Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

factageklerk

#90
Citaat van: Dirky op 04 november 2013, 21:43:27 PM
Moesten al die mensen die hier op de kap van Ruben zitten nu eens de moeite doen om dit draadje NIET verder te volgen, dan zou het hier vast aangenamer zijn...

Man, man, ik begrijp niet dat oudere ervaren volwassenen er nut in zien om een 17-jarige, die ze dan waarschijnlijk nog niet persoonlijk kennen, te kleineren... Status probleem?  >:(

Wie zegt dat we Ruben hier zitten te kleineren? Ik vond dit een interessant draadje om te volgen. En neen ik heb geen statusprobleem, maar ik denk dat het toch logisch is als men hier al 6 pagina's warm/koud blaast,  dat een mens wat kritischer word.   >:( >:(
 

argilla

Het behoort tot prerogatieven van de jeugd om dingen te proberen en uit te proberen. Om dingen anders te willen aanpakken dan wij ouderen het zouden doen.
Geef Ruben de ruimte hij doet iets. Wij zullen wel zien en hij zal zelf wel ondervinden wat zijn limieten zijn.
Maar steun hem geef hem die kans........ Ruben is zoals hij is.
Het zullen spannende momenten worden tot vrijdag voor Ruben.

Ruben go for it man.... ;D :D lift yourself up to the highest emotions.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

Hallo,

Ruben kleineren ?

Neen, maar eigenaardig genoeg antwoordt hij niet op de vragen.

De reakties dienen er eerder als waarschuwing en hulp gezien te worden, maar die worden blijkbaar in de wind geslagen.  OK, maar als hem op zijn gat valt, dan mogen diegene die vinden dat het allemaal kan, maar de zalf aan zijn poepje gaan wrijven.

By the way: kostprijs van dit project aan infrastructuur (Givet-Dinant: 22 miljoen euro.)

Roland

vanmiegroet

Citaat van: rgp op 05 november 2013, 13:00:16 PM

By the way: kostprijs van dit project aan infrastructuur (Givet-Dinant: 22 miljoen euro.)

Roland

Die 22 miljoen is dan ook alles platsmijten, ETCS, betonnen bielzen, en nog zo meer.
22 Miljoen voor een museumlijn zal het niet zijn, de schatting die we hebben bedraagt 350.000.

Als we een akkoord verkrijgen van de gemeenteraad zullen de sponsors op het project springen.
En wanneer dat gebeurt, dan gaan het zeer interessante tijden worden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rgp

Hallo,

Het wordt duidelijk, hier en daar een dwarsligger vervangen, een spoorstaaf vervangen en het onkruid maaien en niet vergeten de asfalt wegschrapen aan de overwegen  ::)

En ge denkt dat de NMBS dat gaat toestaan ?  In het zeer hypothetische geval dat het met wat pruts en plakwerk toch kan, zal ik nooit meerijden; ik ben mijn leven niet beu.

Roland

argilla

Citaat van: rgp op 06 november 2013, 12:10:18 PM
Hallo,

Het wordt duidelijk, hier en daar een dwarsligger vervangen, een spoorstaaf vervangen en het onkruid maaien en niet vergeten de asfalt wegschrapen aan de overwegen  ::)

En ge denkt dat de NMBS dat gaat toestaan ?  In het zeer hypothetische geval dat het met wat pruts en plakwerk toch kan, zal ik nooit meerijden; ik ben mijn leven niet beu.

Roland


ik ga hier Ruben zijn juiste en goede quote herhalen Roland !


Ga niet van de onmogelijkheden uit, maar van de mogelijkheden
[/size]
[/size]en neen heeft hij en ja kan hij krijgen.
[/size]

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

vanmiegroet

Citaat van: rgp op 06 november 2013, 12:10:18 PM

En ge denkt dat de NMBS dat gaat toestaan ?  In het zeer hypothetische geval dat het met wat pruts en plakwerk toch kan, zal ik nooit meerijden; ik ben mijn leven niet beu.

Roland
Hartelijk bedankt voor de vele steun. Nu weet je wat Infrabel jaarlijks komt doen bij museumverenigingen?

Ze komen de lijn keuren
Wie had dat gedacht?

Dus wat we doen wordt altijd nagekeken door infrabel, en je moet geen schrik hebben. Als je je leven niet beu bent moet je helemaal niet komen ook al is er geen gevaar.


Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rgp

Ruben,

Ja dat weet ik, en daarom moet naar alle waarschijnlijkheid een museumlijn haar deuren sluiten.

Maar de toestand van een spoor en de goedkeuring van een lijn met een bepaalde snelheid maakt het niet uit of een meuseumlijn of een van openbaar nut is.

En het is niet voorzien om ETCS te monteren in de raming van 22 miljoen.

Dus ofwel is uw 350.000 euro enkel voor (en dan nog) uw eerste kilometers ofwel is het plakwerk.

Argilla,

Volledig mee eens, maar dan ook zelf en alleen uw wonden verzoregen als ge tegen de muur botst, he (en niet de gemeenschap laten opdraaien)

Roland

vanmiegroet

We hebben mails gestuurd en de kosten berekend.
De 350.000 is een grondige opknapbeurt.

Onthou iets heel belangrijks: ik en mijn vrienden nemen het risico om materieel te gaan redden en een lijn te laten herleven.
Als iemand hier iets tegen heeft mag, dan mag die dat gerust zeggen.
Ik ben een en al oor
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Michiel

Ruben, begrijp ik hieruit dat je hoofdelijk verantwoordelijk zou zijn bij om het even welk probleem (ongeluk, faïsement, schulden, ...)? Dat lijkt me niet verstandig. Dan kan van vandaag op morgen plots straatarm zijn voor het leven. Ik hoop dat jullie jullie activiteiten onderbrengen onder een bepaalde verenigingsstatuut.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

#100
Zelfs al zou je het onderbrengen onder de vorm van een VZW, bvba, evba of wat dan ook, als men bij de FOD financiën ook maar enig teken van kan vinden dat je een beslissingsfout hebt gemaakt, dan hang je persoonlijk.
Het enige dat je heden kan doen is, wanneer je volledig vrij van enige schuld bent je privé-zaken maten beschermen via een notariële akte maar dat kost ook geld en je mag echt nergens ook maar 1 cent hebben iopenstaan of het heeft geen zin meer.

[bijgevoegd]
Ook even vermelden dat de "bescherming" bij een bvba of evba pas ingaat na het derde jaar winstgevende activiteit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: vanmiegroet op 06 november 2013, 18:45:04 PM
We hebben mails gestuurd en de kosten berekend.
De 350.000 is een grondige opknapbeurt.

Onthou iets heel belangrijks: ik en mijn vrienden nemen het risico om materieel te gaan redden en een lijn te laten herleven.
Als iemand hier iets tegen heeft mag, dan mag die dat gerust zeggen.
Ik ben een en al oor

Ik ben net even in mijn archieven gedoken en heb er een praktijk voorbeeldje gevonden:
zowat 4 jaar geleden heb ik 2 km spoor gelegd op een industriële aansluiting voor een totaal prijskaartje van 1,6 M€.
Als ik uit de vorderingsstaten de kostprijs haal voor de sporen alleen, dus geen wissels, overwegen, algemene kosten en andere toeters en bellen kom ik op een kostprijs van ongeveer 550 k€ (rails, dwarsliggers en ballastbed - zonder fundering of drainage).
Het ging hem hierbij om recuperatie rail UIC50 - klasse II rechtstreeks gebout op recuperatie houten dwarsliggers klasse I en zonder Infrabel-keuring (die hebben ook enkele k€'s nodig).

Ik vermoed dat Ruben een aantal aannemers heeft gevonden die hem bij wijze van sponsoring een stukje op weg willen helpen.

Zoals reeds gezegd Ruben, alle succes toegewenst.
Ik sta in de praktijk en weet wat het kostenplaatje is. Ik ben daar om je prestatie te bewonderen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Brossel

Citaat van: vanmiegroet op 23 oktober 2013, 21:54:06 PM
Dus zouden jullie het filmpje kunnen bekijken en de petitie willen ondertekenen?

