Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Stedahult

Mooi pandje zo, en dat in N.

Mrs. knikt instemmend  (is een N bouwster)
Mvh. Steef

AGP3D

Uw werk in Antwerpen, Dirk  8)

Guy

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Een eerste poging voor mijn bistro stoeltjes

Om een idee van de grote te krijgen

En de stoel is al direct getest

Steam.N

Dirk, voor een eerste poging ...  8) 8) 8)
Geef een seintje als je ontwerp definitief is  ;)

Staat een bijhorend tafeltje op je ToDo lijstje?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 03 april 2015, 10:43:12 AM
Dirk, voor een eerste poging ...  8) 8) 8)
Geef een seintje als je ontwerp definitief is  ;)

Staat een bijhorend tafeltje op je ToDo lijstje?

ik ben bezig met een hele reeks verschillende soorten stoelen en bijbehorende tafels, deze heb ik eerst eens getest om te kijken wat haalbaar is met de snijplotter. Ik heb oa de poten iets dikker moeten maken anders waren die niet stevig genoeg en de resolutie van de plotter speelt ook een beetje parten, 0.3mm is haalbaar maar dunner is niet mogelijk voor de poten, voor andere details die ingeloten zitten is 0.2mm wel haalbaar. (het is tenslotte maar een soort papier waaruit alles is gemaakt)
Het schilderen gaat ook niet gemakkelijk zijn , door die dunne stukjes ga ik goed moeten oppassen om niets af te breken.
Het moeilijkste is van alles goed te plooien en de poten recht te krijgen.

Bij het plooien van deze stoel heb ik al een pootje laten breken maar dat kon ik nog met seconde lijm terug herstellen. Ik moet kleine insnijdingen maken op de plooien bij de volgende poging.
Nu eerst dit en het volgende ontwerp van een stoel aanpassen, dat wordt iets in deze trend

Ik geef wel een seintje als de ontwerpen klaar zijn.

Dirky

waar halen jullie die grote suikerklonten?

sdz1976

Van de reuzen Dirky! (logisch toch)

Echt knap gedaan Dirk!!

Grtz,

Samuel
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

marc goovaerts

Voor het plooien misschien een warmwaterbadje ?

Dirkh

Citaat van: Dirky op 03 april 2015, 11:20:20 AM
waar halen jullie die grote suikerklonten?

Dat is een 3D geprint suikerklontje van 15cm op 15 cm  ;) En iedereen maar denken dat dat stoeltjes op schaal N zijn  ;D

OlivierV

Amai kroket, een stoeltje in schaal N, hoe krijg je het voor elkaar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Heel mooi stoeltje, Dirk. Proficiat !  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Nog een moderne versie en een tafeltje

Blijkbaar staat er vooraan nog een pootje een beetje krom, dat had ik nog niet gezien. Het valt pas op met de marco opname.

Onze testpersoon heeft direct al plaats genomen (die heeft wel iets weg van germaine ;))

Aangezien ze voor de koffie blijft heb ik maar snel een terras tafeltje gemaakt.

Kautenbach

daar past een wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein bierje op die tafel, allemaggies Dirk, het suikerklontje is niet eens meer volledig in beeld... ik wil niet weten hoe klein het is, misschien ter referentie n haar ernaast leggen 8)

Dirkh

Om te laten zien dat hier ook niet alles van de eerste keer lukt :

Stoelen voor het container park :

Nog een extra tafel gemaakt in  0.2 mm synaps, deze keer een rechte en iets groter.
En auuuw  :P op vraag van Wim : een haar op tafel  ;D  dat biertje daar ben ik nog over aan het nadenken. :-\