Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Gerolf

Heel knap, Dirk. Proficiat !
Die leien: wat Jean suggereert met die strookjes lijkt me toch het proberen waard  ::)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Hoe zot krijgen ze een mens hier met al die opmerkingen over die leien kon ik het niet laten om dat eens te proberen.
Ik denk dat ik ondertussen stilaan een plaatsje mag reserveren in de psychiatrische instelling in Geel. ;D :o :o

Een hoopje leien gesneden van 0.1 mm vikopur (met de losse hand dus de afmetingen zijn niet correct)
Ik heb er snel wat verf op gesmeerd om iets effect te hebben.



onderste 3 rijen losse leiein zowel zijdelings overlappend als in de hoogte, ze zijn nog wat te groot maar ja en dan 2 rijen gegraveerd.


Dirkh

Bovenste verdieping is terug in orde (zowel van de toren als van mij).
Even naast elkaar gezet



rara welke is de slechte



En natuurlijk blijven die leien door mijn hoofd spoken.

Dat proefstukje eens doormidden gesneden en een hoek gemaakt om te kijken hoe dat eruit ziet.




En weet ge wat , die zelf gelegde leien zien er stukken beter uit zelfs vanop afstand valt het op.
Dus .......  Maar richting Geel denk ik. ;D

marc goovaerts

Ze er inderdaad goed uit. Alleen 'steken ze wat erg uit', zoals opstaande schubben. Zou karton geen beter effect geven ? Het kan natuurlijk ook de makro zijn die het wat overdrijft...

Michael

Dirk, nog wat kleine aanpassingen maar zo wordt het meer dan grandioos..... tof ..geweldig je stijgt weer een ladder i.p.v een trede.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

Citaat van: Michael op 11 januari 2015, 18:48:06 PM
Dirk, nog wat kleine aanpassingen maar zo wordt het meer dan grandioos..... tof ..geweldig je stijgt weer een ladder i.p.v een trede.
Ik kom maar even terug van die ladder naar beneden en daal ook nog een paar tredes af.
Ik weet het niet meer. Denk dat ik er nog eerst maar eens een nachtje ga over slapen want het lukt niet zoals ik wil.

Verschillende probeersels naast elkaar.



ik weet het nog niet. Die gelazerde zijn wel heel strak, de linkse kan ik nog verbeteren door met de plotter te snijden en hebben het voordeel dat ik dan gewoon die platen moet lijmen en niet eerst een onderdak maken en daar de leien op lijmen.
Recht de losse leien ook niet slecht maar enorm veel werk en moeilijk om die mooi in lijn te krijgen en op gelijke afstand.

Pffffff... wat rust denk ik. Effe iets anders doen of gewoon de boel even laten liggen en morgen terug bekijken.

vyncky


snij de gelaserde in strookjes, en kleef die op elkaar ;)

of

via deze manier, lijkt me iets gemakkelijker om ze uit te lijnen.


(van't net geplukt: http://www.modelbouwen.be/threads/9835-1-10-(18cm)-Mc-Farlane-mitrailleur-nest-in-ruine/page2)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Dirkh

Uiteindelijk de torenspits maar gemaakt met de gelazerde leien. (Bedankt Jean voor de tips en de leien).
En het is best gelukt. Verdorie is dat iets moeilijk om een degelijke foto van te nemen. Hopelijk komt het beter naar voren na een kleine behandeling met drybrush.



Nu zie ik net dat ik nog een beetje moet bijplamuren aan de druipranden van de toren, waar zo marco foto's al niet goed voor zijn.

Dirkh

En nog een toegift de volledige kerk. Nu kan er een laag verf op , verlichting in en dan nog wat details.


marc goovaerts

Op St.-Lucas hadden ze ons al geleerd dat 'monumentaal' niks te doen heeft met de grootte  ;)

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Wow ... wow ... wow ...
Dirk, SUPER !!!

Die leien heb je toch maar mooi oo de spits gekregen.
Ondanks je moeite met de eigen leien, vind ik de gelaserde de beste keuze (maar dat is persoonlijk, hé)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Dirk, hier mag je terecht trots op zijn. Je kerkje ziet er PRACHTIG uit. Een juweeltje!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sattrickske

Mamma mia madre donna!  Dag moeder!!!
Wat een ongelofelijk kunstwerk!!!  En seffens is m'n uitroepteken versleten...
En aan de centimeters van je snijmat te zien, een ongelofelijk staaltje modelbouw.  Ik schat op de basis pakweg zo'n 12x7cm?

RD25

#749
Citaat van: Michiel op 13 januari 2015, 20:12:22 PM
Dirk, hier mag je terecht trots op zijn. Je kerkje ziet er PRACHTIG uit. Een juweeltje!

+ 1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'