Met een camera gaat dat beter. Afregelen gaat vlotter nu ik niet steeds naar de andere kant moet gaan zien.
Enkel nog de camera verplaatsen bij een nieuwe wissel. Hopelijk gaat het nu iets vlotter.

slim gezien!

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de tidy track ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirkh

Ik zal morgen de tidy track eens uitpakken en even testen.

Dirkh

Nog een leuke reportage gevonden over de spoorlijn. Wel eerst een minuut reclame voor het filmpje begint.

http://www.wat.tv/embedframe/277874chuPP3r12977462

en nog eentje uit de oude doos, zeker eens kijken rond 7:10.

https://player.ina.fr/player/embed/CPC93012726/1/1b0bd203fbcd702f9bc9b10ac3d0fc21/620/349/1

nog een mooie met rangeerbewegingen in het station

https://www.youtube.com/watch?v=R_Z9jpJaTEs