Budget line 2

Gestart door doomslu, 21 november 2013, 14:07:39 PM

OlivierV

Citaat van: ward op 28 november 2013, 19:33:44 PM
Zoals eerder gezegd ergens wel logisch dat VBV niet de modellen van LS zal gaan afpakken..
Enige jammere is dat het dan waarschijnlijk ook geen MR96 zal zijn, want die is ook al aangekondigd door LS jaren geleden..
Misschien de desiro? Langs de kant van piko blijft het daar heeeel stil van.. :s

Mvg
Dacht dat Piko daar pas volgend jaar mee ging komen. ;) (althans dat meen ik ergens gelezen te hebben).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Ik vermoed dat we in Nürnberg al iets meer zullen te weten komen van Piko.
Het was inderdaad zo dat de planning, begin dit jaar, was om het model tegen 2015 op de markt te hebben.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

LockyLuke

voor mij mogen ze de AM 2'tjes maken in groen bordaux en newlook
interesse genoeg aan budget prijs  8) mijn gedacht
 

versatile1156

Hallo

Een motorstel reeks 40 mag er voor mij gerust komen. Alsook de M3 rijtuigen.
De vraag is natuurlijk.....is er wel voldoende belangstelling voor?
Mvg
Olivier
 

dieselfreak

Citaat van: versatile1156 op 30 november 2013, 10:58:43 AM
Hallo

Een motorstel reeks 40 mag er voor mij gerust komen. Alsook de M3 rijtuigen.
De vraag is natuurlijk.....is er wel voldoende belangstelling voor?
Mvg
Olivier

Ik ben alvast fan van de reeks 40 en de M3 rijtuigen, maar hier op het forum zijn de meesten te vinden voor de rangeerlocs en de brossel motorwagens. We mogen echter niet vergeten dat dit forum slechts een klein aantal van de modeltreinliefhebbers vertegenwoordigd waardoor een vertekend beeld ontstaat. Indien men een grotere enquete  zou organiseren, in Modelspoormagazine bijvoorbeeld, zouden er wellicht andere voorkeuren van modellen naar voor komen.
MC

doomslu

#95
Ik heb mij eens bezig gehouden met alles wat hier genoemd is op een rijtje te zetten.
Wie corrigeert/vult aan?

Locs :
Rangeerlocs 71
Rangeerlocs 73, 74, 82
Rangeerlocs 84, 85
Diesel 51
Diesel 59
Diesel type 230, reeks 91
Diesel 76 / NS 2200
Elektrische 28


Motorstellen en motorwagens:
Reeks 75 (varkensneus)
Reeks 96 (rubberen neus)
Type 551
Type 552
Type 553, reeks 49
Type 554, reeks 46
Type 601
Type 602/603, reeks 42/43
Type 608
Type 620
Type 630, reeks 40
Type 653
Type 671

Rijtuigen:
M3
M4
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Een hlr 7101/02 of 03 is hier nog niet genoemd
Ik vind dit een zeer mooi model.
Zelf heb ik er mij één gemaakt op een onderstel van een Roco V90,en die is tamelijk goed geslaagd,maar niets gaat uiteraard boven een model van een fabrikant

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 30 november 2013, 17:13:25 PM
Een hlr 7101/02 of 03 is hier nog niet genoemd
Ik vind dit een zeer mooi model.
Zelf heb ik er mij één gemaakt op een onderstel van een Roco V90,en die is tamelijk goed geslaagd,maar niets gaat uiteraard boven een model van een fabrikant

;)
Voilà, bijgewerkt.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GDE

Voor een motorwagen reeks 40 heb ik ook wel enorme belangstelling  :P Maar of het mogelijk is om daarvan een budget line model van te maken ? Motorwagen type 46 lijkt me meer haalbaar en liefst het oude type met de nog rechthoekige ruiten in de fronten  :) Deze zouden zowel tijdperk 3 en 4 liefhebbers kunnen bekoren . Ook motorwagen type 43 staat al heel lang op m'n verlanglijstje en dan wel met de 3 raampjes in de fronten maar een tijdperk 4 voor mij  :P . Afgezien van de aankondigingen van de rangeerloks bij LS models waar we al zolang zitten op te wachten zou ik ook nog wel willen dat er een type 91 komt en dit in zowel industrie als NMBS versie . Van al deze genoemde modellen kunnen vele uitvoeringen van gemaakt worden en zijn voordien nog niet grootschalig geproduceerd . Hopelijk brengt vbv al deze modellen uit  :)  :P

Binco

Citaat van: doomslu op 30 november 2013, 16:41:51 PM
Ik heb mij eens bezig gehouden met alles wat hier genoemd is op een rijtje te zetten.
Wie corrigeert/vult aan?

