L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

loco

Alhoewel ik vaak RGP durf tegenspreken (alhoewel), moet ik hem groot gelijk geven. Daarom heb ik de petitie ook nog niet ondertekend.
Ik vertoef vaak in de buurt van Givet en durf  zeggen dat ik de erbarmelijke toestand van deze lijn tamelijk goed ken. Ik hoopte trouwens dat het een volwaardige ravel zou worden, maar ik ben zeker te vinden voor dit project als er een volwaardige BR 50 op rijdt. Het mag ook iets minder zijn.
Laten we beginnen met het businessplan. Ik veronderstel dat je dit reeds voor mekaar hebt en dat je dit toch kunt vrijgeven. Waarop engageren sponsors zich anders? We spreken hier toch gauw over enkele miljoentjes? Daarmee zou ik anders ook leuke dingen kunnen doen. Ik veronderstel dat er ook een vzw is opgericht en dat je een mandaat hebt gekregen voor dit project? Wat is de naam van deze vzw?
Anderzijds kan ik mij levendig indenken dat dit een soort virtueel project is. Dan moet je alleen doen alsof het echt is en kunnen we later meegenieten van een 3D voorstelling zoals het eruit zou moeten zien? Zoiets als Train World  ;)

dieselfreak

Citaat van: loco op 04 november 2013, 11:00:50 AM
Alhoewel ik vaak RGP durf tegenspreken (alhoewel), moet ik hem groot gelijk geven. Daarom heb ik de petitie ook nog niet ondertekend.
Ik vertoef vaak in de buurt van Givet en durf  zeggen dat ik de erbarmelijke toestand van deze lijn tamelijk goed ken. Ik hoopte trouwens dat het een volwaardige ravel zou worden, maar ik ben zeker te vinden voor dit project als er een volwaardige BR 50 op rijdt. Het mag ook iets minder zijn.
Laten we beginnen met het businessplan. Ik veronderstel dat je dit reeds voor mekaar hebt en dat je dit toch kunt vrijgeven. Waarop engageren sponsors zich anders? We spreken hier toch gauw over enkele miljoentjes? Daarmee zou ik anders ook leuke dingen kunnen doen. Ik veronderstel dat er ook een vzw is opgericht en dat je een mandaat hebt gekregen voor dit project? Wat is de naam van deze vzw?
Anderzijds kan ik mij levendig indenken dat dit een soort virtueel project is. Dan moet je alleen doen alsof het echt is en kunnen we later meegenieten van een 3D voorstelling zoals het eruit zou moeten zien? Zoiets als Train World  ;)


Met dit verschil dat Train World er echt komt, bij dit project echter heb ik hèèl veel vraagtekens en twijfels.
MC

factageklerk

Citaat van: vanmiegroet op 29 oktober 2013, 13:50:27 PM

Bedankt voor de tip, maar ik ben al lang bezig met de bedrijfsplannen.
Ik ben zesde jaarsbedrijfseconomie en volgende week maandag 04/11 starten we op school zelf een onderneming.

Wat moest ik hiervoor doen?
1. marketing
2. boekhouding
3. schriftelijke communicatie  een serieus pijnpunt als je het mij vraagt
4. verbale communicatie
5. organisatie op punt stellen van de onderneming
6. onderhandelen over de prijzen met de leverancier

Ik denk dat ik al wat weet van bedrijfsleven.
Anders zou ik niet voor niets hoofd van het bedrijf mogen worden.

Ik krijg zo stillaan het gevoel dat dit draadje hier een onderdeel is van wat hierboven geschreven staat.  Ik kan de laatste reacties van dit draadje zeer goed begrijpen.
 

Metpetergaathetbeter

dit draadje is meer spreken in raadsels en uiteindelijk weet je minder dan bij aanvang, als je dan echt niks kan of wil vertellen waarom aan zo'n draadja beginnen ?

groeten Peter ;)

SuSke

Citaat van: vanmiegroet op 29 oktober 2013, 13:50:27 PM
Bedankt voor de tip, maar ik ben al lang bezig met de bedrijfsplannen.
Ik ben zesde jaarsbedrijfseconomie en volgende week maandag 04/11 starten we op school zelf een onderneming.

Wat moest ik hiervoor doen?
1. marketing
2. boekhouding
3. schriftelijke communicatie
4. verbale communicatie
5. organisatie op punt stellen van de onderneming
6. onderhandelen over de prijzen met de leverancier

Ik denk dat ik al wat weet van bedrijfsleven.
Anders zou ik niet voor niets hoofd van het bedrijf mogen worden.

Heeft het ene met het andere te maken ??

Alleen in een "Leerbedrijf" kan je als 17-jarige bedrijfsleider worden omdat er de leerkrachten en school zijn die verantwoordelijk zijn om eventuele builen op te vangen.
In "real life" geeft dit je toch een aantal problemen, want alvorens je een zaak kan opstarten moet je "wettellijk meerderjarig" zijn, de nodige attesten bedrijfskunde (dixit diploma's) kunnen voorleggen en een hele boel andere dingen. Je wordt in dat geval ook zelf "hoofdelijk" aansprakelijk en daar wordt NIET mee gelachen door de heren van alle geledingen binnen de FOD Financiën.

