Station Rhisnes

Gestart door Peter, 25 augustus 2013, 10:04:18 AM

Peter

Familie van mijn echtgenote is gisteren verhuisd van Naninne (bij Jambes) naar Rhisnes-La Bruyere niet zo ver van Namur.
Even googelen leerde me dat daar ook de spoorlijn naar Luxemburg doorloopt.
Zou daar iets te zien zijn en de moeite waard om foto's te nemen?
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Ja hoor.
Enkele jaren terug heb ik er mooie dias gemaakt.
Die staan helaas nog niet op mijn flickr site. Als mijn internet weer een keertje in orde komt dan post ik ze.

Peter

Morgen een hele dag naar haar familie.  Heb alvast afgesproken een wandeling naar de stations- omgeving te doen. Ben benieuwd
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Foto's nemen, foto's nemen, hoi hoi hoi !  ;)
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Niks van in huis gekomen.
Echtgenote heel de nacht ziek geweest (misselijk, overgeven en diarree) nu nog heel slapjes.
Het zal voor een volgende keer zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

Laat ze maar vlug genezen en verwen ze.
Er komt vast nog een gelegenheid.
Paul

Jurgen

Verzorg ze maar goed dan, dat station gaat toch niet lopen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je vrouw wel gaat lopen, maar je begrijpt wat ik bedoel.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 07 september 2013, 12:30:14 PM
Niks van in huis gekomen.
Echtgenote heel de nacht ziek geweest (misselijk, overgeven en diarree) nu nog heel slapjes.

Jetlag??? ;)

Laat ze maar gauw beter worden!

gr :)

Peter

Morgen zijn we dan heel de dag in Rhisnes-La Bruyere.
Ben benieuwd wat er op die lijn te zien valt. (als ik al iets te zien krijg, want de familie gaat natuurlijk voor.
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Ik hoop dat je echtgenote snel beter is.
Ik heb twee weken geleden hetzelfde gehad en heb er een week mee uitgelegen  :( .

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Echtgenote is weer helemaal terug ok. :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Citaat van: Koen op 27 september 2013, 11:14:28 AM
Ik hoop dat je echtgenote snel beter is.
Ik heb twee weken geleden hetzelfde gehad en heb er een week mee uitgelegen  :( . ...

Koen, met Peter's echtgenote ? ? ?  :o :-\ ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Prachtige omgeving, alleen geen treinen te zien.
Een uitstap naar Namur waar we tot boven op de Citadel geweest zijn met een zeer mooi uitzicht. Een echte aanrader daar op dat terrasje met een koffie te zitten.
En ja hoor...in de verte  op de brug evenwijdig aan die van Beez ....een trein met dubbeldekrijtuigen, maar veel te ver om een foto te nemen.
En ja....de man van mijn echtgenote haar nicht heeft ook een (baantje) Enkel een dubbel ovaal met Märklin M rails, en tweeloks (een Duitse br. 38 en een Belgische bolle neus en wat rijtuigen) Allemaal heel oud...maar ze rijden nog.
Gaat zich in elk geval aanmelden op het TMM forum, dus ...wie weet :)
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Een foto van de uitrit van station Rhisnes

Tegenwoordig is het station nog slechts een halte langs spoorlijn 161 net boven Namen.

arnaud

Het waarde een kleine bezoek: nog oude ballast, station, moie kerkje barok stijl...
Darna Rhisnes naar Namer begint de lijn 161 zijn daling naar Namen, tussen mooie rotsen...
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen