Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Spoor in Canada

Gestart door Eres, 29 oktober 2013, 20:22:26 PM

Herwig

@ ACFI - Steven,
Merci voor verklaring van die wel-dan-niet harmonieuze Canadese passagierstreinen... .

Had Rail Away over dit Canadese traject ook niet ooit een reportagefilmpje? Of was dit een Rocky Mountains-treinreis ten zuiden van de Grens Canada/USA...?
Herwig.

ACFI

Herwig,

dat was een reportage over de Skeenaline. De reis was met VIA, het Canadese equivalent van Amtrak ttz nationale passagierstrein. Een deel van de route wordt ook door de Rocky Mountaineer gebruikt, tussen Prince George en Jasper.

Steven

Herwig

#17
@ ACFI - Steven,

Dank voor info & foto's:  doet echt wel goesting krijgen om met die Canadezentrein te rijden.

janieburton

 

Eres

Hier alvast weer een foto. Ik heb er meerdere gekregen en zal ze langzaam aan gaan plaatsen. Blij te horen dat er mensen gelukkig mee zijn.

Deze foto werd trouwens in Hamilton gemaakt aan Lake Ontario.



Wim

Stieven76

Prachtige foto's. Zeer mooi om te zien!   ;)


Herwig

...en op die gele 2210 staat toch, naast de korte kap, op de omloopplaat een rangeerder, niet?

Eres

Bedankt voor jullie reacties en zoals beloofd hier nog enkele. er komen er nog meer. Deze zijn van een treinreis van Halifax N S naar Montreal in 2007. De foto's zijn iets minder van kwaliteit maar drukt de pret niet. De volgende serie komt wat later daar ik nog een huishoudelijke plicht heb vanmiddag:

Deze noemt men Coachcar:



Deze noemt men Diningcar:



Onderstaande foto's werden in Halifax genomen. De persoon naast die diesel loc is mijn contact persoon uit de scheepvaart. Dagelijks hebben we contact met elkaar.









Er komen er nog meer

Wim

Eres

Kreeg dus zojuist een leuke opname Moet je nu spreken vervoer per spoor over water of vervoer over water via spoor?

Deze foto werd gemaakt door mijn contact in Canada welke een liefhebber van sleepboten is.

Tug Iris G. loading a train at Rosebury, British Columbia on Slocan Lake




Wim

Kautenbach

heel sfeervol, rijden ze daar nog met n caboose? en bijzonder, het spoor aan de voorzijde op de pont ligt in een boog, zal wel zo goed uitkomen aan de andere kant, je bedenkt het toch niet ;) leuk draadje dit

janieburton

Citaat van: Eres op 07 november 2013, 14:42:41 PM
Bedankt voor jullie reacties en zoals beloofd hier nog enkele. er komen er nog meer. Deze zijn van een treinreis van Halifax N S naar Montreal in 2007. De foto's zijn iets minder van kwaliteit maar drukt de pret niet. De volgende serie komt wat later daar ik nog een huishoudelijke plicht heb vanmiddag:



Onderstaande foto's werden in Halifax genomen.




Mooi proper station!

In Belgie kunnen ze hier een voorbeeld aannemen.
 

Herwig

@ Kautenbach,
Canadese veerpont:

Aan de op de foto dichtstbijzijnde  boeg/kopkant  van de veerpont, zie je verschillende meertouw-beugels en een hek.

Je zou dan misschien kunnen vermoeden dat de pont door de  tug/sleepboot  bij elke overvaart steeds wordt  gedraaid/gezwaaid  op het water en zo steeds met dezelfde kopzijde aanmeert, aan de beide oevers...?

Metpetergaathetbeter

misschien nemen gemiddeld veel minder mensen daar de trein als hier, dan is het vaak al gemakkelijker de boel proper te houden  :-\
Groeten Peter ;)

Eres

Zoals eerder beloofd komen hier nog een paar plaatjes. De persoon had even de trein genomen van Toronto naar Vancouver!!!  Een reisje van 72uur!!!!!!!! Kan je niet voorstellen maar de afstanden zijn daar iets groter dan hier. Eupen / Oostende 2,5/3 uurtjes?  en dan ben je dwars door Belgie heen gegaan.





















Ik heb er nog meer maar dat is voor een volgende keer. Op een der foto's kan je schaalmodellen zien aan weerszijden Heel luk omdat te kunnen zien.

Wim

janieburton

#29
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 november 2013, 11:10:52 AM
misschien nemen gemiddeld veel minder mensen daar de trein als hier, dan is het vaak al gemakkelijker de boel proper te houden  :-\
Groeten Peter ;)

Das een flauw ecxuus!  ::)

In Zwitserland zijn de stations ook veel properder dan in Belgiƫ, en daar zullen er misschien ook meer mensen de trein nemen dan in Canada.