Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

PeterVG

Indrukwekkend
Zelf heb ik gewacht tot de scenery klaar was om de frieslijst te bouwen. Dat ding stoort me enorm bij de verdere aankleding van de baan. Gelukkig is het demonteerbaar.

Koen

Bedankt mannen. Langzaamaan begint de baan een beetje vorm te krijgen.

@ Olivier,

Dat baantje dient om locs te in te laten rijden. Het frame zal in een later stadium gebruikt worden als basis voor de helix.

@ Peter,

Ik was oorspronkelijk ook van zin om de friezen nadien te bouwen Als ik zie hoeveel stof er vrij gekomen is bij de montage van deze friezen, ben ik blij dat ik ze nu gebouwd heb. Bovendien kan ik ze gaan gebruiken om de baan af te schermen van stof.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Indrukwekkend, Koen.
Mooi uitgevoerd !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Bedank Jean.
De goesting zit er weer helemaal in. Nu moet ik helaas even inbinden. Volgende zaterdag heb ik twee concerten te spelen, dus veel instuderen en spelen. Maar daarna hebben we weer even tijd  :).
Nooit te oud om te leren

evan

Knap werk en succes gewenst volgende zaterdag  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

#410
Bedankt Evan!
We zullen ons best doen en hopen dat het publiek en de jury het goed vinden hé.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Sinds vorige week ben ik op zoek naar een oplossing om een koppeling te maken naar een module met de helix.
Er is een mogelijkheid om dit te realiseren maar dan moet ik werken met een hellingsgraad van 5%. Ik stel mij de vraag of dit haalbaar en mooi is. Natuurlijk kan deze helling wel wat gemaskeerd worden met de scenery maar het blijft toch enigszins zichtbaar.
Verder heb je met deze 5% slechts een vrije doorgangshoogte van 6,5cm, wat bijzonder weinig is. Vergroten naar 7 of 8cm kan maar dit ten koste van de helling (die nu al zo groot is).
Onderstaand een paar foto's van de situatie en proefopstelling. De bovenliggende baan heb ik laten stijgen met 1,5%.
Graag had ik jullie mening en ideeën.

Mvg
Koen





Nooit te oud om te leren

loebaske

Dat is verdomd steil zeker als je lange rammen heb, is er een mogelijkheid om verderaf al te beginnen dalen/stijgen, denk zoiets van een spoor achter half reliëf gebouwen ???

Koen

@Eric,

Inderdaad serieus stijl. Uw suggestie heb ik ook al overwogen maar dan zou je twee dalende sporen hebben langs de perrons, wat niet echt realistisch is. Ideaal zou natuurlijk 1% of max. 2% zijn maar ik vrees dat dit niet haalbaar is.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

In Antwerpen-Berchem liggen de sporen ook op verschillende niveau's, dus onrealistisch is het niet.

Of het in Frankrijk ook voorkomt, daar heb ik geen idee van.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Koen,

Mechelen heeft ook een hoog en een laag perron... Dat weet je toch vermits je brug naar het model in Mechelen is gemaak ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

Koen,

Eerder beginnen  met dalen, en in een ruimere boog, iets sterker het dubbele hoofdspoor laten stijgen, en een vakwerk
Brug in de hoofdbaan? volgens mij heb je dan, als ik het zie, minder hoogteverschil  nodig om te overbruggen, 5 cm/meter is wel erg veel, weet ik uit ervaring  ;) 

Koen

Citaat van: Jurgen op 15 mei 2016, 16:03:11 PM
In Antwerpen-Berchem liggen de sporen ook op verschillende niveau's, dus onrealistisch is het niet.

Of het in Frankrijk ook voorkomt, daar heb ik geen idee van.

Citaat van: evan op 15 mei 2016, 16:05:05 PM
Koen,

Mechelen heeft ook een hoog en een laag perron... Dat weet je toch vermits je brug naar het model in Mechelen is gemaak ;)

@Jurgen en Evan,
Stations met sporen op verschillende niveau's, kom je inderdaad wel regelmatig tegen maar eerlijk gezegd heb ik dit nog niet in een landelijke omgeving gezien. Mogelijk bestaat het wel. Ik ga eens wat opzoek werk doen.

Citaat van: Kautenbach op 15 mei 2016, 16:23:47 PM
Koen,

Eerder beginnen  met dalen, en in een ruimere boog, iets sterker het dubbele hoofdspoor laten stijgen, en een vakwerk
Brug in de hoofdbaan? volgens mij heb je dan, als ik het zie, minder hoogteverschil  nodig om te overbruggen, 5 cm/meter is wel erg veel, weet ik uit ervaring  ;) 

@Wim,
Dit is net het probleem. Als ik vroeger moet dalen, moet ik starten in het midden van mijn stationstraject. Ik moet alle mogelijkheden nog eens op een rijtje zetten.


@allen,

Bedankt voor jullie commentaren. Ik ga het een nachtje laten rusten en jullie suggesties nog eens goed overwegen  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Koen,  nog een voorbeeldje... Niet echt veel hoogteverschil, maar het zou kunnen en het is landelijk:  Weerde 😊
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Bedankt Evan,

Ik ga er eens langs rijden om het grote voorbeeld te bekijken :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren