Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

philippe_007

Tja Olivier,

Als je geen loc hebt besteld dan versta ik niet waarom je klaagt...

Op de site van Goover staat dat de personen dat een loc hebben besteld indien gewenst hun geld kunnen terugvragen en de aankoop annuleren.
Iedereen kan dus zelf beslissen wat hij wilt doen.

Productie kan nu eenmaal door verschillende factoren langer duren dan voorzien. Dat neem je er dan als koper bij of je annuleert. Zo simpel is het.

Persoonlijk heb ik geen problemen met een latere levering zolang er communicatie is. Ik heb reeds verschillende malen een mail gezonden naar David en dit is altijd snel beantwoord met een voor mij goed antwoord.
Ik heb zelf mijn bestelling gewijzigd en kreeg onmiddellijk de vraag mijn rekening door te geven om het prijsverschil terug te storten.

Ik klaag dus niet over de service, en ja ik had de loc ook al graag in mijn bezit gehad... Maar het zij zo.


loebaske

Snap de vergelijking niet Peter

PeterVG

Graag had ik een cockerill locje in oerversie. Een reeks 90 versie maar dan in dienst als prive loc. Alleen stel ik me de vraag in welke kleurstelling deze locs geleverd werden. Hanteerde Cockerill een standaardgroen voor nieuw geleverde locs of kon de klant een andere kleur kiezen. Eigenlijk stel ik me de vraag of ik een cockerill loc midden jaren 50 kan laten rond rijden in een gele kleur zoals de locs later in tijdperk IV zouden dragen.

De loc die jarenlang in Lustin stond droeg fabrieksnummer 3400 en had als bouwjaar 1953.



Deze oerversie had slechts twee ramen langs de motorzijde in het bestuurdershuis.




Thommy

Citaat van: OlivierV op 09 juli 2015, 18:37:14 PMIk heb niks tegen zijn producten, maar wel met de manier waarop hij zijn klanten alsmaar aan het lijntje houdt. Wat ben je met een loc waar je een jaar terug 100 euro aan hebt besteed die je nog niet eens kan laten rijden?
De MSM actie is natuurlijk ook met betaling vooraf, maar dat is ondertussen een beproefd concept en rond de jaarwisseling is de loc er wel, maar nu ...

sorry Olivier
maar als je kijkt wat LSM ooit beloofd heeft
bv. reeks 73/82 die Piko nu maakt, is al sinds 2007? beloofd. Zie de oudere MSM's, 1e pagina's met nieuws van de fabrikanten.

En bij andere merken kun je ook op voorhand bestellen, maar is het ook geen garantie dat je het dan ook hebt. Lees maar over de reeks 73/82...

Een producent a la goover start nog maar goed op. En wss had hij ook niet gerekend op zo'n succes qua vraag en komt er toch meer bij te kijken om een locje aan 100euro aan te kunnen bieden dan wij denken (bouwpakket van Joc was pak duurder. Was wel in witmetaal enz, maar toch.)
Heb de HLR91 ooit bestelt samen met m'n JOC HLD51 en tot jocadis sloot vorig jaar is het nooit meer in voorraad gekomen. Om een idee te geven, m'n JOC HLD51 heb ik al van voor Mehano er was met de HLD51.

gun hem het voordeel van de twijfel. Heb ik ook gedaan en een bouwpakketje besteld.
waarom? omdat ik erin geloof... Net zoals ik meedoe aan de crowdfunding voor de bierleiding van Brugse Zot...
Greetz

Thommy

Michael

Citaat van: PeterVG op 09 juli 2015, 20:47:13 PM
Graag had ik een cockerill locje in oerversie. Een reeks 90 versie maar dan in dienst als prive loc. Alleen stel ik me de vraag in welke kleurstelling deze locs geleverd werden. Hanteerde Cockerill een standaardgroen voor nieuw geleverde locs of kon de klant een andere kleur kiezen. Eigenlijk stel ik me de vraag of ik een cockerill loc midden jaren 50 kan laten rond rijden in een gele kleur zoals de locs later in tijdperk IV zouden dragen.

De loc die jarenlang in Lustin stond droeg fabrieksnummer 3400 en had als bouwjaar 1953.



Deze oerversie had slechts twee ramen langs de motorzijde in het bestuurdershuis.



Peter deze uitvoerig heb ik ook in bestelling staan bij David, maar eerst de uitvoering zoals David die aanbied.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Patiently Waiting - geduldig wachten in Nederlands ! ;)

dieselfreak

#487
Peter V.G., een overzicht van de verschillende livreien van de industriële Cockerill locotractors is terug te vinden in het railarchief van Rixke rail, zoeken op 'Het Spoor', maart en april 1972. Vooral pagina 2 is interessant voor jou.




