Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Spoor in Canada

Gestart door Eres, 29 oktober 2013, 20:22:26 PM

Eres

Vanwege mijn scheepvaart verleden heb ik nog steeds een contact met iemand in Canada. Ik heb deze gevraagd of hij eventueel mij zou kunnen helpen met af en toe wat foto's toe te sturen van het spoor verkeer zo rond en om Hamilton in Canada. Hij wil dit wel doen. Ik zou voor dat ik de persoon ja zeg van jullie willen weten of dit bij jullie interesse heeft

Het zal niet dagelijks zijn maar af en toe maar ik denk dat er misschien wel enkele hobbyisten zijn die in een dergelijke interesse hun baan hebben. Ik niet maar dat is persoonlijk maar ik wil graag een ander helpen.

Laat maar weten

Wim

thor

Laat maar komen, zou ik zeggen....
Heb in Canada reeds fantastische treinen zien bollen.
In de Rockies de langst tot dusver gezien, 121 wagons!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Huugooke

Een man naar mijn hart zie! (Dat trouwens ergens in Canada gebleven is!)
Zie mijn fotoreeks
http://www.flickr.com/photos/huugooke/sets/
Trouwens ook op zoek naar foto's van de P42 in Canadese "tenue"

Eres

Hier dan de eerste serie opnames die ik gisterenavond mocht ontvangen. Dit alles van Jan vd Does in Hamilton. Mijn dank aan hem dus:





















Dat zijn dus de eerste opnames die ik mocht ontvangen. zodra er weer nieuwe binnen komen worden deze meteen weer geplaatst.

Wim

Huugooke


thor

Meteen daad na woord, leuk, snel het beeldmateriaal van de Canadese spoorwegen te kunnen aanschouwen.
Laat de rest ook maar stelselmatig komen, en ..... vergeet je Canadese connectie niet onze dank over te maken!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Eres

Ik zal dat zeer zeker doen vanavond en dank aan jullie voor het compliment

im

evan

Knap, laat maar komen!

M'n vrouwtje en ik zijn volgend jaar ook weer weg naar Canada!  We love it!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Citaat van: evan op 01 november 2013, 11:36:35 AM
Knap, laat maar komen!

M'n vrouwtje en ik zijn volgend jaar ook weer weg naar Canada!  We love it!
Van Oost naar West met de trein?
Met de Rocky Mounteneer  de bergen in?

Dit is iets minder feeëriek natuurlijk:
http://news.nationalpost.com/2013/07/07/we-know-there-will-be-more-deaths-death-toll-climbs-to-three-in-quebec-train-explosion/

evan

Hey Hugo,

Ik heb zelfs al aan de Throttle gezeten van de Rock Mountaineer 8) ;)

Good memories ;D 2009 en veeeeel foto's van treinen, maar ik ga er maar enkele meegeven want wil Wim zijn draadje niet verder vervuilen ;)







M'n vrouw en ik hebben ons hart in het westen van Canada verloren ::)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Eres

Beste mensen

Ik zou jullie dolgraag dagelijks willen voorzien maar ik ben gebonden aan mijn contact in Canada en moet respecteren wat hij doet. Maar als er iets komt mogen jullie genieten In ieder geval blij dat er belangstelling is
I
Wim

t

ACFI

#11
Citaat van: evan op 01 november 2013, 19:52:31 PM
Ik heb zelfs al aan de Throttle gezeten van de Rock Mountaineer 8) ;)

Good memories ;D 2009 en veeeeel foto's van treinen, maar ik ga er maar enkele meegeven want wil Wim zijn draadje niet verder vervuilen ;)

Ha,

Rocky Mountaineer 2009. Geen een zonder twee ...







En meer http://pow.ask4it.be/2009/Canus2009/trein/index.html

Aanpassing van de URL naar nieuw domein.
Steven

evan

Ha Steven,

Herkenbaar!

Eerste foto vlakbij Brittania ten noorden van Vancouver thv Km 46.6.  Bij dit deel van de lijn is m'n baantje Beautifull British Columbia geïnspireerd.

Tweede foto Banff Station.

Derde foto schatting: Regio Kamloops richting Lilloet

Nice!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

Canadese rijtuigen,

Wel raar en een beetje   "slordig", die ééndeks en tweedeksrijtuigen door mekaar in een trein....?

ACFI

#14
Herwig,

ja en nee. In feite zie je twee treinen. Je hebt twee trajecten, Vancouver - Jasper en Vancouver - Banff. In Kamloops worden die aan elkaar gehangen.

De tweedeks zijn in feite de eerste klas (gold leaf). Die hebben een glazen dak en beter uitzicht dan het plebs in tweede klas (red leaf). Normaliter hangen die achteraan de trein omdat ze ook ruiten op de uiteinden hebben. Maar halverwege de route worden de twee achtersten aan elkaar gezet en rijd de trein in een geheel voort tot Vancouver.

Maar ik geef toe dat het geen harmonieus zicht is.

Nu op de lijn naar Luxemburg kon je ook zo'n combinaties zien achter bijv. een 20. Never say never.

Evan,

Foto 1: jup. Je baantje deed me dadelijk aan de route naar Whistler denken.
Foto 2: jup.
Foto 3: Neuh. tegen het einde van Kamloops Lake, richting Vancouver.

Steven