Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

janieburton

Citaat van: doomslu op 16 november 2014, 22:00:29 PM
De vrachtwagen van mijn vader tussen '66 en ergens eind de jaren '70.

Het verhaaltje staat hier

Een zeldzame foto:


Zeer zeker dat dit je dag maakt!

Kan deze niet via MM gekocht worden?
 

Metpetergaathetbeter

eigenlijk moeten we geen vragen meer stellen  :-\

Metpetergaathetbeter

er gaat wel een beetje aan de laadbak gewerkt moeten worden  :-\

doomslu

Verkoop via ons hebben we overwogen, maar het verzenden zou nogal duur uitgevallen zijn.
Ze zullen dus gewoon via de handel verkrijgbaar zijn.

@Peter: ik ga er zeker werk aan hebben om die bak correct te maken. Gelukkig heb ik daar ook een fotootje van.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ik veronderstel dat er een foto per ongeluk op de tekentafel van  Artitec terechtkwam  :-\ Trouwens leuk souvenir !

janieburton

Citaat van: doomslu op 16 november 2014, 22:17:29 PM
Verkoop via ons hebben we overwogen, maar het verzenden zou nogal duur uitgevallen zijn.

Bpost secur is maar 7,20€ tot 2kg.

of

Bestellen via MM en afhalen bij een detailhandel.

 

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 november 2014, 22:21:12 PM
ik veronderstel dat er een foto per ongeluk op de tekentafel van  Artitec terechtkwam  :-\ Trouwens leuk souvenir !
Haha. Dan ken je me nog niet.
Ik wist dat ze deze DAF zouden maken, dus ben ik in Nürnberg op hen afgestapt met een paar foto's.
Aangezien ze het interessant vonden, heb ik aan mijn dochter gevraagd om de opschriften uit te tekenen.
Dus hadden ze meteen alles. Inclusief de correcte nummerplaat!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

toch wel, want je loopt erin ! ;) Maar het blijft leuk ! Bovendien eigenlijk nog een beetje gratis publiciteit voor Artitec! :-\

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

CiteerEen klein, vermoedelijk oud, Fallerdoosje, gevuld met 100 mooie blauw-witte armbandjes. (Loombandjes of hoe noem je deze???)
Gemaakt door een lieve jongen met een even lieve Opa (hier bekend) en een heel lieve Oma.
Ik zal deze armbandjes heel graag uitdelen aan andere kinderen op toekomstige beurzen.
Gemaakt door een kind, voor een kind. En ik ben fier dat ik dit mag uitdelen.

En mijn dag werd nog beter, toen ik in de doos ook nog een lief en mooi kaartje - vond, met daarop een heel mooie loc en
een leuk persoonlijk tekstje, handgeschreven door de kleine fabrikant!

Een klein gebaar met een grote emotionele impact. Dank u ! Dank U !

Even een stil moment voor ons door de wel zeer hartverwarmende bovenstaande kommentaar door Paul op het handwerk van onze
met helaas langzaam achteruitgaande zicht, kleinzoon. Een schat van een kind (10 j.) en verwoede treinenfan
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Citaat van: Peter op 17 november 2014, 11:12:19 AM
CiteerEen klein, vermoedelijk oud, Fallerdoosje, gevuld met 100 mooie blauw-witte armbandjes. (Loombandjes of hoe noem je deze???)
Gemaakt door een lieve jongen met een even lieve Opa (hier bekend) en een heel lieve Oma.
Ik zal deze armbandjes heel graag uitdelen aan andere kinderen op toekomstige beurzen.
Gemaakt door een kind, voor een kind. En ik ben fier dat ik dit mag uitdelen.

En mijn dag werd nog beter, toen ik in de doos ook nog een lief en mooi kaartje - vond, met daarop een heel mooie loc en
een leuk persoonlijk tekstje, handgeschreven door de kleine fabrikant!

Een klein gebaar met een grote emotionele impact. Dank u ! Dank U !

Even een stil moment voor ons door de wel zeer hartverwarmende bovenstaande kommentaar door Paul op het handwerk van onze
met helaas langzaam achteruitgaande zicht, kleinzoon. Een schat van een kind (10 j.) en verwoede treinenfan

Prachtmoment ...  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Zolder vordert: Eerste sectie volgens planning afgewerkt. Werken zijn gestart aan de middensectie.
Einde van de werken tegen het einde van de maand is wat té uitdagend, maar vóór het kerstverlof zou leuk zijn.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: doomslu op 16 november 2014, 22:17:29 PM


@Peter: ik ga er zeker werk aan hebben om die bak correct te maken. Gelukkig heb ik daar ook een fotootje van.

Luc kan je die foto hier ook neerzetten, of bewaar je die voor je artikel over de verbouwing van de DAF voor in een volgende MSM?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

hout gaan halen om de helix te gaan maken
en ik denk voldoende te hebben om hem helemaal tot onder door te kunnen trekken
eerst twee omloop lussen maken zodat de baan terug aan elkaar zit en er terug kan gereden worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: Michael op 17 november 2014, 16:54:41 PM
Citaat van: doomslu op 16 november 2014, 22:17:29 PM


@Peter: ik ga er zeker werk aan hebben om die bak correct te maken. Gelukkig heb ik daar ook een fotootje van.

Luc kan je die foto hier ook neerzetten, of bewaar je die voor je artikel over de verbouwing van de DAF voor in een volgende MSM?
Misschien zal die foto later gebruikt worden, maar waarom zou ik die niet plaatsen?

Die verbouwing is nog niet voor meteen...



Samen met de foto hierboven zijn dat de enige foto's die ik teruggevonden heb...  :-\
In die jaren beschikte men over een rudimentair toestelletje, en elke foto kostte geld.
Toch blij dat m'n moeder deze beelden toen vastlegde.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *