Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spoorwegmodel

Gestart door eve, 04 augustus 2013, 09:50:05 AM

Metpetergaathetbeter

in het bed van de stationchef zou dan eigenlijk ook mogen ?  ;D
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 oktober 2013, 10:30:16 AM
in het bed van de stationchef zou dan eigenlijk ook mogen ?  ;D
Groeten Peter ;)
Mijn gedacht!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: Michiel op 01 oktober 2013, 10:23:09 AM
Ik zou voorstellen, om de boot in het midden te houden, om de inhoud (de prentjes) meer te laten aansluiten bij de oorspronkelijke titel "spoorwegmodellen". Het is iets meer een uitdaging om geschikte plaatjes te vinden, het is grappiger dan louter posten van "schaars geklede meisjes", want die kan je echt wel overal op internet vinden. Prentjes met een kwinkslag, aansluitend met het algemene thema van dit forum: modelbouw, treinen en spoowegen. Dan is deze (ik dus) oude azijndrinkende bok ook weer content.  ;)

Ik heb nooit schaars geklede damens geplaatst. Enkel suggestief

Enkel in de stijl van de jaren '50 of '60 toen de dames  zich nog opkleden voor op reis te gaan
 

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 01 oktober 2013, 09:56:20 AM
Dat schelden als "verzuurde azijndrinkende oude bok" is er net te veel aan geweest
Dus jullie bekijken het maar verder, want ik ben hier weg

Heeft iemand ooit rechtsreeks jouw naam genoemd,Peter?

Ik zou dit zo persoonlijk niet nemen indien ik jou was,er zitten er nog op dit forum van jouw leeftijd,en ik volg op korte afstand

Wij gaan er van uit dat dit draadje,en zelfs héél het forum op vriendschap gebaseerd is!
Laten we even nuchter blijven,en vooral anderen ook hun voorkeuren laten ten berde brengen.
In de krant staan soms ook dingen die je liever niet leest,en die anderen dan weer intressant vinden,wel,dan lees je ze gewoon niet en ga je toch de redactie van die krant geen boze boodschap sturen.

Maar waarschijnlijk zal je dit bericht al niet meer lezen aangezien je "weg" bent...

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 01 oktober 2013, 11:56:05 AM
Citaat van: Peter op 01 oktober 2013, 09:56:20 AM
Dat schelden als "verzuurde azijndrinkende oude bok" is er net te veel aan geweest
Dus jullie bekijken het maar verder, want ik ben hier weg

Heeft iemand ooit rechtsreeks jouw naam genoemd,Peter?

Ik zou dit zo persoonlijk niet nemen indien ik jou was,er zitten er nog op dit forum van jouw leeftijd,en ik volg op korte afstand

Wij gaan er van uit dat dit draadje,en zelfs héél het forum op vriendschap gebaseerd is!
Laten we even nuchter blijven,en vooral anderen ook hun voorkeuren laten ten berde brengen.
In de krant staan soms ook dingen die je liever niet leest,en die anderen dan weer intressant vinden,wel,dan lees je ze gewoon niet en ga je toch de redactie van die krant geen boze boodschap sturen.

Maar waarschijnlijk zal je dit bericht al niet meer lezen aangezien je "weg" bent...

;)

Wat mij opvalt is dat sommige ineens een bocht van 360° maken.

En dit gebeurt niet alleen in dit "draadje" maar ook in andere draadjes.
Het blijkt dat als iemand in een bepaalde draadjes op een bepaald moment "tegen"of "negatief"  is er dan bepaalde personen mee op de kar springen van diegene die "tegen" is (alhoewel ze in het begin neutraal of "er voor" waren)
 

Havoc

CiteerIk zou voorstellen, om de boot in het midden te houden, om de inhoud (de prentjes) meer te laten aansluiten bij de oorspronkelijke titel "spoorwegmodellen". Het is iets meer een uitdaging om geschikte plaatjes te vinden, het is grappiger dan louter posten van "schaars geklede meisjes", want die kan je echt wel overal op internet vinden. Prentjes met een kwinkslag, aansluitend met het algemene thema van dit forum: modelbouw, treinen en spoowegen. Dan is deze (ik dus) oude azijndrinkende bok ook weer content.

Ook mee eens. Maar liever iets anders dan azijn. Ne goeie geuze of zo.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Citaat van: janieburton op 01 oktober 2013, 12:17:43 PM
Wat mij opvalt is dat sommige ineens een bocht van 360° maken.

En dit gebeurt niet alleen in dit "draadje" maar ook in andere draadjes.
Het blijkt dat als iemand in een bepaalde draadjes op een bepaald moment "tegen"of "negatief"  is er dan bepaalde personen mee op de kar springen van diegene die "tegen" is (alhoewel ze in het begin neutraal of "er voor" waren)
Een bocht van 360° is helemaal niet erg,maar ik snap wat je bedoelt.  ;) Maar we leven nu eenmaal samen op dit forum en respect voor elkaar is daarom belangrijk. Wanneer er ergernis is, en iemand is niet gelukkig met de gang van zaken, dan is het logisch dat we onze mening of acties evalueren en indien nodig bijdraaien. Misschien geen 360° maar toch proberen om het samen gezellig te maken. Een mening is geen star gegeven, maar mag evolueren naar situatie en de beschikbare elementen ter overtuiging, niet?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel


[/quote]
Een bocht van 360° is helemaal niet erg,maar ik snap wat je bedoelt.  ;) Maar we leven nu eenmaal samen op dit forum en respect voor elkaar is daarom belangrijk. Wanneer er ergernis is, en iemand is niet gelukkig met de gang van zaken, dan is het logisch dat we onze mening of acties evalueren en indien nodig bijdraaien. Misschien geen 360° maar toch proberen om het samen gezellig te maken. Een mening is geen star gegeven, maar mag evolueren naar situatie en de beschikbare elementen ter overtuiging, niet?
[/quote]


Valt dit onder de term "misverstanden die kunnen opgehelderd worden",Janie

;)

dani

360° dan sta je weer in dezelfde richting als je vertrokken bent.   In het geval van een spiraal sta je dan wel een verdiep hoger of lager naargelang hoe ze is aangelegd.

"Zet den kerck in het middel, doet voort ende ziet niet omme...."

Hou het netjes en aangenaam voor ieder, dan mag er zo veel azijn, bier, wijn, water, cola en koffie gedronken (en gepist) worden al we willen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ysbeer

Heren,niet zo vlug alles op je zelf betrekken.
Of ik een azijndrinker ben maak ik zelf wel uit,en alles wat een ander zegt zal me worst ziijn.

Blijven en je mening geven dat is dapper niet weglopen,van de echte problemen in dit leven kan dan meestal niet.

wim

Jurgen

Tja, ik val ook niemand aan met mijn mening, maar ik snap niet waarom er nu per se schaarsgeklede dames op dit forum geplaatst moeten worden. Als je echt zo'n foto's wil zien dan bestaan er toch andere fora en sites waar je naar kan gaan kijken, waarom moet dat dan hier? Is het echt zo veel moeite om even dit forum te sluiten en een site te openen met zo'n foto's om jezelf te bevredigen (niet seksueel bedoelt hoor!)?

Als echt alle foto's hier mogelijk zijn dan zijn jullie al lang afgeweken van het oorspronkelijke onderwerp. Moest dit een draadje zijn over een nieuwe digitale centrale was er na 5 pagina's al geroepen dat het off-topic was en was er waarschijnlijk een ander draadje begonnen.
Verander voor mijn part de titel naar "halfblote madammen" zodat ik mezelf volgende keer weer niet laat vangen aan de titel!

Beseffen jullie trouwens dat dit draadje momenteel het meest belezen is en de meeste reacties krijgt? Dat zegt veel over het huidige niveau van dit (modelspoor)forum.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

#566
Citaat van: dani op 01 oktober 2013, 13:13:45 PM
360° dan sta je weer in dezelfde richting als je vertrokken bent.   In het geval van een spiraal sta je dan wel een verdiep hoger of lager naargelang hoe ze is aangelegd.

"Zet den kerck in het middel, doet voort ende ziet niet omme...."

Hou het netjes en aangenaam voor ieder, dan mag er zo veel azijn, bier, wijn, water, cola en koffie gedronken (en gepist) worden al we willen.
Eigenlijk doet men dan een nuloperatie zoals je zegt dani, tenzij je jezelf in een spiraal beweegt. Een directe ommekeer is 180° oftewel Pi radialen. ;).

@Jurgen, dat hoeft niet per sé, ik ben er niet mee begonnen, ik deed wel mijn inbreng in de draad, waar wel niet genoeg sporen aan te pas kwamen. Kijk (niet op jou persoonlijk bedoeld) maar eens op andere forums, veelal zal je een dergelijke draad tegenkomen. Waarom? Mannen kijken graag naar mooi vrouwvolk, of dat nu op de computer is of in de straat, het is gewoon een feit. Laat nou net voorvallen dat op forums die met techniek te maken hebben het gros van de leden mannen zijn.

Alsook het feit dat er zo'n draad bestaat duidt erop dat een modelbouwer niet meer of minder is dan een ander normaal mens met het enige verschil dat we een "passie" hebben voor treinen in groot en klein. Komt erbovenop dat het forum is opgedeeld in secties, waarvan de babbelhoek in off-topic zit, hier moet niet echt iets treingerelateerd staan neem ik aan, daar zijn al die andere boards voor (welke mij ook zeer interesseren). Dit soort dagdagelijkse draadjes die onder café-praat zorgen er ook dat "mensen zoals ons" tov de rest van de wereld normaal overkomen, want ik denk dat velen een verkeerd beeld hebben van modelbouwers, een beeld dat verre van klopt met de realiteit.

Het feit dat de draad het meest gelezen is daar kan ik niet aan doen, niemand trouwens.

Om de boel weer op gang te trekken. ;)
edit: dames icm sporen vinden die mijn smaak zijn is wel redelijk moeilijk, dus er zullen niet altijd rails te zien zijn, ofwel moet ik ze er maar bijplakken, kwestie van de kerk in 't midden te houden.

Merel 10 by Garvm, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Geert

#567
Nu we over graden bezig zijn, kan je dit laatste model 180° laten draaien  :P

Goe bezig Olivier, doe zo verder...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

dat ze maar ni komt klagen over koude voeten...  ze moet haar "sletskes" maar weer aan doen.

Astublieft Geert... 180° gedraaid .


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Geert

Ik was je al voor, ik heb achter mijn beeldscherm gekeken, het is de moeite, kijk maar  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen