Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Crossrail DE 6311 Mehano of ESU ?

Gestart door railtravelmanager, 21 augustus 2013, 16:34:55 PM

argilla

 is Lemke opgekocht door Kato aan het logo te zien  ? ? Of ben ik mis ?

Modeltrein - Lemke - Catalogus
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

Citaat van: argilla op 22 augustus 2013, 08:26:57 AM
is Lemke opgekocht door Kato aan het logo te zien  ? ? Of ben ik mis ?

Modeltrein - Lemke - Catalogus


Je bent mis

Lemke vertegenwoordigt o.a KATO (al jaren)

wim

janieburton

Citaat van: bellejt op 21 augustus 2013, 16:59:20 PM
Als ik de keuze heb dan zeker ESU.Daar kan je nog aan onderdelen geraken als er wat mis is.
Bij Mehano is dat een ramp.Als je er al aangeraakt.Heb gelukkig zelf een koppeling van mijn NMBS AR41 welke gebroken was kunnen namaken of het werd een showcase stelletje.Het antwoord in de mail van Mehano is kortweg dat ze geen vervangstukken hebben.

Misschien van de bijzondere modellen 2 suks kopen, wordt dan wel duur maar men heeft op zijn minst reserveonderdelen. Ik weet het het is ver gezocht.
 

ysbeer

Citaat van: janieburton op 22 augustus 2013, 16:25:42 PM
Citaat van: bellejt op 21 augustus 2013, 16:59:20 PM
Als ik de keuze heb dan zeker ESU.Daar kan je nog aan onderdelen geraken als er wat mis is.
Bij Mehano is dat een ramp.Als je er al aangeraakt.Heb gelukkig zelf een koppeling van mijn NMBS AR41 welke gebroken was kunnen namaken of het werd een showcase stelletje.Het antwoord in de mail van Mehano is kortweg dat ze geen vervangstukken hebben.

Misschien van de bijzondere modellen 2 suks kopen, wordt dan wel duur maar men heeft op zijn minst reserveonderdelen. Ik weet het het is ver gezocht.

Kennelijk kun je hier schrijven wat je wilt er zijn er altijd die niets lezen.
Als het goed nieuws is zeker niet.

jannie lees eerst voor je schrijft.

wim
A

janieburton

Citaat van: ysbeer op 22 augustus 2013, 16:52:13 PM
Citaat van: janieburton op 22 augustus 2013, 16:25:42 PM
Citaat van: bellejt op 21 augustus 2013, 16:59:20 PM
Als ik de keuze heb dan zeker ESU.Daar kan je nog aan onderdelen geraken als er wat mis is.
Bij Mehano is dat een ramp.Als je er al aangeraakt.Heb gelukkig zelf een koppeling van mijn NMBS AR41 welke gebroken was kunnen namaken of het werd een showcase stelletje.Het antwoord in de mail van Mehano is kortweg dat ze geen vervangstukken hebben.

Misschien van de bijzondere modellen 2 suks kopen, wordt dan wel duur maar men heeft op zijn minst reserveonderdelen. Ik weet het het is ver gezocht.

Kennelijk kun je hier schrijven wat je wilt er zijn er altijd die niets lezen.
Als het goed nieuws is zeker niet.

jannie lees eerst voor je schrijft.

wim
A

Ik ben blij te horen dat ESU garandeerd reseve onderdelen te kunnen blijven leveren.

Wat ik bedoeld is als je een Mehano "zou" kopen, koopt  er 2de dan kan je de 2de eventueel als "plukloc " gebruiken

Ik heb een Belgische groene loc(type ontglipt mij ) van Mehano en daar is iets stuk aan gegaan en ik kan het niet vervangen en ik nu spijt dat ik toen geen 2de als reserve heb gekocht om als "plukloc" te dienen.

 

ysbeer

Mehano woirdt door LEMKE geleverd en DIE geeft de garantie

Ja een extra kopen lijkt mij niet zo zinnig,dan kun je net zo goed een ESU kopen.
Als ik een auto koop dan koop ik er een en geen twee.

Ja dat heb nu eenmaal als een fabrikant over de kop gaat dan geen reseve delen meer,pech gehad.

wim
.

janieburton

Citaat van: ysbeer op 22 augustus 2013, 22:07:51 PM
Mehano woirdt door LEMKE geleverd en DIE geeft de garantie

Ja een extra kopen lijkt mij niet zo zinnig,dan kun je net zo goed een ESU kopen.
Als ik een auto koop dan koop ik er een en geen twee.

Ja dat heb nu eenmaal als een fabrikant over de kop gaat dan geen reseve delen meer,pech gehad.

wim
.

Ja Wim ik heb pech gehad! maar er was toen geen andere fabrikant die dat model maakte, als je keuze heb tussen meerde fabrikanten is de keuze snel gemaakt, diegen die de beste garantie heeft op het bekomen van onderdelen.
 

Ralf Wittkamp

Hello.
Mehano "itself" is producing nothing anymore. Mehano was a company which produced in Izola in Slowenia. But in the last years of the "old company" Mehano they let produce different railway-items in China. They were sold under Mehano label. For example the H0 G 1206 were produced in China. On the other side the H0 G 1700, the H0 G 2000 and the H0 Class 66 were produced in Izola.

Now the factory in Izola is closed since years. The H0 G 1206 models which are sold now from Lemke were still on stock. The new H0 Class 66 and 77 are produced in China. The new batch of H0 G 2000 would be produced in China also.

The Mehano label is printed on the package. But it's only a name. Mehano in Izola as producing-plant is dead.


greetings
Ralf Wittkamp

Citaat van: ysbeer op 22 augustus 2013, 00:58:57 AM
Citaat van: B_Modelbouw op 21 augustus 2013, 23:59:05 PM
Vreemd dat hier steeds MEHANO ter sprake komt, terwijl LEMKE de nieuwe Classe 66 uitbrengt ...

Van een bedrijf dat niet meer bestaat op de modeltreinmarkt kun je moeilijk een ander bedrijf de schuld geven dat ze geen service verzorgen op die andere zijn modellen.

Mehano bestaat nog wel als fabrikant.
Men heeft de verkoop afgestoten en produceert uitsluitend op bestelling.
D.w.z dat Mehano geen risico loopt en men niet (zoals eerst) met duizenden loks blijft zitten.

Als je dus een lok koopt dan is die 100% van mehano (staat ook nog op de doos) maar ze worden geleverd via Lemke.
Lemke maakt zelf niks ,is meer een groothandel met meerdere merken.

Risico dus bij lemke.

Mehano levert niets meer aan prive personen,voor service moet je bij de winkel of lemke zijn.

Het is logisch dat lemke alleen service geeft voor de producten die via hun gekocht zijn.

Al het oud spul AR41/77/79/51 enz kwam van verkoop dor Mehano zelf.
Toen de zaak kapot dreigde te gaan heeft men de trein verkoop en productie gestopt,de reserve onderdelen nog een jaar gelever (wat men nog had)en toe was het einde verhaal.

Lemke heeft onder voor Mehano gunstige conditie toch kans gezien ze een nieuwe productie lijn op te laten zetten  voor 66/77/G1206/g1700.

wim
 

ysbeer

Citaat van: Ralf Wittkamp op 22 augustus 2013, 22:59:01 PM
Hello.
Mehano "itself" is producing nothing anymore. Mehano was a company which produced in Izola in Slowenia. But in the last years of the "old company" Mehano they let produce different railway-items in China. They were sold under Mehano label. For example the H0 G 1206 were produced in China. On the other side the H0 G 1700, the H0 G 2000 and the H0 Class 66 were produced in Izola.

Now the factory in Izola is closed since years. The H0 G 1206 models which are sold now from Lemke were still on stock. The new H0 Class 66 and 77 are produced in China. The new batch of H0 G 2000 would be produced in China also.

