Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Op een zijspoor ... Visalia District

Gestart door GVL, 30 september 2013, 22:37:07 PM

Martin Welberg

Op hout ? Acrylverf over terpentine, op styreen / kunststof de haarlakmethode...

GVL

Martin, dank voor de tip.
Herwig, ratelslangen in H0 bestaan. Er zou zelfs een versie met sound zijn ...
Groeten.

PeterC

Gino,
Heel mooi werk!  Ook al is het totaal niet mijn interesse wat betreft locatie en tijdperk, toch veel respect voor je modelbouwwerk!  ...En blijf ik volgen!

Groetjes, Peter



Dirky

Nerven gekrast met grof schuurpapier. Ingewreven met bruin/zwarte plakkaatverf. Laagje oud wit acryl erover en met staalborstel wegkrassen...




GVL

Dank voor jullie reacties.

De bouw van de overdekte laadkade ligt even stil wegens uitputting van mijn voorraad houten latjes.  De afbladderende verf komt nog niet echt tot uiting.  Ik vermoed dat mijn timing (droogtijden van zowel white spirit en acrylverf) nog niet optimaal is.  Het houten skelet zal uiteindelijk amper zichtbaar zijn dus verontrust ben ik niet.  Blijven oefenen ...



De beveiliging op deze zijlijn stelt niet veel voor maar mag toch niet verwaarloosd worden.  Ik heb me beperkt tot een paar 'whistle'-borden ter beveiliging van de overweg en wat verder een achthoekig rood stopbord dat het einde van de lijn aankondigt, beiden volgens de voorschriften van de Santa Fe eind jaren '50.  Onooglijke details maar tamelijk essentieel voor de spoorse sfeer en ontspannend om te bouwen.



Groeten.

janieburton


Citaat van: GVL op 12 oktober 2014, 20:03:40 PM
verder een achthoekig rood stopbord dat het einde van de lijn aankondigt, beiden volgens de voorschriften van de Santa Fe eind jaren '50.






Wil dat dan zeggen dat de trein moet stoppen voordat de trein over de overweg mag rijden?
 

GVL

Neen.  Het bord staat zo'n 60 meter voor een verplichte stop.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

janieburton

Citaat van: GVL op 12 oktober 2014, 20:49:20 PM
Neen.  Het bord staat zo'n 60 meter voor een verplichte stop.

? ? Begrijp het niet zo goed.
 

Stieven76

Citeerverder een achthoekig rood stopbord dat het einde van de lijn aankondigt,
CiteerNeen.  Het bord staat zo'n 60 meter voor een verplichte stop.

Duidelijker kan niet.
Mooi gedaan. Dat is hier ook zo'n meesterwerkje  ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 13 oktober 2014, 09:16:39 AM
Citeerverder een achthoekig rood stopbord dat het einde van de lijn aankondigt,
CiteerNeen.  Het bord staat zo'n 60 meter voor een verplichte stop.

Duidelijker kan niet.


? ? Begrijp het niet zo goed.


Of toch nog iets duidelijker...

Het bord heeft niets met de weg te maken,maar met de verplichte stop 60m voorbij het bord(einde van de lijn)

;)

Peter

Prachtig gedaan en mooi gedetaileerd, Gino.
Echt om te watertanden
Met vriendelijke groeten
Peter

GVL

Dank jullie!

Janie, ik vermoed dat de functie van het stopbord ondertussen voldoende verduidelijkt is.  Overigens had de ATSF voor haar hoofdlijnen een uitgebreid seinstelsel dat lange tijd van armseinen gebruik gemaakt heeft.  Interessante materie.

Samuel, uiteindelijk zal de doorkijk een stuk minder zijn dan op de foto.  Er komt uiteraard nog een dak plus rechts sluit een gesloten gebouw aan dat de doorgang naar het schaduwstation moet verbergen.

Groeten.