Locs :
Rangeerlocs 71
Rangeerlocs 73, 74, 82
Rangeerloc 75/lijndiesel 65(is één en dezelfde kap met lichte afwijking van de 62!)
Rangeerlocs 84, 85
Diesel 51
Diesel 59
Diesel type 230, reeks 91
Diesel 76 / NS 2200
Elektrische 28


Motorstellen en motorwagens:
Reeks 75 (varkensneus)
Reeks 96 (rubberen neus)
Type 551
Type 552
Type 553, reeks 49
Type 554, reeks 46
Type 601
Type 602/603, reeks 42/43
Type 608
Type 620
Type 630, reeks 40
Type 653
Type 671

Rijtuigen:
M3
M4

stevend

Als we de poll van de "Favoriete tijdperken" onder het draadje Algemeen bekijken,
dan is dit tijdperk 3 en 4 wat vooruit geschoven wordt . En daar hoort geen reeks 75 en zeker geen reeks 96 tussen.
Wat hier op de eerste plaats onder motorstellen en motorwagens staat.

Eerder had ik de reeks 40 verwacht, toch ? Die hier derde laatste vermeld staat.

Mvg Steven

doomslu

De volgorde van het lijstje is van geen belang. Ik wil gewoon alles in één lijst en daarna kunnen we misschien een poll starten?

Is de reeks 65/75 niet dezelfde loc, maar vernummerd?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

Citaat van: stevend op 30 november 2013, 17:39:33 PM
Als we de poll van de "Favoriete tijdperken" onder het draadje Algemeen bekijken,
dan is dit tijdperk 3 en 4 wat vooruit geschoven wordt . En daar hoort geen reeks 75 en zeker geen reeks 96 tussen.
Wat hier op de eerste plaats onder motorstellen en motorwagens staat.

Eerder had ik de reeks 40 verwacht, toch ? Die hier derde laatste vermeld staat.

Mvg Steven

De 75 behoort wel tot TpIV want werd begin jaren 80 omgebouwd vanuit een 65, dan heb je ook nog de 65 zelf (zeker TpIV) en de type 213 (Tp III).
Voor de duidelijkheid, dit zijn allemaal dezelfde lok's!
Je kan al 6 modellen maken met 1 kap*, (type 213, 65 Groen I, 65 groen II, 65 geel, 75 groen, 75 geel) en dan heb je nog geen dubbele nummers!
*Er zullen wel kleine verschillen zijn maar bij welk model is dit niet?

Binco

Citaat van: doomslu op 30 november 2013, 17:44:53 PM
De volgorde van het lijstje is van geen belang. Ik wil gewoon alles in één lijst en daarna kunnen we misschien een poll starten?

Is de reeks 65/75 niet dezelfde loc, maar vernummerd?

ruw geschetst:
De 65 was een (proto)lijndiesel, maar door een overschot aan materieel en ook door het feit dat dit een protoreeks was van 6 stuks werd er begin jaren 80 besloten deze te gaan gebruiken als rangeerloc in de haven van Antwerpen.
Daar rangeerlocs nummers hebben die beginnen met een 7, 8 of 9 werden ze omgenummerd naar reeks 75.


Terug naar het model:
Dit zou dus ook betekenen dat het gat van de rangeermachienes weer een beetje meer zou opgevuld geraken!

argilla

#104
Mailtje gestuurd over de reeks 40/42/43 ziehier het antwoord;


Beste Marc,
Dit is een leuk model, maar niet haalbaar voor budget versies een 3-delig stel en er zijn maar een paar varianten van mogelijk
Dus om dit dan laag in prijs te houden is niet haalbaar
Toch bedankt voor uw mailtje en interesse
Groeten,
Kristof
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15