MC

Stedahult

Citaat van: OlivierV op 09 juli 2015, 18:37:14 PM
Ik heb niks tegen zijn producten, maar wel met de manier waarop hij zijn klanten alsmaar aan het lijntje houdt. Wat ben je met een loc waar je een jaar terug 100 euro aan hebt besteed die je nog niet eens kan laten rijden?
De MSM actie is natuurlijk ook met betaling vooraf, maar dat is ondertussen een beproefd concept en rond de jaarwisseling is de loc er wel, maar nu ...

Man zeur niet! Heb in 2012 een locje besteld en die is ook nog steeds niet
uitgeleverd. Maar erover zanniken? Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt.
Omdat ik weet dat hij toch wel komt, dan rijd ik wel met een andere loc.
Mvh. Steef

PeterVG

Bedankt voor de link. De getoonde prive kleurstellingen geven weer hoe de locs eruit zagen begin jaren zeventig. Het blijft voor mij een vraagteken hoe prive locs getooid waren midden jaren vijftig. Al vermoed ik dat egaal geel best realistisch kan zijn of toch simpelweg groen.

GDE

#490
Voor die prijs een leuk Belgisch model die ideaal als industriële loc gebruikt kan worden. Ik zou ook wel een kit willen bestellen. Op de site van goover staat een 3D tekeningen van het type 90/91 tp3. Net onder de kleine voorruiten op de motorkap zijn er rechthoekige blokjes te zien op de tekeningen.  Waarvoor ze in werkelijkheid dienen weet ik niet maar me dunkt dat deze attributen waarschijnlijk pas na de jaren zeventig geplaatst werden. Of het goover model deze nu wel of niet heeft kan je op de foto niet zien want deze toont enkel de achterkant. Ik denk dat ik net zoals vele andere benieuwd ben naar het model en de rijeigenschappen. Hopelijk kunnen we in de volgende MSM een uitgebreid artikel over de goover 90 /91 verwachten.  :P

SuSke

#491
Wacht vol spanning mee af hoe het er finaal zal uitzien en hoe het rijdt.
Zijn concurrent heb ik vorige zondag al in mijn handen gehad en zien rijden met zijn volledige lichtorgel en dat zag er "heel" goed uit.

De witmetalen collega van Jocadis die al half in elkaar steekt, geeft helaas een kortsluiting op de motor die ik er nog niet heb uitgekregen  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Ik wacht ook tot ik eens een exemplaar kan zien en wat de commentaren zijn. Dan bestel ik me waarschijnlijk wel een kitje.  :D

renstimpie

Idem hier... Eerst eens zien en dan kopen... Het andere model komt er ook zeker....
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Ludwigdc

Mijn ervaring met Goovermodels valt tot nu toe ook tegen! Het is goed mogelijk dat hij al de aanvragen moeilijk kan bolwerken, maar dan moet je vooral goed communiceren en initiatieven nemen om dat op te vangen. Hij ontvangt uiteindelijk wel vlot ons geld en dan moet het in orde zijn.

Ik heb een 2 jaar terug ingeschreven voor het bouwpakket van station Lier. In juli 2014 kreeg ik een uitnodiging tot betalen met de vermelding dat ze klaar waren en geleverd worden. Daar ik op punt stond op reis te vertrekken heb ik toen direct betaald en de vraag gesteld om pas in augustus te leveren.

Halverwege september had ik nog niks ontvangen en heb ik opnieuw gemaild met de vraag waar het station bleef. Daarop heeft hij mijn dan direct telefonisch gecontacteerd. Blijkbaar had hij een mailing gedaan naar alle station Lier bestemmelingen, dat de levering uitgesteld was tot oktober, omdat er eerst een bouwverslag in Modelbouw magazine zou komen. Ik zat blijkbaar niet in die groep bestemmelingen.
Begin november kwam er dan de melding dat binnen de week het station geleverd zou worden.
Begin december heb ik terug gemaild met de vraag waar mijn station bleef. Bleek dat hij dat naar mij verzonden had, maar blijkbaar is dat nooit bij mij toe gekomen. Half december heb ik dan eindelijk het station mogen ontvangen.

Dan bega ik een grote fout, door tijdsgebrek leg ik na een vluchtige inkijk in de doos het station aan de kant.
In de maand juni haal ik het terug boven om het uiteindelijk te bouwen, ik overloop met de bouwbeschrijving alle onderdelen en komt tot de vaststelling dat er meerdere onderdelen ontbreken.
Op 24 juni 2015 heb ik Goovermodels een mail gestuurd met mijn vaststelling maar tot op vandaag nog geen antwoord ontvangen.

Dat zijn al een hele reeks van voorvallen en misschien begin hij te denken dat ik met zijn voeten rammel, maar dat is het zeker het geval niet. De voorgaande voorvallen zullen wel dingen zijn waar hij ook geen schuld aan heeft, maar ik heb nog nooit een bouwpakket open gedaan die niet compleet was.
Uiteindelijk zit ik nu nog altijd met iets waar ik niks aan heb en dit na een jaar van betaling. >:(
Ludwig
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be