Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Steam.N

Citaat van: Sattrickske op 19 januari 2015, 13:00:15 PM
... her en der nog een beetje teveel wit, maar 't stoor niet. ...

Het stoort inderdaad niet: vogels hebben hún manier om hun omgeving te kleuren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Ik vindt het resultaat in post #816 zeker ook niet misstaan.
Als ik naar de foto's van het origineel kijk, zie ik toch ook wel een zweem van zeer  licht bruin.

Ik zou in deze,  net zoals Sattrickske opteren voor een vernislaagje en poeders. Die zijn veel eenvodiger bij te werken en uit te smeren of overnieuw beginnen dan verf.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirkh op 19 januari 2015, 11:44:56 AM

Helaba aan het roddelen geweest achter mijne rug  ;D

de tol van de beroemheid zeker ? Inderdaad papier en karton moeten eerst voldoende verven opnemen om er iets te maken waar je eer kunt van maken, trouwens plaaster zowel in de bouw als in modelbouw h/geeft hetzelfde probleem  :-\

Groeten Peter  ;)

Dirkh

Gedaan met de kerk, we stoppen ermee , kan geen kerk meer zien de eerste dagen denk ik.
De bijna laatste details aangebracht. Torenspits is geverfd en zal zo blijven, sierstukje erop gezet en vooraan een klein kruisje geplaatst.  Die afwerking is even vervelend als de afwerking bij een echt huis, de ruwbouw deed ik graag maar dan .. :(

Het is raar maar op de foto zijn er strepen op de torenspits en als ik het hier naast mij zie staan zijn er geen strepen te zien, zelfs niet met mijn bril. Zal iets met de belichting zijn misschien ?

Misschien later nog wat verbeteren maar voorlopig blijft het hierbij, geen dakgoten of regenpijpen, misschien later ooit, tezamen met nog eens een poging om de scharnieren te maken aan de deur.

Nu eindelijk eens een volgend project starten. Eerst nog wat tekenwerk en dan kunnen we terug beginnen te bouwen. :)

evan

Dirk,

Ik denk dat ik uit naam van alle forumleden mag zeggen...

Een staande ovatie met veel respect!!!

Echt knap gedaan!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirkh

Bedankt maar ik vind dat jullie wel een beetje overdrijven , ik wordt ervan blozen.  :-[
Zo perfect is het ook niet hoor.  :D

Nog wat documentatie voor het volgende project:

Ik heb natuurlijk weer iets uitgekozen om te maken, het is het huis rechts vooraan, mooie dakconstructie. Dat gaat puzzelen worden. Het komt redelijk goed overeen met de situatie op de baan, bij mij staat het ook tegen de rots en de volgende huizen ook. We zullen eens zien wat we ervan kunnen maken.

Hier is duidelijk te zien dat het huis tegen de rots aangebouwd is (huisje in het midden onderaan) Het zit precies in de rots.

RD25

Citaat van: evan op 19 januari 2015, 21:22:44 PM
Dirk,
Echt knap gedaan!

Ja voor mij  ;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

gardevil

Dirk,

Echt knap gedaan!

Sluit me hier graag bij aan!
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirky

heb je nog wat foto's opgestuurd via wetransfer Dirk....

Bolje

Ja, Dirk, het is een prachtig gebouw geworden.

Als je dan bedenkt in wat voor schaal dit gemaakt is! :o
Respect voor uw kunnen.
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Dirk,

Echt knap gedaan!

+1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Dirky op 19 januari 2015, 22:32:43 PM
heb je nog wat foto's opgestuurd via wetransfer Dirk....

Bedankt voor de foto's Dirk, er zitten er weer een aantal bij met heel wat uitdagingen.  ;)

Citaat van: Steam.N op 20 januari 2015, 08:05:39 AM
Dirk,

Echt knap gedaan!

+1

En hou nu eens op, ik heb hier al veel mooie dingen zien passeren op het forum die zeker, zo niet meer, lof verdienen.

Michiel

Tja Dirk, moest je maar niet zo'n mooie dingen maken, hé! Nu zal je toch het terechte applaus in ontvangst moeten nemen, hoor. Lastig hé!  ;D

Maar zonder geheid, Dirk, ik geniet bij het kijken naar dit kerkje, schaal N, O zo mooi en een zelfbouw door iemand die op zoek is, experimenteert en z'n grenzen verlegt. Mooi! Heel mooi!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

CiteerDirk,

Echt knap gedaan!

+ 1

Ben alvast benieuwd wat ons nog aan zo'n prachtige dingen te wachten staat
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

haha Dirk,

het houdt nooit op: staande ovatie ook van hier, knappe prestatie!!! en erg boeiend beschreven in je draadje met alle horten en stoten, een compliment dus meer dan op zn plek! ;D Heerlijk, hier is de meerwaarde van een forum voor velen weer eens me aangetoond ;)