Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

madam heeft smaak....    (slechte smaak is ook smaak zeggen ze hier.... LOL)

Nee, serieus, wit is helemaal "in".  Mij nieuwe wordt ook een witte, en madam heeft ook daar de kleur gekozen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Bij mij kiest de madam ook meestal de kleur (ook het interieur, en de kleuren zijn niet alledaags), maar tevens ook een aantal opties!
Gelukkig komen onze smaken redelijk overeen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jb

Die 85 kan je zo laten omtoveren naar 100 en zoveel + meer koppel om de straat over te steken  ;) en toch maar biv, tax en verzekering betalen voor 85  :D maar voor de rest weet ik van niks  8) Ah ik heb ook een witte....maar mijn voorkeur ging naar colorado red

raf

ik werk op ford dus mij moet je niet vertellen hoe het moet.maar ik zie soms ook hoe het gedaan is als het fout loopt en dan proberen om toch garantie te krijgen .
laat maar gewoon 85 pk das meer dan genoeg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 05 november 2014, 16:36:07 PM
het word terug een focus klipper maar een 1.6 benzine met 85 pk
18450 euro maar met al de kortingen er af kom ik op een 11230 euro uit te betalen
komt nog biv bij kijken en dergelijke maar ik voel dat al gaat hij degelijk hersteld worden er nooit meer een goed gevoel bij ga hebben.
als ik nu een drukke straat wilde over steken en ik trapte de gas in dan was ik zeker dat hij snel de straat over zou gaan en als hij dus hersteld zou zijn zou ik twijfelen

van 95 pk diesel naar 85 pk benzine gaat geen groot verschil geven mijn gedacht
verzekering en tax + wegenbelasting gaan goed koper uitkomen dus ikke toch tevreden en in het juiste topic
madam koos de kleur (wit) ze mag ook iets te zeggen hebben over de wagen LOL

gr raf

Proficiat Raf,

Ik wil je dag niet verpesten,maar het zal hem toch iets schelen in het verbruik.
Ik ben onlangs overgeschakeld van Diesel naar benzine.
De vorige,een 1600 turbodiesel had een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100km.
De huidige,een 1600 (turbo)benzine heeft een verbruik van 7,2 l/100km.
Niet dat ik er spijt van heb,integendeel,want het komfort(lees geruisloos) en betere accelleratie zijn mij dat wel waard.
Maar door verkopers wordt aangehaald dat er nu toch bijna geen verschil meer is in prijs tussen diesel en benzine,maar dat de benzinemotor meer verbruikt vergeet men er bewust bij te zeggen!

;)

raf

der is meer verschil want de verzekering is goed koper en de tax en biv scheelt ook nog
dus over het verbruik alleen moet je niet rekenen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

#1731

Vandaag met pa/zus even het rustige kerkhof gaan bezoeken, verder hem zijn QSLkaarten gebracht(zijn/zien er uit als aanzichtkaarten die radio-amateurselkaar sturen bij kontakt leggen)waaronder één van de overleden koning Hussain van Jordanie( https://www.youtube.com/watch?v=WTlTvYu6pro ), er zijn vaak hele mooie bij, ik zag er hele mooie van Pakistan. Het houdt hem nog een beetje bezig met zijn vroegere hobby. Er liggen hier honderden/duizenden van die kaarten om de mooiste uit te halen en in één van de fotoalbums te steken, wij vroegen hem of hij op vrijdagavond tot bij de amateursclub van de Pinte wou gaan/verrassend genoeg zei het neen wil liever op zijn gemak zijn en vroeg slapen gaan).De Pinte had ooit(of het nu nog is ?)van hoogste % radio-amateurs per inwoner.

Het gaat hem gezien zijn gezondtoestand/geringe gewicht vrij goed maar vandaag toch iets minder, hopelijk blijft het bij die éénmindere dag!


Groeten Peter ;)

Havoc

Citaat van: dani op 04 november 2014, 22:17:03 PM
Citaat van: Havoc op 04 november 2014, 22:05:53 PM
17000 toeren voor een turbo is stationair draaien....

Wel ja,  ik tik toch  "en meer".   De tenen zijn lang vandaag.

Wat dat aanbod betreft...  tsja, de ene heeft meer trots in zijn werk dan de andere ?

Heeft niets met tenen te maken man, nu zoek je toch iets dat er niet is.

Veel start-stop is voor geen enkele wagen goed. Merk het nu ook sinds ik iedere dag in de file sta ipv rustig 55km heen en 55km terug. Meer verbruik maar ook meer kleine probleempjes.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

Van goede service gesproken!!!!
Ik had een issue met aangekochte Cobalt wisselmotoren. Door een fout in de productie bleek er op langere termijn een probleem te ontstaan met de krimp in de kunststof behuizing. Hierdoor haperde sommige motoren soms.
Een mailtje gestuurd naar DCC concepts en de volgende dag kreeg ik een mail met excuses én een oplossing hoe dit probleem te verhelpen. Het probleem werd niet ontweken. Zij waren zeer eerlijk en open over het bestaan van dit probleem.
Bovendien moest ik het aantal motoren die dit probleem vertoonde doorgeven.
Daar er 8 motoren dit probleem vertoonde, heeft DCC concepts GRATIS een volledige verpakking van 12 motoren vanuit Australië opgestuurd. De oude motoren die op eenvoudige wijze te modifiëren zijn, mag ik eveneens houden.
Vandaag heb ik de zending mogen ontvangen  :).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

some guys have all the luck ! Koen !  :)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Wow, Koen.  Als dát je dag niet maakt ...
Prima service, dus. 
Eigenlijk kost het hun niet, want je berichtje hier op 't forum lokt waarschijnlijk al nieuwe klanten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janieburton

Citaat van: Koen op 05 november 2014, 20:34:31 PM
Van goede service gesproken!!!!
Ik had een issue met aangekochte Cobalt wisselmotoren. Door een fout in de productie bleek er op langere termijn een probleem te ontstaan met de krimp in de kunststof behuizing. Hierdoor haperde sommige motoren soms.
Een mailtje gestuurd naar DCC concepts en de volgende dag kreeg ik een mail met excuses én een oplossing hoe dit probleem te verhelpen. Het probleem werd niet ontweken. Zij waren zeer eerlijk en open over het bestaan van dit probleem.
Bovendien moest ik het aantal motoren die dit probleem vertoonde doorgeven.
Daar er 8 motoren dit probleem vertoonde, heeft DCC concepts GRATIS een volledige verpakking van 12 motoren vanuit Australië opgestuurd. De oude motoren die op eenvoudige wijze te modifiëren zijn, mag ik eveneens houden.
Vandaag heb ik de zending mogen ontvangen  :).


Mvg
Koen

Dat is SERVICE!

Begrijp dat dit je dag maakt.

Kan misschien een voorbeeld zijn voor vele firma's hier in België; misschien ook in dat andere topic vermelden welke service DCC Concepts geeft.
 

jb

Citaat van: raf op 05 november 2014, 18:31:49 PM
ik werk op ford dus mij moet je niet vertellen hoe het moet.maar ik zie soms ook hoe het gedaan is als het fout loopt en dan proberen om toch garantie te krijgen .
laat maar gewoon 85 pk das meer dan genoeg

gr raf

Oesje jij werkt bij Ford  ::) zoals ik al zei, ik weet van niks.... :P

rgp

Hallo,

Je kunt idd die 85 uptunen naar 100, maar verwittig toch maar je verzekering en het BIV, want je ou anders wel eens anders raar kunnen opkijken bij een ongeval of controle.

Verkopers maken ons blazen wijs.  Je moet niet alleen pk's met elkaar vergelijken, maar ook koppel en koppelkurve.

Ik rijd nu met een c-max 2.0 tdci van 136 pk, als ik die vervang door een benzine dan zal hij meer dan een 2.0 moeten hebben om hetzelfde koppel te hebben en dan spreken we nog niet over het verbruik, de levensduur en de restwaarde.  Reken voor een benzine maar 2l/100km bij en dan ben je met moderne diesels vanaf 20.000km zeker beter af met een diesel.

Waar je moet wel opletten met een diesel is pakweg om de 1000 km eens goed optrekken en hoog in toeren blijven rijden (als de motor warm is) om de roetfilter "te zuiveren"

Mijn c-max heeft een gemiddeld verbruik (en toch veel korte afstanden) van amper 5,6l/100, een vergelijkbare benzine zit boven de 7,5l.

Roland

raf

mijn 1.6 tdci had op de autostrade 4.8 /100
maar ik ga geen 10.000 km meer maken dus ben ik zeker beter af met een benzine
nu heb ik maar 200.000 gedaan op 9 jaar dus eigenlijk ook te weinig om met een diesel te rijden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.