Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Crossrail DE 6311 Mehano of ESU ?

Gestart door railtravelmanager, 21 augustus 2013, 16:34:55 PM

railtravelmanager

 :) hallo,

weliswaar nog maanden maar voor mijn 44ste verjaardag toch op mijn wenslijst gezet een Class 66 of 77

stevige diesel zesassers genieten mijn voorkeur  :) welke zijn jullie ervaringen met Class 77 modellen van Mehano/Lemke of van ESU.

ESU is duurder met meer functies en misschien beter mooier afgewerkt dan Mehano  :)

graag jullie adviezen  :)

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Jurgen

Citaat van: railtravelmanager op 21 augustus 2013, 16:34:55 PM
...ESU is duurder met meer functies en misschien beter mooier afgewerkt dan Mehano


Dit is volgens mij het enige juiste antwoord. Ik heb "misschien" in vet gezet omdat dit ook misschien zo is, maar niet zeker. En als het zo is, dan zal het verschil volgens mij in kleine details zitten.

Ik heb geen van beide modellen maar als ik moest kiezen dan koos ik voor mijn portemonnee!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Hangt helemaal van jou af.
Wil je elk klein klepje luikje en pukkeltje op je lok koop dan esu.
wil je en goed uitziende en goed lopende lok die niet voor 100%alles heeft,maar die soms dat kleine luikje mist wat je normaal nooit ziet.
koop dan voor de bijna halve prijs de mehano.
Misschien gaat de esu 30 jaar mee en de mehano maar 25 .Maar is jou dat een zorg.

Mehano is van goede kwaliteit.

wim

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

bellejt

Als ik de keuze heb dan zeker ESU.Daar kan je nog aan onderdelen geraken als er wat mis is.
Bij Mehano is dat een ramp.Als je er al aangeraakt.Heb gelukkig zelf een koppeling van mijn NMBS AR41 welke gebroken was kunnen namaken of het werd een showcase stelletje.Het antwoord in de mail van Mehano is kortweg dat ze geen vervangstukken hebben.

Peter

CiteerHet antwoord in de mail van Mehano is kortweg dat ze geen vervangstukken hebben.

Dat gebeurd zelfs bij Roco
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Citaat van: bellejt op 21 augustus 2013, 16:59:20 PM
Als ik de keuze heb dan zeker ESU.Daar kan je nog aan onderdelen geraken als er wat mis is.
Bij Mehano is dat een ramp.Als je er al aangeraakt.Heb gelukkig zelf een koppeling van mijn NMBS AR41 welke gebroken was kunnen namaken of het werd een showcase stelletje.Het antwoord in de mail van Mehano is kortweg dat ze geen vervangstukken hebben.

Wanneer heb je die mail gestuurd,lemke zegt dat ze de loks 5 jaar garanderen ook op reserve delen.
Niet direct met mehano mailen dat levert niks op.

wim

bellejt

gemaild met 4 topverantwoordelijken bij Mehano.Ik zoek de koppeling van de AR41 NMBS.Staat zelfs een topic hier.De verkopers zeggen ook dat er geen reserveonderdelen zijn.Mss enkel bandjes.

link

ysbeer

Citaat van: bellejt op 21 augustus 2013, 20:04:14 PM
gemaild met 4 topverantwoordelijken bij Mehano.Ik zoek de koppeling van de AR41 NMBS.Staat zelfs een topic hier.De verkopers zeggen ook dat er geen reserveonderdelen zijn.Mss enkel bandjes.

link

Wanneer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
En ja die Ar41 wordt al 3 jaar niet meer gemaakt en Mehano was op de fles.
Alle reserve delen zijn dan inderdaad op

Die class 66 /77 zijn nieuwe productie ,en daar praten we over.


wim



railtravelmanager

Dank voor jullie fijne reacties, voor de prijs Esu koop je 2 class 77 van Mehano bijna  :)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

doomslu

Citaat van: railtravelmanager op 21 augustus 2013, 21:35:09 PM
Dank voor jullie fijne reacties, voor de prijs Esu koop je 2 class 77 van Mehano bijna  :)
Dat hangt er wel van af. Als je een versie met geluid koopt kom je in de buurt van de ESU.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

Vreemd dat hier steeds MEHANO ter sprake komt, terwijl LEMKE de nieuwe Classe 66 uitbrengt ...

Van een bedrijf dat niet meer bestaat op de modeltreinmarkt kun je moeilijk een ander bedrijf de schuld geven dat ze geen service verzorgen op die andere zijn modellen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ysbeer

Citaat van: B_Modelbouw op 21 augustus 2013, 23:59:05 PM
Vreemd dat hier steeds MEHANO ter sprake komt, terwijl LEMKE de nieuwe Classe 66 uitbrengt ...

Van een bedrijf dat niet meer bestaat op de modeltreinmarkt kun je moeilijk een ander bedrijf de schuld geven dat ze geen service verzorgen op die andere zijn modellen.

Mehano bestaat nog wel als fabrikant.
Men heeft de verkoop afgestoten en produceert uitsluitend op bestelling.
D.w.z dat Mehano geen risico loopt en men niet (zoals eerst) met duizenden loks blijft zitten.

Als je dus een lok koopt dan is die 100% van mehano (staat ook nog op de doos) maar ze worden geleverd via Lemke.
Lemke maakt zelf niks ,is meer een groothandel met meerdere merken.

Risico dus bij lemke.

Mehano levert niets meer aan prive personen,voor service moet je bij de winkel of lemke zijn.

Het is logisch dat lemke alleen service geeft voor de producten die via hun gekocht zijn.

Al het oud spul AR41/77/79/51 enz kwam van verkoop dor Mehano zelf.
Toen de zaak kapot dreigde te gaan heeft men de trein verkoop en productie gestopt,de reserve onderdelen nog een jaar gelever (wat men nog had)en toe was het einde verhaal.

Lemke heeft onder voor Mehano gunstige conditie toch kans gezien ze een nieuwe productie lijn op te laten zetten  voor 66/77/G1206/g1700.

wim

Mattias

Citaat van: doomslu op 21 augustus 2013, 22:20:23 PM
Citaat van: railtravelmanager op 21 augustus 2013, 21:35:09 PM
Dank voor jullie fijne reacties, voor de prijs Esu koop je 2 class 77 van Mehano bijna  :)
Dat hangt er wel van af. Als je een versie met geluid koopt kom je in de buurt van de ESU.

Maar dan nog liever een Mehano met deftige Zimo sounddecoder dan de all-in-one esu..  8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Michael

Ik heb ze beiden en ben van allebei erg tevreden, Esu heeft meer functies leuk maar gebruik ik ook niet elke dag,'t is maar waar je eigen keuze naartoe gaat.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154