Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Steam.N

Inderdaad mooie gebouwtjes, Dirk.
Plan je nog wat vervuiling op de pannen?  Ze lijken wat fel-rood ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

De kleur van de pannen is nog niet perfect maar ik moet eerst nog war testen op een afval stukje om de juiste kleuren voor de vervuiling te vinden. In elk geval moeten ze nog iets lichter worden.
De foto geeft ook niet volledig de kleur weer door de gebruikte verlichtibg. Ik denk dat door de gloeilamp de kleur iets roder is geworden op de foto.

Cozzy

erg geslaagde gebouwen tussen de - al even knappe - bomen!  8)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Dirkh

Volgende projectje staat al klaar in de ruwbouw, het restaurantje naast het station.







De muren zitten nog niet allemaal vastgelijmd overal dus ze staan hier en daar nog wat krom, maar dat komt wel goed.
Nu de muren verder vastzetten en alles al eens voorzien van een eerste laagje verf. Dan kan ik beginnen aan de luiken en deuren en ramen om alles wat aan te kleden.

eddy

Hoi Dirk,
ziet er goed uit.
groeten eddy

Dirky

Gaat goed vooruit zo te zien! welke diktes PVC-plaat gebruik je nu meest Dirk?

Dirkh

Citaat van: Dirky op 13 juni 2015, 21:50:50 PM
Gaat goed vooruit zo te zien! welke diktes PVC-plaat gebruik je nu meest Dirk?

Meestal die van1 mm maar soms afhankelijk van de dikte van de muren ook 2 mm of 2 platen van 1 mm op elkaar aan de ramen en deuren. Voor de kleine gebouwen gebruik ik styreen van 0.5 en 0.2 mm.
Ik geef de voorkeur aan 1 mm aangezien die nog juist in de snijplotter kunnen. Die van 2 mm en meer moet ik helemaal met de hand bewerken en aftekenen. Ik vindt het gemakkelijker van de tekening over te brengen met de snijplotter en dan nog even met een mesje jet laatste stukje door te snijden. De snijplotter gaat maar tot 0.9 mm dus eigenlijk 0.3 mm te ondiep. Die platen zijn eigenlijk 1.2mm ipv 1 mm.

Het varieert een beetje welk materiaal ik gebruik. Het hangt van de grote, dikte van de muren enz.. af.

Voila een eerste verflaagje erop gezet.  Ik heb speciaal niet volledig mooi gelijk geschilderd om zo al een beetje een verweerde indruk te geven. En hier en daar een veegje ertussen door gemaakt.






Nog wat verder laten drogen en dan krijgt de binnenkant ook nog een laagje om te vermijden dat de verlichting door de muren gaat schijnen. En nu terug achter de pc om de ramen, deuren, luiken en andere details verder uit te tekenen. Met wat geluk kan ik die dan morgen uitsnijden en kan ik wat verder werken.

Kautenbach

lekker bezig, gaat snel en gaat ook goed klasse ;)

Dirkh

Vandaag nog maar wat boompjes aan het maken geweest. Spijtig dat er wind is opgekomen want ik moest enkel nog het laatste laagje blaadjes aanbrengen maar die belanden overal in de tuin behalve op mijn bomen. Dus de werken maar gestaakt.
Het was eigenlijk de bedoeling van een tripje met de fiets te doen maar het vrouwtje voelde zich niet goed, keelpijn en vermoeid. Voor mij dus de aanleiding om boompjes te maken, wel spijtig van dat terrasje onderweg  :( maar een goede leffe uit de ijskast heeft het leed verzacht :)

Straks eens een paar foto's pakken nu eerst die leffe niet laten warm worden. ;)
En da deze avond nog wat verder doen aan het restaurantjes.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Dirkh

Net geleverd een RTS greenkeeper 35Kv, spijtig dat ik deze namiddag vrijwilligerswerk aan het doen ben anders had ik die wel eens aan een testje onderworpen.  Dat zal dus iets voor morgen worden.



Dirkh

Het nieuwe schooljaar begint, wat betekend dat het vrouwtje terug gaat werken (ze is al een week bezig eigenlijk) en ik dus terug alleen thuis zit. Tijd om terug te starten met de modelbaan. Kan ik misschien eindelijk die RTS greenkeeper eens testen. Die staat hier ondertussen al twee maanden werkloos op de baan.

Ik ga nu eerst eens enkele meters spoor proberen te leggen zodat er al eens een trein kan rondrijden.
Dat betekent wel een vervelend werkje om om die sturingen voor de wissels, sensors en sporen te voorzien van draden en de nodige printjes, connectors enz te voorzien. Maar eens dat allemaal gedaan is en alles grondig getest kan ik beginnen met de ruwe vorm van het landschap.

Maar eerst die puinhoop op de kamer opruimen, gedurende 2 maanden is de hobby kamer gebruikt als tijdelijke opslag tijdens de verhuis van de zoon en alles is opgeschoven en opeen gestapeld om plaats te maken.

Kautenbach

Ha heerlijk, Dirk gaat weer aan de slag, leuk, ben benieuwd naar je gras ervaringen, ik volg je op de voet ;)

Steam.N

Yep!  Het is alweer uitkijken !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Het zal nog even duren eer er terug iets te zien valt, zie die puinhoop maar in de kamer  :(
Ik ben nog de hele dag bezig met alles terug op orde te zetten en op te ruimen. ( en dan heb ik al een een deel opgeruimd)





En nog een probleem gevonden, blijkbaar is door de warmte of zo, mijn schuilhokje krom getrokken. Deju toch ik wilde het zonder vloer direct op het perron monteren maar nu zal ik ofwel het moeten proberen te verstevigen langs de binnenzijde ofwel er een vloerplaat in moeten maken.