Hoi Ruben (en alle anderen)...

Gisteravond heb ik je filmpje bekeken...en naar aanleiding van dat filmpje wil je een belangrijke tip geven.
Overigens geldt die tip niet alleen voor jou, maar zouden ook anderen daar rekening mee moeten houden.

In het filmpje kom ik een foto tegen, die ik heb gemaakt van de 50 3696-7 te Anseremme.
Die foto zul je vanaf internet gehaald hebben. Ik raad je aan om in het vervolg de fotograaf te verzoeken om toestemming voor het gebruik van de foto.
Met een klein beetje meer moeite is makkelijk te achterhalen dat de foto van mijn flickr fotopagina af komt.
Daar heb ik een ruime 2.000 foto's staan van treinen, grotendeels uit België.
Express heb ik niet die foto's voorzien van hinderlijke teksten met copyright tekens etc.
Ik vind dat lelijk staan en het maakt het moeilijk om de foto ergens anders voor te gebruiken.
Maar vraag toestemming voor gebruik...
Hoe zot ik je ideeën misschien ook vind, ik had je zeker toestemming gegeven voor het gebruik van de foto voor dit filmpje.

Echter zijn er ook anderen, die daar niet van gecharmeerd zijn. Voordat je het weet heb je een advocaat aan de broek hangen.
En zonder een nieuwe discussie te starten of oude op te halen...vragen staat simpelweg vrij en is het nee, dan hebben vele anderen ook foto's die wel willen!
Beetje communicatie op dit vlak, zeker gelet op het doel, kan geen kwaad en voorkomt toestanden.

Verder heb ik nog een paar tips voor je:
- Ga praten met de CFV3V! Zij weten waarom het in het verleden niet uit kon en ze kunnen je veel vertellen over de exploitatiekosten met stoomlocs.
Misschien kun je wel een samenwerking met ze sluiten, zij hebben materieel genoeg...
- Ga praten met de mensen die een stoomtrein wouden laten rijden tussen Sneek en Stavoren in Nederland.
Dat project is jammerlijk in een ver gevorderd stadium mislukt, maar leer er van en maak niet dezelfde fouten.
- Ga verder praten met Belgen die betrokken zijn geweest bij de Vennbahn en de TTZ, ook daar kun je veel van leren op dit vlak.
Het wiel hoef je niet zelf uit te vinden, die bestaat al veel langer...
En communicatie voer je niet over de mail...dat is niet praten, praten is met elkaar om tafel in gesprek.

En ga daarna pas allerhande overeenkomsten, contracten en andere constructies aan...

Ik ken je niet, dus kan en zal niet oordelen over je enthousiasme, serieusheid etc.

Persoonlijk geloof ik er echter niet in, dat de vijver groot genoeg is om in Wallonië nog een museumlijn te beginnen.
Niet qua voldoende reizigers, niet qua aantal helpende handen. Sorry, maar er is nu eenmaal concurrentie ook op dat vlak.
Maar ook ik zal graag mijn ongelijk toegeven mocht het je wel lukken een florerend museumbedrijf op te starten.
En ik beloof je dat ik een van de eerste ritten graag als betalende reiziger zal maken...

Groetjes Davy

PS de link naar de originele foto:

CF3V 50 3696-7 Anseremme by Davy Beumer, on Flickr
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

rgp


erik50

Citaat van: renstimpie op 04 november 2013, 22:25:48 PM
Citaat van: Dirky op 04 november 2013, 21:43:27 PM
Moesten al die mensen die hier op de kap van Ruben zitten nu eens de moeite doen om dit draadje NIET verder te volgen, dan zou het hier vast aangenamer zijn...

Man, man, ik begrijp niet dat oudere ervaren volwassenen er nut in zien om een 17-jarige, die ze dan waarschijnlijk nog niet persoonlijk kennen, te kleineren... Status probleem?  >:(


Waar staat die "vind ik leuk" knop....!

+1
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.