Budget line 2

Gestart door doomslu, 21 november 2013, 14:07:39 PM

TBCédric

LS heeft die ooit eens aangekondigd.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

janieburton

Blijkbaar heel veel diesel fans!

Waarom geen elektrische loc 126/26; 25 en 25.5; 22; 23, 29.
 

mark7758

kijk even op hun site en zie daar. Reeks 23 komt er al aan.(Dus ook 22 en 25. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oebr

klopt Marc. Heb het net ook gehoord.
De eerste 23'ers zijn gearriveerd en worden na testen in de komende weken uitgeleverd.
Net op tijd voor onder de kerstboom!
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Break302

Citaat van: Thommy op 01 december 2013, 12:24:05 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 november 2013, 23:02:01 PM
64 met een aantal verschillende schilderingen en verder nog een aantal die lichtbakken hadden i.p.v enkele licht ! verder een tijdperk III en IV versie

Groeten Peter ;)

maar een HLD64 is erg beperkt inzetbaar. Net zoals de roco/biervliet 60. Waren meer experimenten dan echt reeksen zoals de 59-62-60/61

Nu, we horen wel wat er uit de bus rolt...

Ik wil hier niet in disscusie vallen hee, maar de prototype loks hebben meer als een verdienstelijke loopbaan achter zich zowel in reizigers als goederen trein diensten !
Het wil niet zeggen omdat je sommige loks niet ziet dat ze daarom niet rijden of gereden hebben !
Dus kwa inzet op een modelbaan ! Dan zouden we niet veel meer moeten kopen !

Jos

tiep16

#125
Citaat van: doomslu op 30 november 2013, 17:24:49 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 30 november 2013, 17:13:25 PM
Een hlr 7101/02 of 03 is hier nog niet genoemd
Ik vind dit een zeer mooi model.
Zelf heb ik er mij één gemaakt op een onderstel van een Roco V90,en die is tamelijk goed geslaagd,maar niets gaat uiteraard boven een model van een fabrikant

;)
Voilà, bijgewerkt.  ;)
En wat versies betreft:
- type 222 in donkergroen
- reeks 66 in do nkergroen
- reeks 66 met Z-schildering met enkele koplampen, en met dubbele
- reeks 71
Zo komen we helaas maar aan 5 versies. Dus hoewel ik deze ook zou willen zien verschijnen, lijkt het me niet te voldoen aan de uitgangsvoorwaarden.

Komen misschien wel in aanmerking:
- HLE type 120 / reeks 20 / reeks 28 (3 nummervarianten, meerdere schilderingen, enkele/dubbele koplampen, ACEC- en Faiveley-stroomafnemers,...); nog niet uitgebracht in grootserie.
- De klassieke motorstellen. Afhankelijk van hoeveel werk het is om de kappen aan alle verschillende subseries aan te passen, zijn er versies genoeg (bouwseries van de jaren '50 t.e.m. 1979, kleuren groen-bordeux-post-new look-CityRail-TBL2 teststel-met en zonder blauwe rokerslijn, verschillende types en aantallen stroomafnemers, enkele en dubbele koplampen, andere toestellen onder de kast, verschillende opstappen, verschillende raampartijen, zeer ruime tijdperk-dekking,...), . En van deze zijn er slechts enkele varianten, en enkel nog maar in (dure) kleinserie uitgebracht.
- Brossels zijn inderdaad ook een goeie kandidaat.
- Rangeerdiesels 73-74-82(-92?) ook. Maar misschien ook 83-84-85 of 71(ex-271)-72?
- Locotractor type 230 - reeks 90/91!

Thommy

Citaat van: Break302 op 01 december 2013, 16:27:42 PM
Citaat van: Thommy op 01 december 2013, 12:24:05 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 november 2013, 23:02:01 PM
64 met een aantal verschillende schilderingen en verder nog een aantal die lichtbakken hadden i.p.v enkele licht ! verder een tijdperk III en IV versie

Groeten Peter ;)

maar een HLD64 is erg beperkt inzetbaar. Net zoals de roco/biervliet 60. Waren meer experimenten dan echt reeksen zoals de 59-62-60/61

Nu, we horen wel wat er uit de bus rolt...

Ik wil hier niet in disscusie vallen hee, maar de prototype loks hebben meer als een verdienstelijke loopbaan achter zich zowel in reizigers als goederen trein diensten !
Het wil niet zeggen omdat je sommige loks niet ziet dat ze daarom niet rijden of gereden hebben !
Dus kwa inzet op een modelbaan ! Dan zouden we niet veel meer moeten kopen !

Jos

dat zeg ik niet. Maar het is voor een producent niet echt een ideale loc. Meeste prototypes hebben geen lange carrière en zijn niet in veel verschillende livreien gespoten.
51, 52, 53, 54, 55, 59, 60 en 62 spannen toch wel de kroon qua kleurstellen.

we moeten realistisch zijn, allez, dat probeer ik toch. Een prototype loc is dan geen model waar je veel geld mee kunt verdienen omdat de oplage erg beperkt is. Nu, aan de andere kant... dan heeft roco/biervliet dat ook gedaan met hun prototype 60

nu, ik begrijp uw punt wel...
Greetz

Thommy

ward

Moesten ze voor de MR96 gaan.. Vandaag nog een extra variant gezien:
de 'ie-jobtrein 2013'.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

argilla

Citaat van: ward op 09 december 2013, 16:47:02 PM
Moesten ze voor de MR96 gaan.. Vandaag nog een extra variant gezien:
de 'ie-jobtrein 2013'.

Mvg




bedoel je de "i-net" jobtrein Ward ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bellejt

dit weekend de reeks 62 en 23 van B-models (VBV) mogen bewonderen.Prachtige locs.Ook ff met pa gepraat en een visje gegooid voor een reeks 73 rangeerdiesel.Indien een andere leverancier dit type niet recent uitbrengt dan bestaat er kans dat het als budgetmodel zou kunnen komen.Hopen op een goed vervolg dus.Van de 73 kunnen verschillende kleurstellingen en zelfs heel makkelijk een dubbeltractie met een dummyloc gemaakt worden.Is eigenlijk een loc die enkel door Jocadis ooit eens is uitgebracht.Dan wel in messing en vrij duur.Voor locs is het haalbaar een budgetmodel uit te brengen.Voor meerdelige stellen is dit helaas te duur.Zou zoals ik dacht op enkele honderden euros komen per stel.En dan is het geen budget meer hé.

ward

Citaat van: argilla op 09 december 2013, 17:11:54 PM

bedoel je de "i-net" jobtrein Ward ?

Of het dezelfde is weet ik niet, maar ik heb het over deze: http://www.ie-jobtrein2013.be/
Stond vorige week in de bundel van Gent, mooie / leuke bestickering..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

Eén van onze spionnen kon stiekem een paar fotootjes maken van enkele onderdelen van de Budget Line 2.
Ik geraak er niet wijs uit.
Een rooster en een lichtgeleider?  ???



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

De kwaliteit van de foto's is precies ook 'Budget Line'.
Hier kan je nu toch echt niets uit afleiden!

ward

Das om ons te plagen  :o
Luc weet al van meer en wij moeten vol spanning wachte :( ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

3de witte licht, rooster

Groeten Peter ;)