The Mehano label is printed on the package. But it's only a name. Mehano in Izola as producing-plant is dead.


greetings
Ralf Wittkamp



Geen idee wie er gelijk heeft (wellicht beide versies)maar ik weet niet beter van uit duitsland dan dat mehano nog produceert.
Op de nieuwe dozen (class 66/77) staat niet made in China .
Of ik heb het niet kunnen vinden

wim

Jurgen

@ Janie: Je moet een verschil maken tussen het oude Mehano en het nieuwe Mehano dat door Lemke verdeeld wordt.

Het oude Mehano bestaat niet meer en heeft dus geen reserve onderdelen meer.

Het nieuwe Mehano (door Lemke verdeeld) heeft wel reserve onderdelen, je moet dus geen tweede loc als plukloc gaan aankopen.

Er is dus een verschil tussen de twee Mehano's. Vergelijk het met LS en Heris, zij hebben ook geen reserveonderdelen meer voor hun modellen uit hun samenwerking. LS op zich heeft wel reserveonderdelen voor zijn huidige productie, net als Heris die voor zijn eigen productie heeft. LS/Heris is dus een andere fabrikant dan LS en Heris.

Om het nog duidelijker te maken, Roco en Märklin zijn twee verschillende fabrikanten en hebben dus ook geen onderdelen voor het andere merk. Dat is dus nu ook zo met Mehano, alleen is er daar een naamsverwarring doordat ze dezelfde naam hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 23 augustus 2013, 11:33:20 AM
@ Janie: Je moet een verschil maken tussen het oude Mehano en het nieuwe Mehano dat door Lemke verdeeld wordt.

Het oude Mehano bestaat niet meer en heeft dus geen reserve onderdelen meer.

Het nieuwe Mehano (door Lemke verdeeld) heeft wel reserve onderdelen, je moet dus geen tweede loc als plukloc gaan aankopen.

Er is dus een verschil tussen de twee Mehano's. Vergelijk het met LS en Heris, zij hebben ook geen reserveonderdelen meer voor hun modellen uit hun samenwerking. LS op zich heeft wel reserveonderdelen voor zijn huidige productie, net als Heris die voor zijn eigen productie heeft. LS/Heris is dus een andere fabrikant dan LS en Heris.

Om het nog duidelijker te maken, Roco en Märklin zijn twee verschillende fabrikanten en hebben dus ook geen onderdelen voor het andere merk. Dat is dus nu ook zo met Mehano, alleen is er daar een naamsverwarring doordat ze dezelfde naam hebben.

Dank voor de info
 

ceuleer

Ik heb enkele maanden geleden onderdelen bij lemke besteld voor een class 66 en de sggmrss 90 wagons.
De nieuwe onderdelen die ik toegestuurd kreeg zijn dezelfde als de vroegere mehano onderdelen en passen dus perfect op de oude en nieuwe modellen.
Bij de nieuwe loc en de wagons zitten trouwens dezelfde papieren als bij de oude mehano's, met dezelfde bestelnummers.

janieburton

Citaat van: ceuleer op 24 augustus 2013, 01:03:45 AM
Ik heb enkele maanden geleden onderdelen bij lemke besteld voor een class 66 en de sggmrss 90 wagons.
De nieuwe onderdelen die ik toegestuurd kreeg zijn dezelfde als de vroegere mehano onderdelen en passen dus perfect op de oude en nieuwe modellen.
Bij de nieuwe loc en de wagons zitten trouwens dezelfde papieren als bij de oude mehano's, met dezelfde bestelnummers.

Stock opgekocht door Lemke?
 

ceuleer

Het zal zoiets zijn denk ik.
Ondertussen heb ik nog wat onderdelen besteld, maar dat duurt nu toch al enkele maanden, de goesting van onderdelen verdelen is precies snel verdwenen bij lemke. :-\

ysbeer

Citaat van: ceuleer op 24 augustus 2013, 12:45:50 PM
Het zal zoiets zijn denk ik.
Ondertussen heb ik nog wat onderdelen besteld, maar dat duurt nu toch al enkele maanden, de goesting van onderdelen verdelen is precies snel verdwenen bij lemke. :-\

Volgens Lemke leveren ze ALLEEN onderdelen van de modelen die hun leveren .
Dus niet van ar/51/77/78 e.d

wim