Misschien wort het echt tijd om eens "klare" wijn te schenken anders verloopt dit draadje in een hoop gehakketak om misschien alleen maar een "virtueel" bedrijf met "virtuele" investeerders, want sponsors zou ik die niet noemen als je een idee hebt van het echte kostenplaatje (in "real life en 1/1 scale) zoals hier al menig keer geventileerd werd.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 november 2013, 12:56:33 PM
dit draadje is meer spreken in raadsels en uiteindelijk weet je minder dan bij aanvang, als je dan echt niks kan of wil vertellen waarom aan zo'n draadja beginnen ?

groeten Peter ;)

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

argilla

een laatste jaars schoolproject voor het eindexamen kan ook. Zo zijn er veel laatste jaars die dat doen. Niks mis mee wel integendeel. Krijgen veel steun vanuit de bedrijfswereld.
Laat ons afwachten en zien hoe het verder loopt.
Mijn steun heb je  ;) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Ruben heeft al meerdere memorabele draadjes gestart met een merkwaardige uitspraak. Denk maar aan "hoe geraak ik snel aan €100", "België herrijzen of vervallen" of "de nieuwe treinvereniging". En dan merk ik steeds zijn misschien naïef enhousiasme, maar toch goedbedoelde initiatieven. Mogelijk is zijn "wij" gevoel wat groot, en is zijn persoonlijk inzet niet in de mate dat we afleiden uit zijn bijdragen. Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Ruben reageert dikwijls geheimzinnig, maar ik denk dat dit vooral zijn manier van verdedigen is wanneer men hem met z'n dertienen om de nek springt, en meteen botor bij de vis eist.

Geef Ruben wat meer ademruimte. Hij bedoelt het niet verkeerd. Ik snap dat de vage en geheimzinninge antwoorden meer vragen oproepen dan antwoorden geven. Maar we moeten hem daarom ook niet de tong uit de mond trekken. We kennen Ruben. We weten dat hij een enthousiast grootspoorder en modelspoorder is. Dat is voor mij al voldoende. Ruben, go for it!  ;)

(Sorry Ruben, dat ik je hier in jouw draadje in 3de persoon aanspreek, maar ik moest dit even kwijt.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 november 2013, 12:56:33 PM
dit draadje is meer spreken in raadsels en uiteindelijk weet je minder dan bij aanvang, als je dan echt niks kan of wil vertellen waarom aan zo'n draadja beginnen ?

groeten Peter ;)

Omdat ik het publiek erbij wil betrekken. Zo kunnen ze het up to date volgen.
Raadsel: ik wil info geven, maar als ik info ga geven die niet compleet is, is dat dan nuttig?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

factageklerk

Citaat van: vanmiegroet op 04 november 2013, 16:56:25 PM

Omdat ik het publiek erbij wil betrekken. Zo kunnen ze het up to date volgen.
Raadsel: ik wil info geven, maar als ik info ga geven die niet compleet is, is dat dan nuttig?
[/quote]

:( :( :( :( :( :(Dat is nu toch echt met de mensen hun voeten rammelen.
 

vanmiegroet

Nog wat info, het is niet veel maar toch beter iets dan niks.
Stoomloc: de keuring gaat vrijdag door, dus dan weten we er iets meer over.

Dit is alles wat ik kan geven op dit moment. Meer info zal nog volgen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

dieselfreak

Citaat van: vanmiegroet op 04 november 2013, 18:03:48 PM
Nog wat info, het is niet veel maar toch beter iets dan niks.
Stoomloc: de keuring gaat vrijdag door, dus dan weten we er iets meer over.

Dit is alles wat ik kan geven op dit moment. Meer info zal nog volgen.

Dit draadje lijkt steeds meer op een slechte tv soap, met af en toe een spannende cliffhanger om zoveel mogelijk mensen nieuwsgierig te maken, zonder dat je ooit de hele waarheid te horen krijgt (voor zover die er al is).

MC

doomslu

Laat ons nu eens vrijdag afwachten, ok?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Moesten al die mensen die hier op de kap van Ruben zitten nu eens de moeite doen om dit draadje NIET verder te volgen, dan zou het hier vast aangenamer zijn...

Man, man, ik begrijp niet dat oudere ervaren volwassenen er nut in zien om een 17-jarige, die ze dan waarschijnlijk nog niet persoonlijk kennen, te kleineren... Status probleem?  >:(

renstimpie

Citaat van: Dirky op 04 november 2013, 21:43:27 PM
Moesten al die mensen die hier op de kap van Ruben zitten nu eens de moeite doen om dit draadje NIET verder te volgen, dan zou het hier vast aangenamer zijn...

Man, man, ik begrijp niet dat oudere ervaren volwassenen er nut in zien om een 17-jarige, die ze dan waarschijnlijk nog niet persoonlijk kennen, te kleineren... Status probleem?  >:(


Waar staat die "vind ik leuk" knop....!
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

conducteur

Inderdaad, ik heb ook nog enkele vraagtekens hierover maar ben positief ingesteld en heb dit project gesteund, die vraagtekens zullen wel een invulling krijgen. En is het zoals enkelen vermoeden gebakken lucht, dan is het zo maar zeker? Elke mislukking is er gekomen door een keer te weinig te proberen, zij den Bompa van dit (het oude) forum!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum